Baktopic #2

Ik ben net terug van mijn vakantie en ik kon me in Frankrijk natuurlijk niet inhouden om wat mee te nemen bij de vele kook- en bakwinkels. Dus even een mini shoplog, hopelijk vinden jullie dat ook leuk!

Twee rechthoekige geperforeerde tarteletteringen, een deegschraper en een ontpitter.

Hele mooie grote spuitmondjes.

Drie bakmatjes van Silkomart, die kwam ik tegen op een markt in Italië.

En in Parijs moest en zou ik langs Cedric Grolet (een patissier met heel verfijnd werk), daar heb ik zijn boek én een black lemon taartje gekocht.

80 likes

Ohhh ik word blij van zulke posts! :heart:
Mooie aankopen zeg!

1 like

Heel leuk! Ik krijg echt zin om zelf weer dingen te kopen, maar mijn voorraadkast puilt al uit

1 like

Wat een leuke post en dat boek en het taartje :heart_eyes:

1 like

zo leuk! hoe was het taartje?

2 likes

Heel bijzonder! Hij was fris en zuur door de citroen, maar ook een beetje bitter. Geen typisch zoet taartje, maar wel heel goed qua verschillende structuren en smaken. De bodem was ook super lekker krokant en juist weer wat zoeter als tegenhanger voor dat frisse, ik hoop ook dat het recept in het boek staat.

De prijs was overigens wel belachelijk, 16 euro voor een gebakje. Maar bakken is mijn hobby, dus ik moest en zou er een taartje halen. Hij was ook super mooi verpakt, dus het plaatje klopte wel helemaal!

6 likes

Bakken jullie weleens met anijszaad? En zo ja in welke baksels?

1 like

Fryske dumkes! Wel lang geleden dat ik die een keer gemaakt heb maar geloof dat ze wel in de smaak vielen. Ik heb ook wel eens appeltaart met anijs gemaakt, was ook wel een goede combi.

3 likes

Oehh dat klinkt goed inderdaad! Doe jij de anijszaadjes heel er door of maal je ze nog?

shortbread met anijs :heart: ik heb half gemalen anijszaad, was toevallig zo te koop bij ekoplaza. dat is wel lekker omdat het dan een beetje bite heeft maar de smaken toch goed eruit komen.

1 like

Hé dat is een goeie tip, daar ga ik langs! Dank. :smiley:

1 like

Ja dit is een leuke podcasts!

1 like

Helaas geen tips, wel herkenning. Succesvolle soezen maken is me ook nog niet gelukt

1 like

Mijn moeder is bijna jarig, en ik wil voor haar verjaardag voor ons een kleine high tea organiseren. Hebben jullie nog dingen waarvan jullie ze onmisbaar vinden voor tijdens een high tea? Nu staat op de planning:

Scones (incl. Clotted cream, jam en lemon curd)
Mini vanillecakejes met zomerfruit
Karamelkoekjes
Meringue (als decoratie voor de schaal vooral haha)
Chocoladetruffels
Mini cheesecake
Sandwich zelfgemaakte eiersalade
Sandwich brie
Bladerdeeg kaashapjes
Mini courgette-broccolisoep
Kleine vega quiche lorraine
Hartige minimuffins met olijven en zongedroogde tomaten

(Ik denk dat het genoeg is? Maar mochten jullie nog aanraders voor recepten hebben, shoot! Vind het niet erg om een week voorbereiding te hebben ofzo (what else is new in zaatar’s bakwereld :tired_face: nu al zin in de rugpijn)

(Ja, soms vraag ik me ook af waarom ik niet gewoon lekker rustig, op mijn gemak, iets kan bakken, maar gelukkig wordt het niet zo’n uitgebreid spektakel als de kerst- en ramadan-cookie boxes :joy:.)

14 likes

Het klinkt superleuk en lekker! Jouw uitgebreide bakfestijnen zijn jaloersmakend😍 De resultaten in ieder geval, de rugpijn klinkt minder😉
Voor een high tea zou ik ook altijd denken aan cucumber sandwiches. Maar misschien in plaats van een andere sandwich dan, anders wordt het mogelijk te veel.

1 like

Toen ik net in mijn bakboek van Dille en Kamille keek zag ik dit recept voorbij komen en moest ik aan je vraag op het forum denken.

Ik heb ze nog nooit gemaakt maar ze zien er lekker uit!

2 likes

Dit lijkt me zeker genoeg!! Heel veel zelfs. Klinkt enorm lekker allemaal :slight_smile:

1 like

Ik had hier geloof ik nog geen foto gepost van mijn baksels als traktatie op m’n werk. Het was leuk om er lekker mee bezig te zijn en ook veel positieve reacties:

Samenvatting

Ik had frambozenslofjes, appelkoeken, karamelchocoladetaartjes, passievruchtmerenguetaartjes en minicheesecakes met bosbessen

52 likes

Ohhh die zien er lekker uit, die gaan op mijn lijstje. Dank!

2 likes

Wauw, ik zoek nog een nieuwe baan. Hopelijk kom ik bij jou in het team terecht haha, ziet er super uit!

2 likes