Veel plezier ermee! Ga je denk ik geen spijt van krijgen.
Normaal vind ik bakboeken vooral leuk ter inspiratie en haal ik er af en toe een recept uit maar uit dit boek heb ik echt al veel gebakken. Tot nu toe ook alleen maar succesrecepten
Veel plezier ermee! Ga je denk ik geen spijt van krijgen.
Normaal vind ik bakboeken vooral leuk ter inspiratie en haal ik er af en toe een recept uit maar uit dit boek heb ik echt al veel gebakken. Tot nu toe ook alleen maar succesrecepten
De brownie koeken vielen in de smaak. Ik vind ze zowel lauwwarm als koud lekker. Deze ga ik zeker vaker maken!
Ik heb mijn bak-collectie weer mooi aangevuld met wat nieuwe materialen. Had nog wat verjaardagsgeld. Waar bestellen jullie over het algemeen? Misschien haal ik er nog leuke adresjes uit. Bestel nu eigenlijk altijd bij Baktotaal Bouwhuis.
Vanmiddag ga ik lekker bakken, ik denk dat het tartelettes worden. Alleen nog even denken over de vulling(en).
Leuk! Wat heb je allemaal gekocht? Ik bestel ook vaak bij Bouwhuis, maar ook bij De leukste taartenshop. Die tweede doet ook wel denken aan het oude forum qua kleuren haha. Verder koop ik ook regelmatig bij de kookwinkel hier in de stad, of bij het filiaal van de Pipoos.
Mocht je een keer in Amsterdam zijn moet je echt naar Duikelman, dat is een enorme kookwinkel met een ontzettend uitgebreide collectie, ik kan daar echt uren struinen.
Mocht je nog inspiratie zoeken voor de tartelettes, ik heb laatst een ganache gemaakt van witte chocolade, yoghurt en passievruchtenpuree. Die is heel simpel om te maken en smaakt wel lekker fris en fruitig, dat vind ik altijd lekker in de zomer. Tartelettes met passievruchtenganache - Keukenrebellen
Ik heb vorige week bokkenpootjes gebakken en geprobeerd de chocolade op de klassieke manier te tempereren, dat had ik nog nooit gedaan. Het ging eigenlijk verrassend goed (tweederde uitsmeren over een marmeren plaat, of in dit geval mijn aanrecht van natuursteen en dan bij het resterende warme deel gieten), ik had alleen een schone kom moeten pakken voor de warme chocolade, want nu bleef de chocolade nog iets te warm door de hitte van de kom. Ik zal vanmiddag ook even een foto posten.
Ik koop meestal bakspullen in een fysieke winkel: De Bakwinkel in Limburg. Ze hebben volgens mij ook een webshop, maar die gebruik ik dus nooit
Ik mag dus een keukenmachine uitzoeken voor m’n verjaardag, maar twijfel zo erg tussen Kenwood en KitchenAid. Ik vind KitchenAid mooier, maar wil niet dat hij wegloopt wanneer ik een poging doe tot brood maken
Mijn KitchenAid loopt nergens heen haha ik heb de standaard Artisan versie (dus niet de mini of de pro)
Als ik hem zou krijgen en mag kiezen welke ik wil dan zou ik lekker de kitchenaid doen. Volgens mij moet je deeg niet te hard kneden dus waarom zou hij gaan lopen? Het ging hier laatst ook over in dit topic, zoek maar op kenwood.
Hier ook Team KitchenAid! Ik ben er nog altijd zo blij mee.
als je je KitchenAid wat liefe geeft en af en toe een beetje streelt (en dat doe je toch omdat hij zo mooi is), loopt hij niet weg hoor:)
Iets anders: ik ben op zoek naar een fijne tulband vorm. Zo eentje waar je mooi een topping in kan laten lopen (Deze is de droom, maar ook wel heel duur ). Hebben jullie goede (goedkopere) tips en aanraders?
In mijn huidige tulbandvorm zitten ook wel een paar ‘ribbels’ bovenaan, maar die komen er tijdens het bakken nooit heel mooi uit.
Bijna exact dezelfde als Nordic Ware en €15 goedkoper.
Het deeg voor een standaard desembroodje kan mijn kitchenaid artisan prima aan!
Nog een andere optie: de Maxima planeetmenger (ziehier). Goedkoper, maar in mijn optiek zoveel beter dan kitchenaid (heb ik ook gehad). Een kitchenaid kan wat zwaarder brooddeeg gewoon minder goed aan. Daarnaast heeft een kitchenaid niet een goede haak voor brooddeeg (een spiraal) en de Maxima wel.
Deze ken ik helemaal niet! Ga ik ook even naar kijken, want ze zien er wel leuk uit. Hoelang heb jij hem en maak je er vaak brood mee?
Ik heb hem nu een half jaar. Ik heb m’n kitchenaid verkocht voor 400 eu en deze ervoor gekocht (en had dan nog 50 euro over haha). Ja ik maak er vaak brood mee, maar ik gebruik het ook voor patisserie. Dat werkt ook super. Onder thuis broodbakkers is de maxima een van de favoriete machines en is men minder te spreken over kitchenaid. Ik ben echt blij met m’n wissel een half jaar terug.
Mijn dochter en ik hadden net een Monchoutaart gemaakt en in de koelkast gezet, toen mijn oog viel op een schaaltje suiker. Die was ik vergeten in het mengsel te doen.
Gauw de springvorm voorzichtig leeggeschept om de bodem niet te beschadigen en toen alsnog de suiker erbij gedaan. Denk dat het alsnog wel lekker wordt.
Op verzoek van mijn dochter gaan er geen kersen op maar aardbeien!
Gelukkig dat je hem nog kon redden! Ik had laatst ook MonChou taart gemaakt. Dat was denk ik het allereerste wat ik ooit maakte in mijn bak carrière en heb ik onderhand al wel 100* gemaakt. Dus ik was zo van ah makkelijk dit. Dus smelt zo de hele roomboter. Toen de koekjes er door gingen dacht ik he?! Wtf is going on. Viel niet meer te redden. Maak het de volgende keer gewoon weer door alles te checken
Aiii 250 gram boter is inderdaad veel te veel, jammer!
Ik had bijna zo’n momentje; we hadden het hele bekertje slagroom er in gedaan en toen dacht ik nog ‘wacht even, het was toch wel 250 ml?’ en dat was gelukkig zo. Ben niet op mijn scherpst vandaag want normaal check ik alles dubbel.
Je hebt hem ook bij Sligro, die heb ik zelf ook: Tulbandvorm marissa 24 cm Per stuk | Sligro.nl. Hij kost €14,09 exclusief btw.
Mijn bokkenpootjes van afgelopen week, het tempereren is niet 100% gelukt, maar de chocolade bleef in ieder geval wel stevig buiten de koelkast.
Jaa herkenbaar als je niet op je scherpst bent fan heb je meer kans op dit soort dingen. Dubbel checken is wel echt handiger ja, haha. Hopelijk smaakt de taart in elk geval lekker