Baktopic #2

Ik maak een bramenslof, maar kan niet kiezen of ik nog een laatste laagje moet toevoegen. Wat denken jullie?

Het is nu slof met meegebakken citroen-banketbakkersroom met daarop bramencreme en rondom verse bramen. Er is door de recht opstaande bramen nog “ruimte” voor een laag/vulling. Wat zal ik doen?

• laagje wittechocolade-bramen ganache
  • gebrande Italiaanse merengue
  • beide bovenstaande opties, allebei
  • niks toevoegen
  • Iets anders, namelijk…

0 stemmers

Ik heb sinaasappel-venkelkoekjes uit de Koekjesbijbel gebakken, supersimpel maar heel lekker!

23 likes

Misschien knapperige merengue voor het knappert je/krokant, breng je wat meer structuur er ook bij.

1 like

Babka ruikt zo lekker vers uit de oven :drooling_face:

2 likes

Ik ben al heel lang op zoek naar hét recept voor goede ‘bakery style’ muffins, die zo mooi bol en opengebarsten zijn bovenop en een goede ‘muffin top’ hebben. Ik heb al vanalles geprobeerd qua recepten, hoe vol het vormpje, siliconen bakvorm, metalen bakvorm, verschillende standen oven etc maar de perfecte heb ik nog niet. Wie heeft de tip?

Ik ga nu deze maken: Sparkling Jumbo Blueberry Muffins | Sally's Baking Addiction

1 like

Ik heb een stroopwafel taart gemaakt voor mijn vader zijn verjaardag. De caramel bleef helaas te dun voor een mooie drip.

45 likes

Niet echt bakken, maar juist daarom eigenlijk wel geschikt voor dit weer. Brigadeiros, braziliaanse bonbons. Het is wel echt een grote plakbende, dus je handen insmeren met boter is wel echt noodzakelijk anders krijg je niet eens ronde balletjes, want het blijft dan gewoon aan je handen plakken. En ik denk dat het met nog warmer weer dan dit, ook niet echt te doen is in de zomer om dit te maken. Zijn wel echt super lekker!

Brigadeiros, een braziliaanse klassieker - PaTESSerie.com

10 likes

Heb het aangedurfd deze cake te maken en vind het toch wel een aanrader hoor! Heel lekker omdat je de smaak van het anijszaad zo goed proeft. En dan die dikke laag rabarber er overheen: top! Heel makkelijk en snel ook dus echt een tip voor als je een overschot aan rabarber hebt.

3 likes

Welk recept heb je gebruikt? Ziet er heerlijk uit!

Uiteindelijk kon ik toch niet kiezen en heb ik zowel de ganache als de gebrande merengue gedaan. Voor de liefhebber ook nog afgebakken merengue erbij, zodat ze de gebrande er evt af konden schuiven. Maar ik kreeg alleen maar lof! Mijn vader vond het “fenomenaal” en mijn zus vond alle smaken samen (banketbakkersroom, koek, crème, chocolade) heel “verfijnd”. Haha k vond het vrij heftig qua intense smaken dus niks verfijnds aan, en bovendien de koek te plat en te slap en ect ect ect maar wel LEKKER en dat is uiteindelijk het belangrijkste toch?!

34 likes

Mijn baksel van afgelopen weekend, een tiramisuslof!

67 likes

Jij werkt zo netjes. :heart: Ik vind dit echt (professionele) bakkerskwaliteit om te zien. En de smaak lijkt me heerlijk!

Ik heb gisteren een boterkoek gebakken. Heel lekker geworden en weinig werk (als het zo warm is bak ik een stuk minder / makkelijker).

3 likes

Wat lief van je, dankjewel! :relaxed:

Ik merk inderdaad dat ik ook veel minder bak met warm weer, toch wel jammer!

1 like

Vandaag volledig van restjes deze tartelettes gemaakt! Vind het altijd extra lekker als ik niet naar de supermarkt moet en alle benodigdheden gewoon in huis heb :partying_face:

Tartelettes met banketbakkersroom, gekaremeliseerde appel of frambozen/bramen, met bovenop kokoscrumble.

38 likes

Ik heb eindelijk een kitchenaid! En wat een verademing zeg. Alleen wist ik net niet wat ik moest bakken door de keuzestress. Uiteindelijk maar chocolade chip cookies gemaakt.

17 likes

Heerlijk is het, he (welke kleur heb je?!)! Ik ben ook nog steeds elke dag zo blij ermee. Zeker als ik deeg of merengue maak, dan ben ik helemaal hyped omdat het zo mooi wordt haha

1 like

Vulkaanzwart, omdat die toch mooier past in ons interieur. Bij coolblue is er nu een actie. De artisan plus de pastarollerset (3 rollen) voor 699. Maar ze konden niet zeggen wanneer de zwarte weer terug kwam. Dus toch maar los gekocht.

1 like

afbeelding

Shortbread met aardbei :tada:

19 likes

Nice, die heb ik ook! Elke keer ook weer helemaal blij met dat reliëf haha! Een vriendin heeft die knal oranje gekocht, was ook echt heeel gaaf. Kan zo mooi matchen met je keuken.

1 like

Ik bak ook echt amper als het zo warm is. Onze keuken wordt helaas echt 60 graden dus dat werkt ook gewoon niet lekker met veel producten en zelf zweet je helemaal de tent uit.

Denk wel dat ik van de week even een nieuwe berg kokosbollen maak. Die gooi ik dan in de vriezer, even ontdooien en je hebt altijd een lekker koekje voor (onverwacht) bezoek.

1 like