Hé wat fijn dat ze gelukt zijn! Ze zien er heerlijk uit, het recept is ook meteen op mijn lijstje gegaan.
Ja een afwijkende oventemperatuur kan behoorlijke gevolgen hebben, zeker voor koekjes die relatief kort gebakken worden. Fijn dat je nu met een thermometer wat meer grip op de temperatuur hebt.
Ik vries regelmatig koekjesdeeg in balletjes in, en ontdooi die niet van tevoren. Ik leg ze in bevroren toestand op de bakplaat en verleng de baktijd met 2-3 minuten. Ook dit is sterk afhankelijk van je oven, dus begin met een minuutje extra en verleng dat in stapjes van 1 minuut als je ziet dat je koekje nog niet klaar is. Liever 3 keer teveel checken dan 1 keer te weinig.
Als je weet hoe jouw oven het bevroren koekjesdeeg bakt, kan het de volgende keer al wat meer op gevoel. 

Voor zowel visite, als wanneer je zelf zin hebt in gewoon 1 koekje zonder al teveel gedoe.

Althans, ik kan me voorstellen dat het handig is met feestjes maar met een klein gezin wil ik niet zo’n grote batch bakken. Dus ben ik aan het rekenen geslagen. Allereerst alle gewichten naar grammen (serieus; wat moet ik met 1 cup en 2 eetlepels boter?? Of 2,25 ‘stick’? Gebruik een weegschaal!
).
Nu ben ik steeds met een rekenmachine in de weer geweest omdat rekenen op zijn zachtst gezegd niet mijn ding is.