Oooh prachtig!!! Vind het op de foto’s ook echt indrukwekkend hoor. Heel gaaf! Fijn Suikerfeest
Een like is niet genoeg. Echt fantastisch dit! Elke ontvanger van deze doos mag zo blij zijn met jou.
Hier sluit ik mij bij aan, wat een feest om dit te mogen ontvangen! En wat heb je een mooi handschrift. Ook een fijn Suikerfeest gewenst van mij!
Hoe kom ik in jouw rondbreng lijst?
Wat een plaatjes, echt bizar. Hier zou je gewoon 50,- per box voor kunnen vragen mocht je ooit een bedrijf willen starten
Wauw, geweldig! Jaloers op iedereen die zo’n box van je krijgt!
Wauw, echt heel erg mooi! En het lijkt helemaal niet weinig op de foto hoor, maar kan me wel voorstellen dat het in het echt overweldigender is. Geniet van al je harde werk en fijn suikerfeest!
Rabarber-aardbeiencrumble!
Mijn gedateerde blog uit een ver, ver verleden
Wouw, wat een werk, en wat ziet dit er heerlijk uit allemaal! Eik mubarak!
Wow wat een werk maar het ziet er echt heerlijk uit!
Eid mubarak
Wauw, echt, wat een prachtige koekjes heb jij gebakken! Wat zien ze er lekker en professioneel uit. Ook de verpakking, de decoratie, werkelijk schitterend. Superknap gedaan! Eid Mubarak voor jou en je geliefden.
Ik ben momenteel Kolasnittar met Daim aan het bakken. Een stuk minder indrukwekkend dan de mooie Suikerfeestkoekjes van hierboven, maar wel erg lekker.
Nog loeiheet, net uit de oven en meteen gesneden.
Super mooi en het ziet er lekker uit! Wel veel werk. Volgens mij heb ik die honing-amandelblokjes ook gebakken
Whooooooah prachtig Je mag heel trots op jezelf zijn! Geniet ervan!
@Totoro ik ga thuis even voor je puzzelen want het is helemaal samengesteld haha! De koek is iig van Rutger. De rest volgt later.
@FrauHelga ja de eerste batch viel direct na bakken mooi uit de ringen, maar de tweede zat muurvast! Dus daarom laten afkoelen, maar toen wilde het helemaal niet meer. Derde beetje ingevet en direct geprobeerd, toen is alsnog de helft gesneuveld haha. Dus moet denk ik ff oefenen gewoon
Ik denk het. Experimenteren en uitzoeken wat werkt.
Koekjes bak ik regelmatig in bakringen zodat ze mooi rond zijn, en bij het ene recept moet je direct de ringen verwijderen. Bij een ander recept moeten ze juist even afkoelen en breken ze als je te snel bent.
Komt vast goed, experimenteren met zulke mooie gebakjes is geen straf natuurlijk!
Gebruik je gladde of geperforeerde ringen? Ik vet mijn ringen standaard in en ik laat de tartelettes volledig afkoelen in de ringen. Je kan eventueel met een klein paletmes tussen de ring en de tartelette wrikken, maar dat moet je wel heel voorzichtig doen. Als je geperforeerde ringen gebruikt moet je erom denken dat je het deeg niet te hard aandrukt, anders duw je het deeg door de gaatjes en krijg je hem er gebakken lastiger uit. Je zou hem na het invetten eventueel ook nog met bloem of suiker kunnen bestrooien.
Hier is een poging tot het recept, @Totoro
- Koekdeeg: dit recept van Rutger
- Chocoladeganache: recept uit het boek Kleine Taartjes, maar heel simpel is het 200gr witte chocolade, 15gr honing, 100ml ongeklopte slagroom en een scheutje vanille extract.
- Karamelsaus: dit recept van Laura’s Bakery
- Koffiecreme: dit is een probeersel op basis van de binnenkant van Oreo-koekjes… haha het is 85gr roomboter, 120gr poedersuiker, 15gr maizena gemengd, vervolgens een theelepeltje oplosespressopoeder met een klein beetje water en daarmee op smaak gemaakt, en toen vond ik m voor deze taartjes nog wat te brokkelig (prima voor de Oreo’s) dus heb ik er nog wat opgeklopte slagroom doorheen geroerd.
De taartjes zelf is heel makkelijk in de basis. Je bakt de cupjes, dan leg je het eerste laagje en zet je het gehele bakje een halfuurtje in de vriezer, dan giet je t af tot de rand met ganache, dan versieren (in dit geval gewoon cakeversiersel van de AH) en dan weer 15 min in de vriezer. Dan in de koelkast bewaren en klaar
Edit: ik heb ze uitgedeeld op mijn werk, en iedereen was laaiend enthousiast. Ik was vooral blij met de karamel-gevulde, maar de koffiecreme was ook goed geslaagd!
@zaatar wauw wat prachtig en 700 stuks, OMG. Op de valreep maar Eid Mubarak!
Mijn birthday cake van Momofuku milkbar was super goed gelukt! Plus nog simpele koekjes gebakken. Recept van Laura’s Bakery aangepast naar eigen inzicht (en gelukkig prima gelukt)
Ik wil deze zo graag eten hè, maar ik ben niet zo een bakker en afreizen naar milkbar is nu niet echt een plan haha.
Was ie net zo lekker als hij klinkt in alle Netflix docu’s?
Gaaf geworden, je taart! Mooi strak
Hij was lekker! Maar wel heel Amerikaans. Dus veel vanille (in de taart én in de buttercream én in de soak én in de crumble), en de botercreme is vrij zwaar.
Maar de combinatie met die soak die je gebruikt om de taart vochtiger mee te maken en die crumble is wel echt geniaal. Zondag komt ronde 2 van de visite dus wil hem dan nog een keer maken, maar denk dan de chocolade variant.
En ik wil die ‘crackpie’ van haar ook echt nog maken.
Je bent altijd welkom om hem hier te komen proeven hoor! Het is echt een leuk recept. Veel werk, maar daardoor weer een leukere uitdaging dan een standaard biscuit taart.