Kan je dan niet de kleurstof in het beslag doen a la red velvet, maar dan in dit geval Blue velvet?
Ik maak wel eens biscuittaart met een botercreme waar ik gestampte muisjes door mix. Maar dat is niet echt fris dus weet niet of dit wel een goede tip is
Ik hooi er altijd een droge theedoek over. Ze hoeven niet afgesloten te worden om te rijzen, als ze maar een beetje warm staan.
Hoe maak je verder je deeg? Is dit je 1e of 2e rijs?
Ben nu bezig met de tweede rijs! Heb even gedoucht en mn bakplaat in de badkamer gezet hahahaha. Ze waren na de eerste rijs gelukkig wel wat groter, maar nog steeds niet fantastisch.
Deeg heb ik wel echt lang gekleed, zodat ik een goed vliesje kreeg!
Bij bolletjes laat ik het bij de 1e rijs altijd in een kom zitten en vorm ik pas bolletjes bij de 2e rijs. Misschien is dat nog een idee? Rijzen doe ik in de oven met een paar kopjes warm water erin trouwens en dat werkt altijd goed.
Dit recept is ieder weekend een succes. Ik maak het zonder de kruiden, maak er bolletjes ipv subs van en hou voor 4 broodjes het recept voor 3 aan maar verder qua ingrediënten en verhoudingen is dit mijn foolproof recept.
Oh dat is wel een goed idee voor de volgende keer! Had ze nu op de bakplaat gelegd en dat afgedekt, maar ik merk dat dat weinig effect heeft
Ik zou het sowieso vanwege uitdrogen altijd wel afdekken hoor, zowel in de kom als op de bakplaat. Maar helemaal hermetisch hoeft niet zolang het in een warme omgeving staat, wat je dus met een oven en bakjes warm water creëert. Of straks als het weer wat warmer is in de vensterbank.
Ja, deze zijn lekker! De website van Levine bakt brood is een goeie als je tips zoekt.
Ik heb voor het eerst appelkruimeltaart gebakken en hij is zo lekker geworden! Ben echt een beetje trots op mezelf haha.
Mooi kleurtje hebben ze!
Ja daar was ik ook blij mee!
Ahh appel kruimel is echt zoo lekker!
Hij ziet er heerlijk uit.
Welk recept heb he gebruikt, dan sla ik die op.
Ok ik ga de browniekoeken maken zonder brownie want ik heb geen cacao
Ik ben nu het recept van onze vrind Rutger aan het maken, over 15 minuten mag het uit de oven… ik kom straks terug met een review en een ‘wear-test’ (ik kijk teveel make-up filmpjes)
Ik heb deze gebruikt: https://www.lactosevrijeten.nl/recipes/appelkruimeltaart-lactosevrij/
Heb wel de margarine door gewone boter vervangen, want dat is het enige zuivelproduct wat ik wel kan eten.
HAHA nou ik weet niet hoe jullie balletjes maken van dat beslag, het is mega vloeibaar bij mij. Dit wordt een grote koek want ze stroomden al helemaal uit voordat het oven in zat
Chefs kiss
Domme vraag misschien maar heb je de cacao wel vervangen door meer bloem? Kan me wel voorstellen dat het anders een stuk natter wordt
Neeeeeee joh zo slim ben ik niet. Ben wel zo slim dat ik me dat net bedacht. Maar te laat hahah maar ze zijn wel lekker
Cake 1: in de oven gebakken in springvorm met bakpapier omhoog staand langs de randen, halverwege de baktijd heb ik de taart 180 gedraaid zodat deze even bakt (horizontaal gedraaid)
Cake 2: zonder bakpapier in de springvorm en ook halverwege gedraaid
Ben niet teleurgesteld, maar kan helaas niet proeven want moet er een taart voor m’n nichtje van maken
Oja uiteraard ben ik bij nr 1 vergeten het beslag even glad te strijken dus deze is niet zo vlak als nr 2.