Daarom had ik het al die tijd al niet gedaan zag er erg tegen op haha.
Carrot cake! Ik heb het recept van Rutger gebruikt en ik vond hem echt heel lekker! Wel jammer dat alle rozijntjes naar de bodem waren gezakt, maar die vond ik sowieso weinig toevoegen dus misschien laat ik die er een volgende keer uit
Ik laat de rozijnen in zijn recept altijd weg (en vervang ze ook niet voor iets anders). Superlekker ziet 'ie er uit zeg!
Spekkoek maken is leuk! 2x gedaan nu. En ik moet zeggen dat ik het qua werk en wachten wel een soort van vond meevallen? Na 3 lagen wist ik wel een beetje wat het nodig had en kon ik daarna steeds tussendoor de keuken opruimen (en afwassen destijds
love de vaatwasser die ik nu wel heb
)
Wat voor spekkoek maak je? Gewoon de classic of met pandan?
(of andere smaak kan natuurlijk ook)
Ah leuk! Welke heb jij al gemaakt? Ik maak de classic variant voor nu.
Ja die vaatwasser mis ik nog wel nog steeds, afwassen dus maar tussendoor
Duurt wel veel langer dan wat Rutger in zijn recept zegt, gelukkig ben ik zo vroeg begonnen. Moet om 1 uur ergens zijn en hij moet nu nog een laag en dan nog 10-15 min en ik moet nog fietsen
Ik had weer eens een idee voor een tartelette en aangezien ik echt nog kilo’s (letterlijk) deeg in de vriezer heb liggen is het makkelijk bakken. Tartelettes zijn denk ik echt mijn favoriete baksel, dat fijne ziet er altijd zo mooi uit en je kunt het heel eenvoudig houden en toch een mooi taartje maken.
De vulling is een soort ganache van passievrucht, yoghurt en witte chocolade.
Hij had iets langer in de oven moeten staan maar had dus tijdnood… Ben erg trots op de laagjes! In het midden denk dus iets onder bakt maar vind die smeuïgheid juist lekker!

Mijn moeder heeft deze, zij vind hem erg leuk!
Wauw!
Ik heb de classic variant en de pandan gemaakt.
Hij is mooi geworden trouwens!! Ik hou ook van die smeuïgheid haha!
Wat een plaatje
Pandan ben ik ook wel benieuwd naar! Volgende keer weet ik wel wat ik anders ga doen. Doordat hij zoveel langer in de oven zat is de rand wel weer droog. Ga hem denk ipv enkel grill stand op hetelucht en grill stand zetten. Zodat hij beter gaar word.
Vrijdag ben ik jarig en ondanks dat ik het niet vier, alleen taart eet met mijn ouders, wilde ik wel iets bakken ook iets voor werk. Dus een planning gemaakt, vandaag al iets bakken voor werk. Waren cheesecake brownies van Rutger. Nou volgens mij zijn ze totaal mislukt. Het cheesecake mengsels was ook heel dun en hij had het over dikke klodders over het browniemengsel nou begon al goed. Heb de baktijd iets verkort want had een iets grotere vorm en vorige keer toen ik zijn brownies maakte vond ik ze wat droog. Haalde ik ze uit de oven was het nog heel erg vloeibaar. Maar dacht laat mij niet nog eens foppen heb dat eerder gehad en toen terug in de oven gedaan toen waren ze helemaal droog. Ondertussen anderhalf uur later is het nog steeds zacht. Heb het nu maar in de koelkast gezet maar vrees dat ze echt mislukt zijn.
Nu is mijn planning door de war want ja alleen tijd na werk. Misschien dat ik morgen dan maar brownie koekjes maak of anders als het kan vrijdagochtend nog iets.
Zou een spekkoek nooit met de heteluchtstand aan bakken. Misschien helpt het om de spekkoek op een andere plek in je oven te bakken?
Zoals? hoger?
Ooit in een ver verleden heb ik de eerste laag in het midden gebakken en de rest van de laagjes inderdaad bovenin. Maar het is denk ik even spelen en kijken wat het beste werkt met jouw oven.
Zou voor werk gewoon lekker iets kopen. Voorheen was ik ook altijd druk in de weer met dingen bakken om te trakteren maar nu denk ik echt: waarom in vredesnaam? Als je het leuk vindt en de tijd hebt, lekker doen natuurlijk maar als je er stress van krijgt niet. Zou lekker vrijdagochtend op je gemak iets leuks gaan bakken voor je ouders en jezelf.
(Sorry als dit ongevraagd advies is.)
Ik vind een boterkoek altijd makkelijk om te bakken en dat vinden heel veel mensen lekker. Misschien zoiets doen? En dan een beetje citrusrasp erdoor voor een frisse smaak.