Baktopic #2

De chocoladetaart was lekker! Ik heb dit recept voor flourless chocolate cake van Ottolenghi gebruikt. Ik ben het eigenlijk wel eens met de auteur van dit blog, ik zie achteraf niet de meerwaarde van het bakken van de taart in 2 sessies… Ik zou hem wel nog een keer maken maar dan alles in 1x bakken denk ik.
Hij is wel lekker smeuïg met een krokante korst.

De tekst heb ik gemaakt door eerst poedersuiker op de taart te strooien, toen uitgeprinte en uitgeknipte letters erop te leggen, toen cacao over de taart gestrooid en toen met een pincet de letters er weer af gepeuterd :sweat_smile: Wel goed gelukt al zeg ik het zelf!

29 likes

Kan ik dit taartje voor mijn Griekse mama bestellen?

Super leuk gedaan!

2 likes

Je kunt m zelf maken! Ik wilde dit eerst gewoon op een kant en klare taart doen trouwens, maar toen heb ik mezelf een schop onder m’n kont gegeven en gewoon tijd gemaakt om zelf te bakken :blush:

Volgende keer in Griekenland wil ik kijken of ik Griekse taartversiering of in ieder geval slingers kan kopen. M’n man is Grieks dus ik vind het leuk en belangrijk om mijn dochter met Grieks op te laten groeien.

4 likes

Beetje raar een vierkante appeltaart maar had geen kleine ronde vorm.

Meer fotos



Met vegan spuitslagroom

23 likes

@Patagonia Ik zag jouw like op de cheesecake terwijl ik er nog een stukje van aan het eten ben (uit de vriezer). Hoe toevallig!

1 like

Hij ziet er zoooo lekker uit! :drooling_face:

Ik probeerde een monchoutaart uit een pakje te maken maar de slagroom ging schiften dus heb het maar zonder slagroom gemaakt. Denk dat het superlekker is maar wel heel zwaar en machtig, hahahaha. Of kan ik het beter weggooien?

Hebben jullie wel eens citroensap (uit een flesje) gebruikt door een cake? Ik wil morgen een cake bakken voor mijn schoonouders en daar een citroen smaak aan geven. Ik heb geen citroenen in huis en niet de mogelijkheid voor het bezoek aan naar de supermarkt te gaan. Kan ik er dan gewoon wat citroensap door het cake beslag doen?

@Luzarl heb je hem al af? Zou hem gewoon proberen! Misschien is ‘ie wel heel lekker. Weg doen kan altijd nog

Hier ook monchoutaart!

@Luzarl ben wel benieuwd, denk dat het wel machtig is ja! Wat ga je doen?

17 likes

Ik heb de mix van roomkaas, water en de mix gewoon in de vorm gedaan bovenop de kruimels en hem in de koelkast gezet. Zometeen wat fruit erop en dan zien we het wel. Als het echt te erg is doe ik er wat magere yoghurt bij, denk ik

1 like

Ik heb het zelf met een cake nog nooit geprobeerd, maar wel eens met dressings maken enzo. Werkt prima.

Had een beetje gegoogled voor je, maar misschien was je dat zelf ook al tegen gekomen hoor en wilde je gewoon ervaringen weten. Maar ik vond oa dit

Ellouisa: Citroencake van starbucks en zij is hier wel populair dacht ik dus zal ze vast wel een punt hebben.

1 like

Aah super fijn! Dankjewel voor je moeite :heart:

1 like

Ja dat kan hoor, deed mijn moeder vroeger ook altijd!

1 like

Gisteren was ons zoontje jarig dus ben ik weer lekker aan het bakken geweest.

Cheesecake met een vulling van blauw bessen en een pecan pie.

50 likes

Ziet er lekker uit! Nog gefeliciteerd met je zoontje :birthday:.

Wat snij jij goede stukken taart, lekker groot :grin:.

1 like

Ik ga woensdag spekkoek maken! Mijn vriend vraagt hier al een tijdje om, waarschijnlijk krijgt hij een baan aangeboden waar hij woensdag een dagje gaat proef werken, dus reden voor een verrassing. Zo niet, is er taart om te troosten :wink:
Ben heel benieuwd erna. Best wat werk qua wachten en weer nieuw beslag erop doen. Maar hoop dat hij er goed uit komt te zien en lekker is!

Ook is er weer een taart besteld, dat vind ik echt super leuk! (Slof, favoriet om te maken)

16 likes

Haha, nou hè! Bij ons komen ze niet van hun Corona kilo’s af hoor….

2 likes

Oh ben heel benieuwd hoe je het maken van spekkoek vindt! Lijkt mij ook leuk maar ook veeeeel werk en dat houdt me tegen

1 like

Daarom had ik het al die tijd al niet gedaan :see_no_evil: zag er erg tegen op haha.

2 likes


Carrot cake! Ik heb het recept van Rutger gebruikt en ik vond hem echt heel lekker! Wel jammer dat alle rozijntjes naar de bodem waren gezakt, maar die vond ik sowieso weinig toevoegen dus misschien laat ik die er een volgende keer uit

21 likes