Baktopic #2

Ik heb deze vanochtend gebakken en ze zijn zo lekker, dank voor de tip!
Ook om het deeg een nachtje te laten staan; het was gisteren inderdaad erg nat en ik dacht dat het niet meer goed zou komen haha
Maar ze kwamen er mooi bruin/krokant aan de bovenkant uit, en nog een beetje zacht van binnen
Inmiddels zijn ze afgekoeld en ze gaan mee naar m’n ouders, ik hoop dat ze vanavond/morgen nog net zo lekker zijn, ik moet nu echt moeite doen eraf te blijven :drooling_face: en ook zo’n simpel recept! Ik ga ze zeker vaker maken

3 likes

Wat leuk om te horen!
Ja het zijn fijne koekjes hè? Direct na het maken van het deeg is het nog te slap, maar na een nachtje koelen is het goed te doen. Ik heb ze afgelopen week ook weer gemaakt. Heerlijk!

Geen Facebook groep, maar de heren van wat schaft de podcast hebben 2 afleveringen over zuurdesem. En de online community daarvan (op discord) delen ook veel tips en tricks. Maar wel vooral zuurdesem, dus dat moet je wel interessant vinden.

3 likes

Iemand een idee wat voor beslag en boter crème dit zijn? Lijkt me geen biscuit en de boter crème moet denk ik ook wel goed stevig zijn

2 likes

Hoe ruimen jullie de accessoires van jullie keukenmachine/kitchenaid op?
Nu zweeft alles nog erom rond maar dat is rommelig.

1 like

Oh dat klinkt als een leuke podcast, die gaat ook op mijn lijstje!

@Jones Het lijkt wel een soort brooddeeg, heel bijzonder. Dit soort taarten worden ook vaak gemaakt van koek en dan inderdaad versierd met botercrème, swiss meringue buttercream of enchanted cream.

@keekie De verschillende gardes/deeghaken van mijn Kitchenaid heb ik in een la liggen in de keuken, maar de opzetstukken zoals zo’n groentesnijder liggen boven in een kast, want die gebruik ik niet zo regelmatig.

3 likes

Welke opzetstukken raad je aan?
Ik heb nu de citruspers en daar ben ik wel blij mee.

Ja heel goed, sowieso vind ik alles met citroen lekker haha en deze zijn ook zo lekker boterig
Ook goedgekeurd door m’n ouders: “ga je deze morgen meenemen naar opa of…?” Pak er nog maar 1 hoor pap :joy:

1 like

Ik dacht dat ik het recept van de chocolate chip cookies van Foodgloss had opgeslagen maar ik kan het helaas niet meer vinden… Zou jij het misschien nog willen delen?

@Brum Haha, wat lief! :heart:

1 like

Al die deeghaken en de garde etc liggen in een kom in een keukenkast. Niks fancy, werkt prima.

2 likes

Ik heb veel in een la.

Samenvatting

In het verticaal liggende doosje zit dit:

4 likes

Yes tuurlijk! Heb wel alleen een screenshot van de ingrediënten, maar meer is denk ik ook niet echt nodig!

Foodgloss chocolate chip ingredienten screenshot

2 likes

Oh top! Daar kom ik wel uit. Heel erg bedankt!

3 likes

Mijn deeghaak en garde etc zitten gewoon in de kom van mijn KitchenAid.

3 likes

Ja die heb ik ook inzitten maar de overige accessoires ernaast staat rommelig.

1 like

Goedemorgen,

Ik lees al een tijdje mee en geniet van jullie foto’s en lekkere baksels. Zelf ben ik ook gek op bakken. 10 jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag het bekende Kitchenaid mixer gekregen en toen zijn mijn bakavonturen alleen maar meer geworden.
Nu in Corona merk ik dat de zin in bakken een beetje weg was. Kinderen zaten thuis van school dus het was ook een drukke periode. Maar door hier al een tijdje mee te lezen is de zin in bakken weer terug gekomen en nu de kids weer naar school gaan heb ik weer de tijd ervoor. Van het weekend heb ik deze heerlijke brownietaart met warme kersen en mascarpone gebakken. Het recept is van AH.

71 likes

Dat is nog eens een mooie eerste post! :hearts:
Welkom, leuk dat je mee schrijft!

1 like

Ik ben nu voor het eerst brood aan het bakken! Het deeg voor de focaccia is gekneed en staat nu te rijzen. Ben heel benieuwd of ie een beetje goed rijst en of ie lekker wordt. Foto’s volgen, haha (als ie er goed uitziet).

6 likes

Wat leuk dat je ook mee gaat schrijven, je taartje ziet er echt heerlijk uit :relaxed:

@Zompig Hoe gaat het rijzen? Hier staat ook een deeg te rijzen voor zuurdesem, moet morgen even langs kantoor, dus dan heb ik in ieder geval een lunch voor mij en mijn collega geregeld!

3 likes

@George Ja, ging best goed! Bij de eerste keer was hij inderdaad twee keer zo groot geworden en de tweede keer wel wat minder, maar hij heeft wel van die ‘air pockets’ gekregen. Zuurdesem lijkt me wel echt next level tho. Ga je nog een foto plaatsen als ie klaar is? :grin:

Mijn focaccia is klaar! Ben er voor een eerste keer heel tevreden over. Hij is echt lekker geworden.

Dus nu durf ik andere soorten broden ook wel aan! Wil ook nog een keer witbrood maken.

24 likes