Baktopic #2

Familie en vrienden! :relaxed:

2 likes

Oei dat klinkt idd als veel ingewikkelder en moeilijk gedoe. Snap dat je dan niet echt veel zin in hebt. En buikpijn krijgen na een tijd in fr keuken staan is ook niks. Gelijk heb je :hugs:

1 like

Ik ben begonnen met mijn verjaardagstaart en ik ben zo enthousiast over wat ik bedacht heb hahaha.

Ik ga de stapeltaart maken naar het recept van rutger dat @Portugal tipte en dan vullen met sinaasappelconfiture, dikke (uitgelekte) kwark en aardbeien. En met een beetje geluk lukt het ook om een drip te maken met witte chocolade.

Ik ben nog niet echt begonnen, heb tot nu toe alleen de kwark aan het laten uitlekken. Echt niet normaal hoeveel vocht daar nog uitkomt en het staat pas drie uurtjes. Ben helemaal enthousiast hahaha. Straks tijdens mijn lunchpauze wil ik het cakebeslag gaan maken zodat ik de lagen vanavond zijn afgekoeld en ik dan de taart kan bouwen

9 likes

Klinkt heel lekker! Ben benieuwd naar het resultaat. En gefeliciteerd! :smiley:

1 like

Er zijn ook veel leuke bakrecepten voor een FODMAP dieet! Een vriendin van mij heeft een lactose en glutenintolerantie en vaak komt het er dan op neer dat ik een recept maak dat ook geschikt is voor een FODMAP dieet. Hier heb ik al vaak recepten van gehaald FODMAP recepten en tips: alles voor het FODMAP dieet | Karlijn's Kitchen
De stroopkoeken zijn echt zo lekker!
En de browniekoeken van hier vindt mijn vriend lekkerder wanneer ik de glutenvrije/lactosevrije variant maak dan de normale haha.

3 likes

Naar aanleiding van jou enthousiasme heb ik ook een wafelijzer voor moederdag gekregen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Moet het nog wel testen.

4 likes

Yay! Ik denk dat je er heel blij van wordt! :waffle:

Ik zoek ook nog steeds een goede wafelijzer, maar wil er ook 1 met hartjes. Net nadat ik besloot te kopen was die er niet meer bij de Lidl :see_no_evil:

Hè dat is ook zuur! Hopelijk komt hij nog terug op voorraad of vind je een ander fijn exemplaar.
Cloer wordt ook goed beoordeeld maar dat is wel een wat prijziger merk helaas.

2 likes

550x366

Deze net via vakantieveilingen gekocht! Voor 30 euro! Ben benieuwd!

10 likes

Volgens mij heb ik eerder een heerlijk uitziende koekjesbox van jou gezien, wat zullen je vrienden en familie weer blij met je zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:. Kijk uit naar de foto’s!

Prachtig @Chan!

3 likes

Ik heb verse rabarber gekregen, weten jullie daar nog een leuk recept mee? :relaxed:

1 like

Vandaag de laatste dingen gebakken. Ben er helemaal klaar mee nu. Ik heb 10 verschillende koekjes, 2 cakes en 12 cupcakes. Ik had echt een week vrij moeten nemen. Mijn red velvet cupcakes waren mislukt, dus heb er truffels van gemaakt, maar die zijn echt lekker geworden.

Custard cupcakes:

Ik moest nog even oefenen met die drip. Lukte niet helemaal, maar prima zo:

Nog wat koekjes die mijn vriend vanavond nog moet decoreren :sweat_smile:

85 likes

Wauw die koekjes, alles ziet er heerlijk uit! Wat zal iedereen blij met je zijn :grin:.

1 like

Als die koekjes ergens in een winkel lagen zou ik zonder twijfel een doosje (of tien) kopen!

4 likes

Ohhh die koekjes :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: En de kleur van de drip is zoooo mooi

2 likes

Ik ben dol op rabarber! Een paar ideeën, misschien kun je er wat mee.

Tartelettes met (vanille)room en rabarber
Tartelettes met rabarbercurd en meringue
Tartelettes met frangipane en rabarber (ik denk dat ik een keer frangipane van pistache ga maken hiervoor)
Deze cake van Ottolenghi
Of anders ‘gewoon’ een crumble?

4 likes

Frangipane van pistache is :ok_hand:t2: Ik heb pas deze gemaakt:

Heer-lijk!!

(edit: link gefixt)

3 likes

Van alle recepten vind ik dit nog altijd de lekkerste:

Kardamom is heel lekker bij rabarber. Tip om ze makkelijk uit de rabarber te kunnen halen na het koken is om ze in een vulbaar theezakje te doen.

1 like

slechte foto want avond en de afwerking is niet top, maar hij was heel lekker! Wel iets te veel cake in verhouding, ik zou een volgende keer het recept van rutgers stapeltaartcake voor 2/3e maken voor drie lagen (en dan had ik ook nog een springvorm van 24 cm ipv 20 zoals in het recept). Gelukkig wel lekker en als ik kleine stukjes snijd is het prima te doen haha

25 likes