Ik kan niet echt mooie foto’s maken maar dit is Tony Chocolonely salted caramel cheesecake.
Wauw dat ziet er goed uit! Ooit wil ik ook een starter gaan maken voor m’n eigen zuurdesem brood😍
Ik heb voor m’n verjaardag een tulband vorm gekregen, dus die moest ik natuurlijk uitproberen. Het is een citroen/aardbei tulband (recept van Laura’s Bakery).
Moet je doen, het is zo lekker!
Tulband ziet er ook goed uit! Lekker met aardbei, ik bak eigenlijk nooit met aardbei bedenk ik me nu. Was het niet heel nat geworden? Zo te zien niet, maar dat stel ik me voor als je aardbei door het beslag doet.
Wat een leuke tulbandvorm! Is deze vrij plat of zie ik het verkeerd? Meer een soort ronde cakevorm met een gat erin?
Dit lijkt me een Duitse springvorm met extra Rohrbodeneinsatz. Dat is een geribbelde bodem met buis in het midden. Je hebt dan dus twee bodems, een platte voor bijvoorbeeld cheesecakes en de buisvorm voor tulbanden.
Ik heb er ook zo één en vind hem heel prettig in gebruik.
Linkje:
Leuk, dankje!
Vandaag eindelijk deze wafels geprobeerd die jij volgens mij linkte @FrauHelga
We gebruikten eerst het recept van Laura’s Bakery maar die werden zo snel slap. Deze blijven lekker knapperig en hebben echt een fijne structuur
Jaaaa Nettie’s wafels for the win!
Ik heb sinds ik mijn wafelijzer heb zoveel recepten geprobeerd, maar die van Nettie vind ik qua smaak en textuur echt de beste. Mijn man en dochter denken er net zo over.
Leuk dat je ze ook gemaakt hebt en dat jij ze ook zo lekker vindt!
Ik ben ook enthousiast over deze wafels! Ik heb er ook eens wat chocolate chips doorheen gedaan en dat vond ik ook een succes, samen met de knapperigheid van deze wafels
Dankje! Ik eigenlijk ook niet. Er moesten eigenlijk frambozen in, maar ik had nog een bak met aardbeien, dus heb ik die erin gedaan. Ik was ook een beetje bang dat hij nat zou worden, maar hij is heel mooi droog gebakken!
Ooh dat lijkt me super lekker, ga dat ook zeker eens proberen!
Oeps, hij is in het echt niet zo zwart als 'ie eruit ziet op de foto gelukkig! De nutella babka uit de beginpost: heel lekker en echt leuk om te maken.
Tot vorig jaar had ik geloof ik nog nooit van babka gehoord en nu zie ik ze opeens overal. Denk dat ik toch ook eens de trend moet gaan volgen want dit ziet er zo mega lekker uit Ik wil het!
Haha dat geldt ook voor mij! Zeker doen, echt leuk. En met dat draaien wordt het ook meteen zo mooi en het is niet moeilijk. Misschien als je met de hand zou moeten kneden wel wat lastiger. Dit was de eerste keer dat ik deeg maakte met mijn allereerste keukenmachine en dat was gelijk een succes in elk geval.
Het ziet er inderdaad heel mooi en best indrukwekkend uit. Ik zet het op de to do lijst, ga het binnenkort een keer maken!
M’n vriend zat net bijna kwijlend herinneringen op te halen aan de brownie koeken hahaha. Ik geloof dat ik maar weer eens zoet moet gaan bakken ipv brood.
Oooh man ben het hele weekend bezig geweest met chocolade domes gevuld met brownie, hazelnoten en dulce de leche-creme. Heel mooi (en lekker! Wel erg zoet) geworden, maar vergat een foto
Weer voor de liefhebbers:
Rutger maakt binnenkort bekend wat het onderwerp is van zijn nieuwste boek en ik ben zo benieuwd!
Als ik het plaatje zo zie, denk ik dat het boek over Europese (of misschien wel wereldwijde?) baksels gaat en dat spreekt me nu al aan. Andere bakculturen vind ik heel interessant dus een boek over dat onderwerp is welkom!
Ik zie een poedel dus ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt.
Hahahaha ja als hij een verzameling bakrecepten voor hondenkoekjes heeft dan haak ik af helaas.