Oh dit ziet er echt uit als de perfecte taart chocolade, fudgy. Hmm.
Ohhhh als ik deze op een feestje zou zien, zou ik deze zeker kiezen. Ziet er heerlijk uit!
Ik moest meteen aan die chocoladetaart uit Matilda denken. Hij ziet er zo lekker uit! (en ik lust niet eens chocolade)
Ik heb er eentje van gietijzer en dat is echt heel fijn. Poffertjes blijven er niet op plakken en de pan wordt goed heet.
Volgens mij zag ik ze laatst bij de Xenos, iets van 20 euro.
Dan ga ik daar ook nog even kijken. Bedankt voor de tip!
Ik heb deze Kenwood mixer besteld in de aanbieding bij de grote bolle verkoper. Zooo blij mee, ik kan niet wachten tot ie binnen komt zodat ik van alles kan maken. Vooral brood wordt echt een stuk makkelijker denk ik.
Net sinds lange tijd weer eens wat in elkaar gedraaid! Heb dit recept gemaakt van cupcake gemma. Maltesercupcakes! Nog niet geproefd maar ben benieuwd!
Prachtig, een echte vrolijke verjaardagstaart. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
@Belle ik sluit mij aan bij @Nysmn . Heb je hem inmiddels al geproefd?
@Chesirecat ik heb die ooit nagemaakt naar aanleiding van dit recept. Niet dat je er wat aan hebt als je geen chocolade lust en ik vond hem volgens mij ook niet geweldig haha maar vond het toch leuk het recept even te delen . Die van Donna Hay is denk ik nog lekkerder!
Is het bakken gelukt? Ben heel benieuwd wat je er van vindt.
Ja beetje, haha! Mijn vorm was iets te klein, waardoor beide lagen wel wat te dik waren. Shortbread was dus net niet helemaal gaar en daardoor net niet overal krokant. Smaak combinatie is wel heerlijk!
Vond het ook niet heel moeilijk, dus ga zeker nog een nieuwe poging wagen met een grotere vorm
aflevering van Mangiare (radio/podcast) van 16 juli gaat over patisserie, misschien ook leuk voor jullie om te luisteren!
Ziet er goed uit! Frambozen met chocola is sowieso
Ik heb voor het eerst een taart gemaakt om te “oefenen”. Vier over twee weken mijn 30e verjaardag (hooray! ) en had een taart in gedachten, maar wilde de techniek en smaakcombinatie eerst proberen. Dus deze gaat morgen in zijn volledigheid mee naar mijn werk om daar alvast te trakteren, én om evt voor volgende keer nog verbeteringen te zoeken.
Het is een wittechocolade-perzikframbozen-Charlotte-cheesecake
Een foto van de binnenkant volgt hopelijk morgen. Het is gebaseerd op dit recept maar dan met mijn eigen aanpassingen, maar wel met 8 (!!!) lagen. Ben er druk mee geweest en vind het er amazing uit zien, maar de smaak zal morgen blijken haha
Wow, ziet er fantastisch uit!
Wortelcakejes uit het Dille en Kamille bakboek, qua looks niet spectaculair (moet weer wat nieuwe spuitzakken bestellen na het spritsfiasco vorig weekend) maar zeker een lekker zoete wortelcake met een frisse topping van roomkaas met limoensap en geraspte limoenschil.
Mijn ouders zijn binnenkort zoveel jaar getrouwd en ik wil graag een feestelijk taartje voor ze bakken. De caketopper van het bruidspaar hebben ze ook nog steeds, dus die komt bovenop. Hebben jullie misschien leuke ideeën? Ik wil wel iets van een lagentaart maken met 2 lagen denk ik, maar het moet ook geen hele grote taart worden.
Bakken jullie wel eens madeleines? Ik ben wel nieuwsgierig of ze de moeite waard zijn om een speciale madeleinebakvorm voor aan te schaffen.
Fris? Fruitig? Chocolade? Waar houden je ouders van? Of misschien kun je en variatie maken op de bruidstaart?
Ja, wat mij betreft wel!
@George Ik zag deze makkelijke versie van de birthday cake van Milk Bar voorbij komen en de eerstvolgende keer dat ik iets feestelijks heb ga ik die bakken. Misschien met een laagje frambozencoulis ertussen.
Ik heb geen idee wat de bruidstaart destijds was en als ik het nu vraag valt het op haha. Maar ik denk wel iets fruitigs!
Oh ook heel leuk @Frankie, ik ga even kijken!
@Florence Ik vind een madeleine vorm zeker de moeite waard! Super lekker en ook vrij eenvoudig. Als ik eters heb leg ik vaak een spuitzak met beslag in de koelkast en bak ik ze vers af voor bij de koffie. Warm uit de oven zijn ze zo lekker.
Ik hou altijd wel van de combinatie kardemom/citrus. Dus wellicht een biscuit of cake met kardemom en een frisse cream cheese frosting of uitgelekte kwark en zelfgemaakte marmelade van sinaasappel/mandarijn als vulling. Als decoratie zou je dan verschillende citrusvruchten kunnen drogen of iets met pistache of pure chocolade doen