Baktopic #2

Ik dacht dat ik het recept van de chocolate chip cookies van Foodgloss had opgeslagen maar ik kan het helaas niet meer vinden… Zou jij het misschien nog willen delen?

@Brum Haha, wat lief! :heart:

1 like

Al die deeghaken en de garde etc liggen in een kom in een keukenkast. Niks fancy, werkt prima.

2 likes

Ik heb veel in een la.

Samenvatting

In het verticaal liggende doosje zit dit:

4 likes

Yes tuurlijk! Heb wel alleen een screenshot van de ingrediënten, maar meer is denk ik ook niet echt nodig!

Foodgloss chocolate chip ingredienten screenshot

2 likes

Oh top! Daar kom ik wel uit. Heel erg bedankt!

3 likes

Mijn deeghaak en garde etc zitten gewoon in de kom van mijn KitchenAid.

3 likes

Ja die heb ik ook inzitten maar de overige accessoires ernaast staat rommelig.

1 like

Goedemorgen,

Ik lees al een tijdje mee en geniet van jullie foto’s en lekkere baksels. Zelf ben ik ook gek op bakken. 10 jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag het bekende Kitchenaid mixer gekregen en toen zijn mijn bakavonturen alleen maar meer geworden.
Nu in Corona merk ik dat de zin in bakken een beetje weg was. Kinderen zaten thuis van school dus het was ook een drukke periode. Maar door hier al een tijdje mee te lezen is de zin in bakken weer terug gekomen en nu de kids weer naar school gaan heb ik weer de tijd ervoor. Van het weekend heb ik deze heerlijke brownietaart met warme kersen en mascarpone gebakken. Het recept is van AH.

71 likes

Dat is nog eens een mooie eerste post! :hearts:
Welkom, leuk dat je mee schrijft!

1 like

Ik ben nu voor het eerst brood aan het bakken! Het deeg voor de focaccia is gekneed en staat nu te rijzen. Ben heel benieuwd of ie een beetje goed rijst en of ie lekker wordt. Foto’s volgen, haha (als ie er goed uitziet).

6 likes

Wat leuk dat je ook mee gaat schrijven, je taartje ziet er echt heerlijk uit :relaxed:

@Zompig Hoe gaat het rijzen? Hier staat ook een deeg te rijzen voor zuurdesem, moet morgen even langs kantoor, dus dan heb ik in ieder geval een lunch voor mij en mijn collega geregeld!

3 likes

@George Ja, ging best goed! Bij de eerste keer was hij inderdaad twee keer zo groot geworden en de tweede keer wel wat minder, maar hij heeft wel van die ‘air pockets’ gekregen. Zuurdesem lijkt me wel echt next level tho. Ga je nog een foto plaatsen als ie klaar is? :grin:

Mijn focaccia is klaar! Ben er voor een eerste keer heel tevreden over. Hij is echt lekker geworden.

Dus nu durf ik andere soorten broden ook wel aan! Wil ook nog een keer witbrood maken.

24 likes

Bij mij staat nu deze cake in de oven. Moest wat stress kwijt en hoe beter dan om lekker even iets simpels te bakken. Eerste keer dat ik deze cake maak dus hopelijk is het lekker straks!

10 likes

Oehh die vonden mijn man en ik heel lekker. Is hij gelukt?

Ik heb een blik perziken in lichte siroop gevonden in de kast. Ik had het idee om er misschien een cake mee te bakken en hierbij ook de siroop zelf te gebruiken. Heeft iemand tips, recepten, … ?

1 like

Weet niet of je er van houdt, maar vind dit recept echt heerlijk.

2 likes

Ik vergeet altijd goede foto’s te maken, maar ik had sachertortecakejes en custardcakejes gemaakt als traktatie op werk gisteren

23 likes

Ja, inderdaad heel lekker! Wist niet zo goed hoe het uit zou pakken met deze smaakcombi maar ook in een cake doen sinaasappel en chocolade het goed.

1 like

Heeft iemand deze al? Ik ben zo benieuwd naar het boek. Misschien kan ik wachten tot mijn verjaardag (eind juli). Misschien ook niet. :sweat_smile:

8 likes

Ik heb hem net binnen! Er zijn veel zoete en hartige recepten, zelf ben ik er voor nu best enthousiast over.

3 likes