Leuk! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Afgelopen week kreeg ik ook ineens zin in macadamianoten in koekjes, maar die heb ik niet standaard in mijn voorraadkastje liggen. Mochten de recepten een succes zijn, dan ga ik me er ook aan wagen. 
Ik wil zeer binnenkort een recept gaan proberen van de NY Times, een shortbread brownie die hemels schijnt te zijn:
De bakvorm waarin ze bakt is echter gigantisch.
Althans, ik kan me voorstellen dat het handig is met feestjes maar met een klein gezin wil ik niet zo’n grote batch bakken. Dus ben ik aan het rekenen geslagen. Allereerst alle gewichten naar grammen (serieus; wat moet ik met 1 cup en 2 eetlepels boter?? Of 2,25 ‘stick’? Gebruik een weegschaal!
).
Toen de oppervlakte berekend van de grote bakvorm, en vervolgens heb ik daar weer 2/3 van genomen. Dan past het precies in mijn kleinere brownievorm van 28x18 cm.
Als mijn wiskundeleraar me vroeger had verteld dat wiskunde van pas kwam als je ging bakken, dan had ik het misschien leuker gevonden en wiskunde niet uit mijn vakkenpakket gegooid.
Nu ben ik steeds met een rekenmachine in de weer geweest omdat rekenen op zijn zachtst gezegd niet mijn ding is.
Hopelijk heb ik ergens komend weekend of volgende week gelegenheid om het te bakken want het lijkt me erg lekker!