Baktopic #2

Wauw, wat mooi allemaal!! Heel erg gaaf, krijg meteen zin om ook aan de slag te gaan zelf

1 like

Ik vind hem er heel smakelijk uit zien hoor! Echt een plaatje.

En wat een werk @zaatar! Maar het ziet er fantastisch uit, echt heel erg knap gedaan!

2 likes

Dank je! :orange_heart:

1 like

Geweldig!! Wat leuk zeg, hoe reageerde je moeder?

1 like

Ahhh lief, is inderdaad leuker dan een random cadeau uit de winkel… Je ziet alle moeite en liefde erin.
Ik ga hiervan de makkelijkere variant maken heb ik net besloten. Sandwiches en 1 ding om te bakken, ga ff het topic doorspitten. Dankje voor de inspiratie!

1 like

Ik vind hem er wel lekker uit zien hoor!

2 likes

Wat een super leuk cadeau! :heart_eyes:

Ik wilde een quiche gaan bakken waar ik het deeg blind voor moet bakken. Mijn bakbonen zijn de laatste keer perongeluk weggegooid en ik vind het zonde om hier nieuwe gedroogde bonen of rijst o.i.d. voor te gebruiken (Ik haat voedselverspilling).
Ik heb al bakparels besteld, maar de bezorging is vertraagd :upside_down_face: .
Nu vraag ik me af of ik ook een kleiner schaaltje of pannetje op het deeg kan zetten, of zou dit te zwaar zijn? Heeft iemand dit al eerder geprobeerd?

Aah super! Thanks, dan ga ik het proberen :crossed_fingers:

Mijn vriend is morgen jarig en had voor zijn werk 2 sloffen gemaakt met kwark (en een cakerol)

En voor thuis voor ons deze pinda karamel taart uit de taartenbijbel. Erg lekker!

67 likes

als je rijst of linzen/erwten gebruikt kan je die ook hergebruiken naar mijn weten, dus geen verspilling (want die bakparels moeten ook gemaakt worden en verpakking etc!)

2 likes

Wat een plaatjes! :heart_eyes:

2 likes

Ik zal hem wel naar je PB’en :slight_smile: trek er wel een dag voor uit met al het wachten :laughing:

1 like

Hij lijkt mij ook heel lekker, heb even gegoogled maar volgens mij is dit m:

3 likes

Best girlfriend award gaat naar jou :grin:

3 likes

‘zupfkuchen’ gebakken, wel met een pakje nog, ik kende het niet maar had het uit Duitsland mee!

21 likes

Ohhhh dat is zo lekker! Mooi gelukt zeg.

Ik had mazzel vanochtend. Op zaterdag en zondag slaapt of mijn man uit, of ik, en de ander zorgt dan voor onze dochter (bijna 3) die ergens tussen 6.30 en 7.30 wakker wordt. Vanochtend was het mijn beurt om er vroeg uit te gaan en besloot mijn dochter uit te slapen tot 8:15! :partying_face:

Dat mocht gevierd worden, en aangezien het al een tijdje geleden is dat ik wafels bakte, heb ik mijn wafelijzer weer eens tevoorschijn gehaald.

Zoals vanouds volgens het recept van
Nettie
. Ik had nu wel iets anders gedaan; mijn eieren zijn veel langer geklopt en veel luchtiger! Ik vergat ze eventjes omdat mijn keukenweegschaal kuren had en toen ik er weer aan dacht had ik een prachtig bleek luchtig mengsel. :sweat_smile:
De suiker heb ik op het oog toegevoegd en dat ging prima. Mijn weegschaal had al langer kuren maar vanochtend gaf hij definitief de geest helaas.

Het resultaat van het lange kloppen is een stapel superluchtige zachte wafels dus de volgende keer klop ik de eieren weer zo lang op.
We hadden er verschillende soorten jam bij en versgeklopte slagroom.

Net heb ik meteen een nieuwe weegschaal besteld en ik ben blind gevaren op de hoeveelheid positieve reviews op Bol:

En toen ik toch aan het bestellen was, heb ik meteen Jamie’s vijzel besteld. Daar was ik afgelopen week nog niet aan toe gekomen.

Als het goed is worden ze morgen bezorgd. Ik ben heel benieuwd! :smiley:

22 likes

Ik heb een weegschaal die ik persoonlijk nog beter vind, namelijk deze

En vooral omdat deze ook op een decimaal achter de komma nauwkeurig is. Vind ik erg fijn voor wanneer ik bij 3 gram ofzo moet toevoegen.

2 likes

Die ziet er ook mooi en uitgebreid uit zeg!

Mijn vorige was een hele simpele Silvercrest van Lidl en die had ik al eens per ongeluk op een heet fornuis gezet waardoor hij aan de onderkant iets gesmolten was. :sweat_smile: Het gaat dus sowieso een verbetering worden.

1 like

Dankjewel! Hij smaakt ook zeer goed, ik kende het niet maar echt een aanrader!

1 like