Door jouw post ga ik ze ook eens met cranberry’s maken!
Zijn ze goed gelukt? Klinken echt heerlijk! En dapper dat je midden in de nacht staat te bakken. Ooit ook eens gedaan en was een dikke flop, haha.
Ja, ik had er nu niet zoveel meer (1 handje ongeveer) maar de volgende keer zou ik inderdaad meer richting 2 handjes gaan. Ik hou echt van de combi chocola en cranberries! Ooit wel eens cranberries gehad met een laagje chocola eromheen, heerlijk waren die.
Heb je verse, gedroogde of diepvriescranberries gebruikt in de brownie?
Gedroogde
Ja, ze zijn echt lekker luchtig geworden. Vannacht heb ik nog een ananascake gebakken, maar moest even wennen aan het idee van ananas op een cake. En nu staat er een babka in de oven 
Supermooi! Jij zit ook in de baktotaal-facebook of niet? Kwam hem daar volgens mij ook tegen!
Gisteren weer eens bananenbrood gebakken en die is al bijna op. 🥲 Dus net nog maar even een tweede gemaakt haha.
Volgens dit recept!
Nice, deze ga ik eens proberen. Tot nu toe geen ‘gezond’ bananenbrood recept gevonden wat ik echt lekker vind.
Deze is qua textuur tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb!
Jaa klopt! Ik vind dat zo’n gezellige groep, iedereen is altijd heel behulpzaam en over het algemeen zijn de reacties met kritiek ook opbouwend/goed verwoord. Vind het maar knap hoe goed sommige mensen in die groep kunnen bakken!
Afgelopen weekend had ik een feestje en heb ik wat borrelhapjes gemaakt, waaronder deze kaassoesjes (gougères). Als je al eerder soezendeeg hebt gemaakt zijn ze echt heel erg simpel, anders is soezendeeg even goed opletten, maar niet al te lastig. Ik heb ze gemaakt met Gruyère en Parmezaanse kaas.
Ik wil dit weekend moelleux maken (chocoladecakejes met vloeibare binnenkant), maar wie heeft dit al.eens gemaakt en welke bakvorm werkte het best om ze zonder kapot gaan te lossen op een bord? Ik lees bij verschillende recepten over kookringen, muffinvormen etc. Kan helaas niet proefbakken
Ik gebruik hier altijd van die ramekins voor (bij gebrek aan Nederlands woord, van die crème brulée bakjes haha). En ook wel eens in koffiekopjes haha
En met goed invetten komen ze dus ook goed los uit de vormpjes?
Ik gebruik altijd muffinvormpejs. Invetten en ze komen er gemakkelijk uit. Ondersteboven direct op een schoteltje, als je ze gaat verplaatsen barsten ze open (bij mij)
Jaa! Ik heb wel eens gelezen dat je ze twee keer kunt invetten. Eerst een laagje boter, dan in de koelkast zetten en dan nog een keer boteren. Of dat echt verschil maakt weet ik niet. Ik doe zelf vaak gewoon een beetje dik invetten.
Thanks! De metalen of siliconen?
Ik bak wel eens de befaamde worteltaart of brownies uit dit topic, maar veel verder kom ik niet.
Mijn schoonzus is echter veel bezig met taarten bakken en ook net met fondant etc begonnen. Nu is ze binnenkort jarig en wil ik haar een leuk bak-cadeau geven. Alle basics heeft ze wel denk ik. Hebben jullie tips?
Beide heb ik er wel voor gebruikt!
Een mooie, bijzondere bakvorm? Bijv. die van Nordic Ware!