Baktopic #2

Ik heb vandaag een apple tray bake gemaakt. Zooo lekker en simpel. Het hele huis ruikt naar vanille.:drooling_face: Heb het recept hier vandaan: Dorset apple traybake recipe | BBC Good Food

Wat is nou echt een goed bakboek? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb zelf een boekje van Good Food, waar ik ongeveer alles uit heb gemaakt. Rutger gebruikt helaas teveel zuivelproducten in zijn recepten, die ik niet makkelijk kan vervangen voor plantaardige producten (eet lactosevrij). Iemand een goede tip? :grin:

3 likes

In de openingspost helemaal onderaan staan tips voor bakboeken. :smiley:

2 likes

Oops ik hoop nou maar dat jij hem ook lekker vindt natuurlijk.

Tip voor mensen met kleine kinderen:

https://www.intertoys.nl/shop/nl/intertoys/speelfiguren-speelsets-speelfiguurvoertuigen/speelsets/fisher-price-leerplezier-mixer

Speelgoed Mixer van fisher price nu flink afgeprijsd

Foto

2 likes

Ooh thanks! Ik wist niet dat daar ook dingen stonden, ik ga even kijken😊

1 like

Ze zien er niet supermooi uit maar volgens mijn vriend komen ze akelig dicht in de buurt van zijn favoriete koeken van de bakker. Dus missie semi geslaagd!

23 likes

Walnotentaart met gegrilde mango en nectarine

Edit: recept uit home baked

30 likes

@JeMoeder naar aanleiding van jouw post heb ik ook besan ladoo gemaakt. Had toevallig alle ingrediënten nog in huis liggen. Het was heel erg leuk om te maken ook, al zijn ze minder smooth dan die van jou :slight_smile: Bedankt!

Never mind. De kikkererwtenmeel was niet goed genoeg geroosterd.

13 likes

Ahh wat leuk! Waren ze wel lekker? Ik heb ook echt 3 fucking kwartier in die pan geroerd😩 had maar een Netflixje aangezet ondertussen.

Cakesickles & bing cupcakes gemaakt voor de verjaardag van onze niet meer baby​:sob::sob::sob:

44 likes

Heeft iemand nog aanraders voor facebookgroepen? Ik wil graag meer lezen over o.a. brood bakken

1 like

De crackpie gemaakt van Milkbar ( @itakepictures ) en een perzik cake / clafoutis achtige unit, recept van Donna Hay. Allebei heel lekker!! Crackpie is idd wel lelijk zoals hier boven al benoemd haha! En meer een soort boterkoek achtige qua structuur dan taart. Maar ga hem nog wel een x maken denk ik.

18 likes

Ja dat duurde echt lang haha. Ik ben na een half uur opgehouden. Alleen langer doorgaan is dus wel aan te raden? Ze waren best wel lekker! Er zijn zo veel dingen mogelijk met ghee.

Ik heb deze vanochtend gebakken en ze zijn zo lekker, dank voor de tip!
Ook om het deeg een nachtje te laten staan; het was gisteren inderdaad erg nat en ik dacht dat het niet meer goed zou komen haha
Maar ze kwamen er mooi bruin/krokant aan de bovenkant uit, en nog een beetje zacht van binnen
Inmiddels zijn ze afgekoeld en ze gaan mee naar m’n ouders, ik hoop dat ze vanavond/morgen nog net zo lekker zijn, ik moet nu echt moeite doen eraf te blijven :drooling_face: en ook zo’n simpel recept! Ik ga ze zeker vaker maken

3 likes

Wat leuk om te horen!
Ja het zijn fijne koekjes hè? Direct na het maken van het deeg is het nog te slap, maar na een nachtje koelen is het goed te doen. Ik heb ze afgelopen week ook weer gemaakt. Heerlijk!

Geen Facebook groep, maar de heren van wat schaft de podcast hebben 2 afleveringen over zuurdesem. En de online community daarvan (op discord) delen ook veel tips en tricks. Maar wel vooral zuurdesem, dus dat moet je wel interessant vinden.

3 likes

Iemand een idee wat voor beslag en boter crème dit zijn? Lijkt me geen biscuit en de boter crème moet denk ik ook wel goed stevig zijn

2 likes

Hoe ruimen jullie de accessoires van jullie keukenmachine/kitchenaid op?
Nu zweeft alles nog erom rond maar dat is rommelig.

1 like

Oh dat klinkt als een leuke podcast, die gaat ook op mijn lijstje!

@Jones Het lijkt wel een soort brooddeeg, heel bijzonder. Dit soort taarten worden ook vaak gemaakt van koek en dan inderdaad versierd met botercrème, swiss meringue buttercream of enchanted cream.

@keekie De verschillende gardes/deeghaken van mijn Kitchenaid heb ik in een la liggen in de keuken, maar de opzetstukken zoals zo’n groentesnijder liggen boven in een kast, want die gebruik ik niet zo regelmatig.

3 likes

Welke opzetstukken raad je aan?
Ik heb nu de citruspers en daar ben ik wel blij mee.

Ja heel goed, sowieso vind ik alles met citroen lekker haha en deze zijn ook zo lekker boterig
Ook goedgekeurd door m’n ouders: “ga je deze morgen meenemen naar opa of…?” Pak er nog maar 1 hoor pap :joy:

1 like