Baktopic #2

Onze keuken is ook de warmste ruimte in het huis; aangebouwd met plat dak en de zon staat er flink op. Geen pretje dan om het nog heter te maken met een warme oven. :sweat_smile: Ik bak dus alleen op dagen dat het onder 25 graden blijft.

Als het straks herfst is (kan niet wachten!) haal ik het weer in.

1 like

Score: Een fantastisch bakboek van Dorie Greenspan voor nog geen 18 euro. Normaal zijn haar boeken flink aan de prijs, en dat is ook niet gek gezien de kwaliteit van de recepten.
Deze stond al een tijd op mijn lijstje maar 40 euro vond ik wat te gortig en toen was 'ie ineens zomaar een heel stuk afgeprijsd.
Er hadden van mij meer foto’s in gemogen. Wel een absoluut voordeel: ingrediënten staan niet alleen vermeld in volumes maar ook in grammen. Het is nog even lastig om te beslissen waar ik ga beginnen want er staat zoveel lekkers in. :sweat_smile:

6 likes

Niet echt een goede foto want dat was ik weer eens vergeten, maar gisteren citroen-kardemomcake met een beetje pistache gemaakt en lemon curd bovenop.

Helaas niet zo mooi gerezen als ik wilde, maar desalniettemin erg lekker! Recept geïnspireerd op de lemon pistache cake uit Tanya Bakes

30 likes

Ik heb pina colada cheesecake en bourbon pecan pie gemaakt dit weekend! Allebei erg geslaagd :birthday:

44 likes

Mmm die cheesecake😍

1 like

Bananen over!

27 likes

Wat een mooie foto, hij is net zo mooi als in het boek!

3 likes

Zo mooi! Jammer dat je niet mijn collega bent. We hebben een taartrooster op werk, maar wordt niet echt aangehouden.

9 likes

Welk recept heb je gebruikt? Heb nu die van miljuschka een paar keer gebakken, dus wil wel eens wat anders proberen!

Mijn bananen zijn dus ook alweer overrijp

Wat fantastisch. Ik ga dit introduceren op mijn werk.

5 likes

Deze is van Donna Hay uit Basics to Brilliance!

1 like

Ik heb van de week een voorraad digestive koekjes gemaakt volgens t recept van rutger. Het werd wel warm binnen maar ben ik weer voor ruim een week voorzien van een van mn lievelingskoekjes <3
Wilde ze ook in chocolade dippen maar toen bedacht ik me dat chocolade tempereren bij > 25 graden toch niet zo’n goed idee is haha

1 like

Niet bakken (soms wel), maar ik kijk graag naar SortedFood. Heel afwisselend, deels educatief, deels comedy, grotendeels praktisch en toepasbaar met hier en daar een bijzondere uitschieter. Ik ben iig groot fan van al hun recepten, nog nooit mislukt en altijd net even anders dan ik zelf zou bedenken.

1 like

Ik vind Preppy Kitchen leuk om te kijken op youtube.

4 likes

Cees Holtkamp heeft ook wel goede duidelijke video’s.

1 like

:partying_face:

8 likes

Ik heb gister voor m’n verjaardag voor het eerst vlaai gemaakt! Recept is van Laura’s Bakery. Hij is echt goed gelukt, al zeg ik het zelf, haha.

50 likes

Wat een mooie vlaai! Mooi dat hij zo goed gelukt is :smiley:.

Edit: heb helemaal over je verjaardag heen gelezen, nog gefeliciteerd! :birthday::tada::smiley:

2 likes

Jaaa, nog gefeliciteerd! Ik vind die bodem er ook echt goed uit zien.

2 likes

De Triple Chocolate Cookies van Dilarabakes.
9.5/10 :drooling_face:

31 likes