Baktopic #2

Oe, echt heel verleidelijk aanbod :drooling_face:

Ik denk dat ik precies snap wat je bedoelt. Een winkel in de buurt had hier vroeger van die grote Amerikaanse stapeltaarten, en ik moest na zo een punt altijd even een dutje doen, want die suikerdip was echt niet oké.

Ik lees ook veel van die Southern/ Louisiana kookmagazines en de hoeveelheid suiker en boter die gaan in bepaalde cakes is echt ongelooflijk.

Ik ben echt even mijn bakdrive kwijt terwijl ik zo goed bezig was tijdje terug…

1 like

Ik gebruik dan vaak rietsuiker of lichtbruine basterdsuiker (afhankelijk van het type recept), maar meestal rietsuiker

1 like

Nice! Welke vullingen heb je erin gedaan?

1 like

Lichte basterdsuiker geeft een iets caramellige smaak en maakt een koekje wat chewy. Rietsuiker is hard en zal voor een harder en brosser koekje zorgen. Ik denk zelf dat voor dit recept basterdsuiker beter is.

3 likes

Salted caramel - chocola & citroen - meringue

2 likes

Lichtbruine basterdsuiker inderdaad, of cassonade graeffe (ook wel kinnekessuiker, lichtbruine suiker uit België).

1 like

Deze staan nu in de oven! Week geleden ook gemaakt en ik vond ze zó lekker dat ik ze nu weer maak hahha

13 likes

Kleine taartjes met lemon curd en nog wat overgebleven fruit. Ik had gouden glitterpoeder, nog nooit gebruikt, ik dacht dat is misschien wel grappig op die blauwe bessen, maar nu is de hele keuken 1 grote glitter :sweat_smile:

48 likes

Ik zelf was niet zo’n fan van de world peace cookies. Maar dat komt ook omdat zij zegt dat je ze eruit moet halen na heel kort bakken en dan zijn ze nog superzacht en volgens haar hoort dat maar ik vond dat geen succes.
Met langer bakken worden ze krokanter maar mis gewoon wat aan het koekje dat hem bijzonder maakt.
Ik ben zelf enorm fan van de doubletree chocochipcookies, die zou ik je aan raden voor de volgende keer. Ik haal af en toe ballen deeg daarvan uit de vriezer en bak ze vers af. Lekkerste koekje ooit.

2 likes

Brownie cookies uit de begin post gemaakt! Vind ze echt heerlijk.

27 likes

Ik heb vandaag een apple tray bake gemaakt. Zooo lekker en simpel. Het hele huis ruikt naar vanille.:drooling_face: Heb het recept hier vandaan: Dorset apple traybake recipe | BBC Good Food

Wat is nou echt een goed bakboek? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb zelf een boekje van Good Food, waar ik ongeveer alles uit heb gemaakt. Rutger gebruikt helaas teveel zuivelproducten in zijn recepten, die ik niet makkelijk kan vervangen voor plantaardige producten (eet lactosevrij). Iemand een goede tip? :grin:

3 likes

In de openingspost helemaal onderaan staan tips voor bakboeken. :smiley:

2 likes

Oops ik hoop nou maar dat jij hem ook lekker vindt natuurlijk.

Tip voor mensen met kleine kinderen:

https://www.intertoys.nl/shop/nl/intertoys/speelfiguren-speelsets-speelfiguurvoertuigen/speelsets/fisher-price-leerplezier-mixer

Speelgoed Mixer van fisher price nu flink afgeprijsd

Foto

2 likes

Ooh thanks! Ik wist niet dat daar ook dingen stonden, ik ga even kijken😊

1 like

Ze zien er niet supermooi uit maar volgens mijn vriend komen ze akelig dicht in de buurt van zijn favoriete koeken van de bakker. Dus missie semi geslaagd!

23 likes

Walnotentaart met gegrilde mango en nectarine

Edit: recept uit home baked

30 likes

@JeMoeder naar aanleiding van jouw post heb ik ook besan ladoo gemaakt. Had toevallig alle ingrediënten nog in huis liggen. Het was heel erg leuk om te maken ook, al zijn ze minder smooth dan die van jou :slight_smile: Bedankt!

Never mind. De kikkererwtenmeel was niet goed genoeg geroosterd.

13 likes

Ahh wat leuk! Waren ze wel lekker? Ik heb ook echt 3 fucking kwartier in die pan geroerd😩 had maar een Netflixje aangezet ondertussen.

Cakesickles & bing cupcakes gemaakt voor de verjaardag van onze niet meer baby​:sob::sob::sob:

44 likes

Heeft iemand nog aanraders voor facebookgroepen? Ik wil graag meer lezen over o.a. brood bakken

1 like