die van jou zien er een stuk mooier uit dan in het boek!
Op Food52 heb je de serie ‘Bake it up a notch’ met Erin McDowell. Die vind ik zelf echt heel goed en gedetailleerd in elkaar zitten.
Niets gebakken maar wel deze Nutella kokos ijsjes gemaakt.
Het recept heb ik ooit op Pinterest gevonden en overgeschreven.
Ingrediënten
• 1 blik kokosmelk (niet-light kokosmelk)
• ⅓ cup Nutella of chocolade spread
• ¼ cup poedersuiker
• ¾ cup geroosterde kokos om te garneren
Bereiden
Meng de kokosmelk, Nutella en poedersuiker in een blender en mix tot een gladde massa.
Giet het in de ijsvormpjes en doe het voor 2 uur in de vriezer zonder stokjes.
Pas na 2 uur steek je de stokjes in de ijsjes en laat het voor een nachtje in in de vriezer.
Voor het serveren, rooster de kokos in de koekenpan.
En garneer het ijsje met de geroosterde kokos.
Omg ziet er heel goed uit! Welk recept heb je gebruikt?
Het recept heb ik ooit op Pinterest gevonden en overgeschreven.
Ingrediënten
• 1 blik kokosmelk (niet-light kokosmelk)
• ⅓ cup Nutella of chocolade spread
• ¼ cup poedersuiker
• ¾ cup geroosterde kokos om te garneren
Bereiden
Meng de kokosmelk, Nutella en poedersuiker in een blender en mix tot een gladde massa.
Giet het in de ijsvormpjes en doe het voor 2 uur in de vriezer zonder stokjes.
Pas na 2 uur steek je de stokjes in de ijsjes en laat het voor een nachtje in in de vriezer.
Voor het serveren, rooster de kokos in de koekenpan.
En garneer het ijsje met de geroosterde kokos.
Kruimeltaart met rabarber en aardbeien
Recept: Rabarber aardbeien kruimeltaart - Uit de pan van San
Volgende keer zou ik iets minder suiker en iets meer zout in het deeg doen
lekker! ik ga zo ook een rabarber crumble maken maar dan zonder bodem en nog met custard tussen de rabarber en de kruimellaag.
Ah lekker al die baksels met rabarber
Ik maak deze vandaag
Helemaal zin in fluffy cake!
Ik heb heel veel aardbeien in huis. Wat is een makkelijk baksel met aardbeien? Ik maak zelf altijd aardbeienkruimel met zelfgemaakte vla, maar er zijn vast talloze opties. Oh ja, ben een beginnende bakker!
Een aardbeienslof! Ik vond het echt verrassend makkelijk en soffenbodems vind ik zo lekker
Anders kun je ook zelf aardbeienjam maken, ook erg simpel en handig om taartjes mee te vullen.
Oeh… een slof. Lijkt mij altijd hogere bakkunde. Heb jij een voorkeur voor een recept? Rutger, I guess
Ik gebruik altijd mijn eigen recept haha, maar Rutger is ook altijd goed! Met dit recept kun je twee sloffen van 18 tot 20 centimeter maken, ik gebruik zelf altijd een taartring of de rand van een springvorm bij gebrek aan echte sloffenvorm. Verder kan ik je in ieder geval het amandelspijs van Dr. Oetker afraden, die vind ik erg chemisch smake. Zelf maken is echt lekkerder maar wel een klusje, mocht je daar geen tijd voor hebben kun je ook banketbakkersroom meebakken!
Aardbeien tiramisu!!!
Thanks, ik ga dit eens proberen. Amandelspijs is niet zo moeilijk met amandelmeel. Scheelt veel hakselen.
Leuk, heb er zin in!
Oke heeeeeel fluffy🤯 10/10!!!
oke helemaal mislukt haha. de rabarber heeft de custard supervloeibaar gemaakt dus nu heb ik een soort custard-rabarber soep met een kruimellaag erop waarvan een deel niet gaar is geworden omdat het in de soep lag.
volgende keer beter
Haha, herkenbaar. Mijn vriend weet ondertussen ook het verschil en waar hij op moet letten in de winkel:p
Het ergste is dat ik nog liever zelf chocola hak dan die lelijke ‘druppels’ gebruik:)
Gelukt, met dank aan @George!
Lang leve de zomerkoninkjes!
(Er zit zelfs wat zelfgemaakte aardbeienjam op)
Ik zag de laatste tijd steeds weer macarons langs komen op Instagram, dus ik ben zelf ook maar weer aan de slag gegaan. Met het recept van de schelpen uit Kookschool Patisserie, mijn tweede keer macarons bakken ooit en ik vind ze echt verrassend goed gelukt! De vulling is mijn eigen recept, passievruchten-yoghurt ganache.