Dank, ik ga hem bestellen!
Ziet er idd goed uit! Voordeel is ook dat die niet te breed is, dat vind ik ook irritant vijzelen. Denk dat dit echt een goede aanschaf is!
Ik heb die van JO en ik ben er heel tevreden mee, goed zwaar maar ik zou dan wel kijken dat je de grote neemt. Ik heb de middelste dacht ik en die is prima maar als je een grote batch wil maken misschien net te klein.
Ooooh leuk!! Nu heb ik meteen zin in kerst haha
Misschien in een tartelette met witte chocoladeganache? Of in een cake, zoals appelmoes wel eens gebruikt wordt? Of een crumble mee maken?
Ik dacht idd ook een crumble, misschien aanvullen met wat ander fruit?
En ik zie hier ook weleens een recept voor jamrepen voorbij komen, dat lijkt me nu dan ook wel geschikt? Als de consistentie dik genoeg is…
Misschien als cheesecake- of brownieswirl?
Brownies worden imo juist alleen maar lekkerder naarmate ze langer staan, dus ik zou vandaag afbakken, laten afkoelen en goed luchtdicht inpakken (buiten de koelkast bewaren is volgens mij ook het beste). Dan kunnen ze makkelijk een week staan!
Ik heb het mijn vriend even gevraagd (kok) en hij zegt dat je het beslag prima een dag kunt bewaren, het liefste al gelijk in de vorm storten en goed afdekken. Anders moet je het ergens in bewaren waarin je het op kamertemperatuur makkelijk nog even kunt doorroeren voordat je het in de vorm stort en gaat afbakken.
Edit: Ik zie dat je al reactie hebt!
Ik ben deze nú aan het maken! Zo fijn dat je het allemaal hebt omgerekend
Graag gedaan! Ik hoop dat je het net zo lekker vindt als ik.
Ben benieuwd! Moet, gezien jouw bericht, wel nog even geduld hebben haha!
Hij is alleen een stuk dikker, dus denk dat ik 'm iets langer moet bakken.
Ja op de dag zelf was hij oké, maar de volgende dag was hij hemels. Heel apart dat dat zo’n verschil kan maken.
Vanmiddag deeg gemaakt voor de espresso chocolate shortbread cookies, maar dan vegan en decaf ! Zo benieuwd door jullie enthousiasme.
Ik had het deeg alleen te lang in de vriezer laten staan (geen plek in de koelkast) dus nu kan ik morgenavond pas gaan bakken haha
Ik heb net nieuwe vormpjes gekocht voor tartellettes en zoveel zin om ermee te bakken. Wil van die kleine taartjes à la Petit Gateau maken, denk met lemon curd en merengue en iets met frambozen.
Ik overweeg een poffertjespan te kopen. Heeft iemand van jullie een aanrader?
https://www.fonq.nl/product/ronneby-bruk-maestro-poffertjespan-25-cm/54711/
Ik heb deze via marktplaats gekocht en vind hem zelf erg fijn. Die dame die hem verkocht kon er niet mee omgaan en ze werden niet gaar, ik heb daar zelf echt helemaal geen problemen mee.
Zou wel aanraden ook een fles te kopen waar je het beslag in kan doen. Bij de kringloop had ik zelf zo’n prikker gekocht waarmee ik het kan omdraaien maar zou ook met 2 vorken kunnen!
Je gaat er geen spijt van krijgen!
Thanks! Het lijkt me echt heerlijk om thuis verse poffertjes te kunnen maken. Slim om zo’n fles te kopen voor het beslag. Die ga ik ook ergens scoren.
Dit is heel lekker: Rhubarb, Ginger & Strawberry Soup – Green Kitchen Stories
En ik zit te denken, je zou er misschien ook een curd mee kunnen maken.
Ik vind gember en rabarber heel lekker.
En ik denk dat het wel kan met moes, maar zelf nooit gedaan hoor. Denk wel dat je de verhoudingen wat moet aanpassen omdat het natuurlijk al gezoet is en wat dikker. Maar je ziet het vanzelf dik worden en je kan het tussendoor proeven dus ik denk dat je er best wel mee kan experimenteren.