Volgens mij heb ik eerder een heerlijk uitziende koekjesbox van jou gezien, wat zullen je vrienden en familie weer blij met je zijn . Kijk uit naar de foto’s!
Prachtig @Chan!
Volgens mij heb ik eerder een heerlijk uitziende koekjesbox van jou gezien, wat zullen je vrienden en familie weer blij met je zijn . Kijk uit naar de foto’s!
Prachtig @Chan!
Ik heb verse rabarber gekregen, weten jullie daar nog een leuk recept mee?
Vandaag de laatste dingen gebakken. Ben er helemaal klaar mee nu. Ik heb 10 verschillende koekjes, 2 cakes en 12 cupcakes. Ik had echt een week vrij moeten nemen. Mijn red velvet cupcakes waren mislukt, dus heb er truffels van gemaakt, maar die zijn echt lekker geworden.
Custard cupcakes:
Ik moest nog even oefenen met die drip. Lukte niet helemaal, maar prima zo:
Nog wat koekjes die mijn vriend vanavond nog moet decoreren
Wauw die koekjes, alles ziet er heerlijk uit! Wat zal iedereen blij met je zijn .
Als die koekjes ergens in een winkel lagen zou ik zonder twijfel een doosje (of tien) kopen!
Ohhh die koekjes En de kleur van de drip is zoooo mooi
Ik ben dol op rabarber! Een paar ideeën, misschien kun je er wat mee.
Tartelettes met (vanille)room en rabarber
Tartelettes met rabarbercurd en meringue
Tartelettes met frangipane en rabarber (ik denk dat ik een keer frangipane van pistache ga maken hiervoor)
Deze cake van Ottolenghi
Of anders ‘gewoon’ een crumble?
Frangipane van pistache is Ik heb pas deze gemaakt:
Heer-lijk!!
(edit: link gefixt)
Van alle recepten vind ik dit nog altijd de lekkerste:
Kardamom is heel lekker bij rabarber. Tip om ze makkelijk uit de rabarber te kunnen halen na het koken is om ze in een vulbaar theezakje te doen.
slechte foto want avond en de afwerking is niet top, maar hij was heel lekker! Wel iets te veel cake in verhouding, ik zou een volgende keer het recept van rutgers stapeltaartcake voor 2/3e maken voor drie lagen (en dan had ik ook nog een springvorm van 24 cm ipv 20 zoals in het recept). Gelukkig wel lekker en als ik kleine stukjes snijd is het prima te doen haha
Ik vind het recept van Rutger ook teveel cake en reken het om naar 3 eieren voor een 20 cm vorm. Ik zag alleen bij deze https://rutgerbakt.nl/kerst-recepten/kerst-drip-cake-recept/0 dat hij zijn cake in 6 lagen snijd. Dat ga ik onthouden wanneer ik wel een keer de hoogte in wil met een taart
Alweer niet de mooiste foto maar ik heb pas gevulde koeken gemaakt, recept komt uit de Banketbakker. Ze waren wel heel erg lekker!
Ja echt stom, toen ik die lagen zag dacht ik al hmm, dit is wel erg veel. Maar niet bi jstil gestaan dat ik natuurlijk ook de lagen nog had kunnen inkorten. Ach ja, volgende keer beter en nu maar een beetje een lelijke taart eten
Nou weer een poging gedaan hoor! Links zijn de bakjes wat beter gelukt haha. Hebben jullie nog de tip om de bakjes goed uit de ringen te krijgen? Er zijn er 6 gesneuveld bij mij…
Links koffiecreme + witte chocoladeganache
Rechts karamel + dezelfde ganache
Soms doet de timing veel. Hoe lang laat je ze er in zitten?
Mocht je ze er meteen uithalen, dan kan het helpen om bijvoorbeeld 5 of 10 minuten te wachten. Per recept verschilt dat soms.
Ik vind ze heel mooi geworden!
Mooi zeg!
Ik zie dit soort dingen vaker voorbij komen hier, wil het zelf ook wel eens gaan proberen. Hoe leuk als je zulke mooie dingetjes op tafel kunt zetten
En @anon53137221 en @TanteBetje thanks! Ik zat zelf inderdaad ook aan tartelettes te denken (ik heb nog deeg in de vriezer) en de combinatie van pistache en kardemom klinkt echt heerlijk. Ik ga het proberen
Als ik dit recept wil aanpassen voor tartelettes, waar moet ik dan precies rekening mee houden? In verhouding heb je meer deeg dan vulling nodig denk ik. Het blindbakken blijft hetzelfde neem ik aan, maar de andere baktijd (45min), zou dat misschien korter moeten?
Ik heb zelf een grote vorm gebruikt maar had een klein beetje deeg en vulling over en heb dat toen in een ramekin gedaan. Dat had wel iets minder baktijd nodig, ik denk 10min minder of zo?
Zoals beloofd, het resultaat van mijn koekjes(en-andere-baksels)box! (Zo lief hoe enthousiast jullie waren trouwens )
Vind het er op de foto altijd minder indrukwekkend uitzien (het lijkt weinig?), maar heb toch bijna 700 stuks gebakken uiteindelijk. Mam zei gisteren: ‘het is hier net een fabriek’, en ik voel me ook wel een beetje een machine, zo veel heb ik gedaan de afgelopen dagen . Wel heel voldaan nu, en ontzettend veel zin om ze straks weg te brengen!
Eid mubarak voor iedereen die het viert.
Edit: oeps, op de foto van de doos met inhoud mist de vanillefudge, die heb ik er later nog tussen gepropt