Oeh, wat heb je gekocht?
Ik heb vandaag van verjaardagsgeld deze twee besteld:
beide van blauwstaal, dus zonder antiaanbak laagje.
Oeh, wat heb je gekocht?
Ik heb vandaag van verjaardagsgeld deze twee besteld:
beide van blauwstaal, dus zonder antiaanbak laagje.
Wat een mooie vormen!
Ik heb geen bakvormen o.i.d. gekocht, maar veel ingrediënten.
Die laatste zijn handig om in huis te hebben als je geen verse citrusvruchten in huis hebt.
En verschillende potjes hazelnootcrème (van verschillende merken). Dat zou smaken naar de vulling van een Kinder Bueno en is lekker als vulling van koekjes etc. In NL wat lastiger te vinden en nu was ik toch in Duitsland.
O.a. deze heb ik:
Ben heel benieuwd of ik daar iets lekkers mee kan maken.
Klinkt heel goed allemaal! Die hazelnootpasta ziet er goddelijk uit.
En gefeliciteerd nog!
Dank je wel!
Mooi lijstje! Ik haal ook altijd nog verschillende extracten. Waar haal je die citroenpasta en rasp? Dat klinkt wel heel handig!
Citroenpasta is een relatief nieuw product, en is o.a. te koop bij Kaufland bij de bakproducten.
Citroenrasp bestaat al langer en is er van verschillende merken. Ik heb vandaag die van Dr. Oetker gekocht.
Van ditzelfde merk is ook sinaasappelrasp en vanillepoeder.
Dankjewel! En ook gefeliciteerd
Dank je!
Misschien een gekke vraag; maar wat is het voordeel aan een bakvorm zonder anti aanbak?
geen gekke vraag hoor: het gaat een levenlang mee, veel bakkers werken ook met dat soort bakblikken. je hoeft ze alleen even uit te vegen, het mag niet met sop schoongemaakt worden en zo min mogelijk water.
we weren alle antiaanbaklagen uit ons huis sinds een paar jaar. dat spul slijt op termijn dus het komt of in je eten terecht of je moet het vervangen. dus we proberen een duurzame keuze te maken door iets te kiezen wat tientallen jaren mee kan!
Hoi! Ik heb een vraagje en wie weet heeft iemand hier het antwoord. Ik ben dol op bakken maar in veel recepten wordt ei gebruikt. Ik wil vegan gaan en vraag me af of er een goed alternatief is voor eieren in bijvoorbeeld een cake. Thx alvast!
Door wat je het kunt vervangen hangt af van wat de rol van het product is in een baksel. Is het bijvoorbeeld om te binden, of om een luchtige structuur te geven etc. Ik heb zelf het boek Dosia bakt Vegan en daarin geeft ze een uitleg van de verschillende mogelijke rollen van producten en door wat je het dan zou kunnen vervangen, ik vind dat zelf wel heel handig! Er is dus niet per se een eenduidig antwoord, maar dat boek kan ik je in ieder geval aanraden!
Ik bak wel eens een vegan cake en daarin gebruik ik een mix van chiazaad en plantaardige melk als ei vervanger.
Ik lees regelmatig over aquafaba (kikkererwtenvocht) als eiwitvervanger en daar kan je o.a. pavlova etc mee maken.
Even mijn blijdschap delen, ik heb een workshop broodbakken bij Levine geboekt. Door een tip van hier bij haar terecht gekomen en helemaal blij dat ik nu eindelijk een plekje heb weten te bemachtigen!
Ze zijn invriesbaar maar ik vind ze dan wel iets minder lekker. Ik heb ze al jaren niet meer gemaakt maar maakte ze altijd kort van te voren (als ik 's avonds wilde serveren maakte ik ze in de ochtend). Vulling kan vaak wel al wat eerder gemaakt worden.
Dag ervoor vind ik het aller lekkerst
Iets later dan gepland maar ik heb ze allebei gebakken en ze zijn echt beide heeeel erg lekker!
Die van Bunnyslippers is favoriet, nog net iets meer chewy wat ik heel erg lekker vind.
Een aanrader om eens te bakken dus!
Noten zijn trouwens wel heel duur, schrok ervan toen ik ze kocht in de winkel.
Ik heb laatst mini tulbandvormpjes gekocht en het is zo cute hahahaha.
Helaas wel wat bleek uitgevallen en je ziet niet dat er ook glazuur op zit, maar smaakt goed. Het is het recept van Rutger, kokostulband met o.a. steranijs (die ik niet proef )
En nog de grote ook, uit een nieuwe vorm van de kringloop