Haha gelukkig ben ik geïnteresseerd in beide opties, hoewel ik toch een lichte voorkeur heb voor Europese/Wereldwijde baksels voor mensen.
Ik heb iets te vaak op deze foto gedrukt voor ik besefte dat je hem niet als spoiler had geblurd .
Je bent niet de enige
Ik wil graag op mijn werk trakteren, want ik heb meerdere redenen om iets te vieren. Uiteraard wil ik graag zelf bakken, maar ik zie wel op tegen het transport. Ik dacht aan een mix tussen minislofjes en tartelettes. Alles moet 1,5 uur reistijd op fiets, trein en metro overleven (bij deze temperaturen). In hoeverre denken jullie dat dat een probleem is voor mascarponeroom, banketbakkersroom en meringue?
En is er nog iemand die tips heeft voor handige (stapelbare) dozen? Ik vervoer dingen nu vaak in standaard action bewaardozen, maar die zijn qua ruimte niet zo efficiënt
Banketbakkersroom kun je niet te lang buiten de koelkast bewaren en speciaal met deze temperaturen zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn, maar 1,5 uur moet wel te doen zijn. (Italiaanse of Zwitserse) meringue lijkt me geen probleem en mascarponeroom ook niet. Lekker wel, minisloffen en tartlettes
Ik vind bakken heel leuk en toch doe ik het bijna nooit. Had nu nog rijpe bananen liggen die anders in de prullenbak zouden belanden. Heb het eerste recept van Google gebruikt waar ik alle ingrediënten voor in huis had. De structuur van het beslag was heel raar, ben benieuwd
Ik maakte de dadeltaart van Bagels & Beans. Superlekker.
Vroeger maakte ik het weleens met dadels die nog niet ontpit waren en dan ben je best wel eventjes bezig. Ik maakte het mezelf gemakkelijk door ontpitte dadels te kopen bij AH (250 gram per zakje). Dan hoef je ze alleen nog in reepjes te snijden. Het maken van de taart duurt dan nog maar een minuutje of 15-20 en de koelkast doet de rest.
Ziet er lekker uit, en wat een leuk bordje! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
Tuurlijk!
Die komt uit het servies van Janny van der Heijden (van HHB), gekocht bij
Bijenkorf.
Ik ben aan het rondkijken op de nieuwe website van Kookmutsjes en ik vond het al handig dat ik de porties kon aanpassen, maar nu hebben ze ook een automatische omrekentool voor een andere diameter springvorm (of rechthoek). Ideaal voor mij. Ik zat altijd zelf om te rekenen met de tabel van Rutger.
Geen hondenkoekjes!!!
Maar serieus, wat een leuk onderwerp. Deze wil ik absoluut hebben.
Alle info over het boek:
Wat een leuk onderwerp! En ziet er ook echt weer heel mooi uit. Hij is wel echt de meest succesvolle winnaar van HHB, leuk!
O ja, die is zó lekker! Ik maakte ‘m ‘vroeger’ ook regelmatig maar was ‘m een beetje vergeten. Dank voor de reminder!
Heel erg leuk! Die gaat meteen op mijn verlanglijstje
Oehh wat leuk! Ziet eruit of er ook wat vernieuwende recepten in komen (aangezien toch best wat in zijn boeken dubbel is)
Nog een tip voor mensen die de bakbijbel op hun verlanglijst hebben: er is nu een speciale ‘luxe’ editie te koop die wat goedkoper is dan de originele!
Oooh deze gaat op mijn verlanglijstje!
Wauw! Ziet er echt heel leuk uit, leuk ook om met dat boek de recepten uit andere landen te leren kennen!
Kun je de brownie koeken lauwwarm eten, of is het lekkerder om ze helemaal af te laten koelen? Morgenavond komen mijn ouders en hiervoor heb ik de ingrediënten al in huis.
Mmm, jouw omschrijving klinkt goed. Dan maak ik ze vlak voordat ze komen!
Goede tip, het de luxe versie gelijk besteld