Zaterdag dus mijn nougat aangesneden, zondag fudge gemaakt, gisteren vanillekoekjes en pistacheghriba gebakken, vanochtend baklava en honing-amandelkoek gemaakt, vanavond brownies en blondies maken, en morgen mijn chocolate chip cookies en caramel lace cookies afbakken. Ben nu al doodop maar wel al heel erg voldaan, even eindsprintje trekken en dan zijn de suikerfeest-boxen af.
Het klinkt allemaal wel echt heerlijk.
Ik zou echt heel blij zijn met zo een box. Wat een werk zeg, vergeet geen foto’s in dit topic te plaatsen!
Ik heb donkerbruine basterdsuiker gebruikt als vervanger. Ik denk dat dat wel prima is. Heb hem nog niet geproefd. Alleen het rauwe deeg en dat was lekker
Ik ben heel benieuwd naar foto’s van jouw boxen! Klinkt lekker allemaal. Gisteren heb ik ook de pistache ghriba gemaakt, maar hij is helemaal niet gebarsten. Ik weet niet of het nou aan mijn oven ligt of aan de pistache
Bij mij barstte hij pas toen ik hem hoog in de oven zette! Heb hem de laatste drie minuten bovenin gezet, misschien dat dat werkt de volgende keer.
Man en ik werken beide thuis vandaag, maar hoeven pas laat te beginnen.
Dat vraagt om zelfgebakken wafels volgens Nettie’s recept.
Bedoel je voor bladerdeeg? Daar heb ik gewone roomboter voor gebruikt en dat werkt prima!
@zaatar Dit klinkt echt mega lekker, ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.
Of een nieuwe corona hobby! Ooit is iedereen als een niet-keukenprins(ses) begonnen. Kun jij ook!
Gewoon simpel beginnen. Jamkoeken van rutgerbakt (zandkoekjes vind ik zelf niet lekker, maar die worden ook vaak gemaakt met kinderen) of een cake. MonChou taart. En anders bak je gewoon eerst met pakjes. Niks mis mee en dat kan bijna niet mislukken
Ik heb voor het eerst een slof gebakken! Aardbeien slof van Rutger. Als Belg zijnde wist ik echt niet wat ik me erbij moest voorstellen, en dat recept leek me altijd zo gek. Maar, nu is het officieel getest en goedgekeurd. Lekker, maar ik vond het wel wat zwaar
Een slof heeft trouwens geen Wikipedia pagina, wat ik wel echt een must vind voor elk zichzelf respecterend gebak. Ik ben ook altijd benieuwd naar de herkomst van een gebak en of dat bvb aan een bepaalde traditie of streek gelinkt kan worden, maar dat heb ik ook nergens gevonden.
Familie en vrienden!
Oei dat klinkt idd als veel ingewikkelder en moeilijk gedoe. Snap dat je dan niet echt veel zin in hebt. En buikpijn krijgen na een tijd in fr keuken staan is ook niks. Gelijk heb je
Ik ben begonnen met mijn verjaardagstaart en ik ben zo enthousiast over wat ik bedacht heb hahaha.
Ik ga de stapeltaart maken naar het recept van rutger dat @Portugal tipte en dan vullen met sinaasappelconfiture, dikke (uitgelekte) kwark en aardbeien. En met een beetje geluk lukt het ook om een drip te maken met witte chocolade.
Ik ben nog niet echt begonnen, heb tot nu toe alleen de kwark aan het laten uitlekken. Echt niet normaal hoeveel vocht daar nog uitkomt en het staat pas drie uurtjes. Ben helemaal enthousiast hahaha. Straks tijdens mijn lunchpauze wil ik het cakebeslag gaan maken zodat ik de lagen vanavond zijn afgekoeld en ik dan de taart kan bouwen
Klinkt heel lekker! Ben benieuwd naar het resultaat. En gefeliciteerd!
Er zijn ook veel leuke bakrecepten voor een FODMAP dieet! Een vriendin van mij heeft een lactose en glutenintolerantie en vaak komt het er dan op neer dat ik een recept maak dat ook geschikt is voor een FODMAP dieet. Hier heb ik al vaak recepten van gehaald FODMAP recepten en tips: alles voor het FODMAP dieet | Karlijn's Kitchen
De stroopkoeken zijn echt zo lekker!
En de browniekoeken van hier vindt mijn vriend lekkerder wanneer ik de glutenvrije/lactosevrije variant maak dan de normale haha.
Naar aanleiding van jou enthousiasme heb ik ook een wafelijzer voor moederdag gekregen
Moet het nog wel testen.
Yay! Ik denk dat je er heel blij van wordt!
Ik zoek ook nog steeds een goede wafelijzer, maar wil er ook 1 met hartjes. Net nadat ik besloot te kopen was die er niet meer bij de Lidl
Hè dat is ook zuur! Hopelijk komt hij nog terug op voorraad of vind je een ander fijn exemplaar.
Cloer wordt ook goed beoordeeld maar dat is wel een wat prijziger merk helaas.
Deze net via vakantieveilingen gekocht! Voor 30 euro! Ben benieuwd!