Baktopic #2

Best girlfriend award gaat naar jou :grin:

3 likes

‘zupfkuchen’ gebakken, wel met een pakje nog, ik kende het niet maar had het uit Duitsland mee!

21 likes

Ohhhh dat is zo lekker! Mooi gelukt zeg.

Ik had mazzel vanochtend. Op zaterdag en zondag slaapt of mijn man uit, of ik, en de ander zorgt dan voor onze dochter (bijna 3) die ergens tussen 6.30 en 7.30 wakker wordt. Vanochtend was het mijn beurt om er vroeg uit te gaan en besloot mijn dochter uit te slapen tot 8:15! :partying_face:

Dat mocht gevierd worden, en aangezien het al een tijdje geleden is dat ik wafels bakte, heb ik mijn wafelijzer weer eens tevoorschijn gehaald.

Zoals vanouds volgens het recept van
Nettie
. Ik had nu wel iets anders gedaan; mijn eieren zijn veel langer geklopt en veel luchtiger! Ik vergat ze eventjes omdat mijn keukenweegschaal kuren had en toen ik er weer aan dacht had ik een prachtig bleek luchtig mengsel. :sweat_smile:
De suiker heb ik op het oog toegevoegd en dat ging prima. Mijn weegschaal had al langer kuren maar vanochtend gaf hij definitief de geest helaas.

Het resultaat van het lange kloppen is een stapel superluchtige zachte wafels dus de volgende keer klop ik de eieren weer zo lang op.
We hadden er verschillende soorten jam bij en versgeklopte slagroom.

Net heb ik meteen een nieuwe weegschaal besteld en ik ben blind gevaren op de hoeveelheid positieve reviews op Bol:

En toen ik toch aan het bestellen was, heb ik meteen Jamie’s vijzel besteld. Daar was ik afgelopen week nog niet aan toe gekomen.

Als het goed is worden ze morgen bezorgd. Ik ben heel benieuwd! :smiley:

22 likes

Ik heb een weegschaal die ik persoonlijk nog beter vind, namelijk deze

En vooral omdat deze ook op een decimaal achter de komma nauwkeurig is. Vind ik erg fijn voor wanneer ik bij 3 gram ofzo moet toevoegen.

2 likes

Die ziet er ook mooi en uitgebreid uit zeg!

Mijn vorige was een hele simpele Silvercrest van Lidl en die had ik al eens per ongeluk op een heet fornuis gezet waardoor hij aan de onderkant iets gesmolten was. :sweat_smile: Het gaat dus sowieso een verbetering worden.

1 like

Dankjewel! Hij smaakt ook zeer goed, ik kende het niet maar echt een aanrader!

1 like

Zo de vakantie zit er op en nu weer thuis zelf koken en bakken. Op vakantie koop ik altijd een bak / kookboek, zo ook dit jaar dit mooie Italiaanse ijsboek. Gelijk wat lekkers uit gemaakt. We met behulp van Google translate en mijn man die een aardig woordje Italiaans spreekt.

40 likes

Ziet er lekker uit zeg! Welke smaak is het?

Dit zijn de ingrediënten

2 likes

Mijn nieuwe weegschaal is bezorgd!

Wat een fijn ding zeg. Hij is mooi plat, compact en licht. Qua vorm en grootte is het net de discman die ik 20 jaar geleden had. :rofl: Hij is heel nauwkeurig. Ik heb diverse dingen meerdere keren gewogen, op verschillende plekken, en steeds gaf hij hetzelfde gewicht. Het display is mooi fel. Hij werkt op 3 AAA-batterijtjes die meegeleverd zijn dus dat is makkelijk.
De tijd zal leren hoe lang hij mee gaat maar vooralsnog ben ik tevreden over de aankoop!

De vijzel heb ik nog niet in gebruik genomen.

12 likes

Het nieuwe bakboek van Rutger de bakatlas kan je nu kopen in een speciale aanbieding, je krijgt er dan ook een digitale masterclass bij. Ik zit nog te twijfelen om hem te bestellen, lijkt me wel erg leuk erbij!

@FrauHelga moest ook aan jou denken hierbij!

3 likes

Lijkt me ook heel leuk! Ik ga hem denk ik voor kerst/sint vragen. Ben benieuwd of er veel vernieuwende recepten instaan.

1 like

Oehhh wat zou die masterclass precies inhouden? Een soort Teams-/Skype-ding waarin Rutger dan e.e.a. uitlegt?

Edit: Ik lees nu dit op de site van Rutger:

Speciale editie met gratis online masterclass

Nog heel even geduld dus, maar in de tussentijd heb ik wel iets heel leuks om het wachten te verzachten! Naast de normale uitgave van De bakatlas, komt er namelijk een special edition met een beperkte oplage. Deze gelimiteerde uitgave heeft een andere cover en je krijgt een GRATIS online masterclass cadeau ! In deze online masterclass maak ik 5 van de recepten uit mijn nieuwe boek en vertel ik je er alles over. Let op: Deze masterclass is exclusief voor de kopers van de special edition en er is slechts een beperkt aantal boeken beschikbaar. Dus wees er snel bij.

Ik heb meteen de speciale editie besteld. :smiley:
Laatst had ik een gedeelte van het brownie-shortbread ingevoren. Ook uit de vriezer is het superlekker, het shortbread is nog heerlijk krokant. :orange_heart: Ideaal dus om van tevoren te maken en later van te genieten. Ik had de stukjes gesneden voor ik het in de vriezer deed, zodat ik nu gewoon 1 stukje had zonder al te veel moeite.

4 likes

Klinkt gewoon alsof dat een video is die je opgestuurd krijgt haha?

1 like

Ik denk het ja, zal wel iets zijn dat vooraf opgenomen is en opgestuurd wordt. Hoe dan ook leuk. :blush:

1 like

Ik twijfelde tussen dit topic of het ‘durf te vragen’-topic. Dit gaat niet zozeer over alleen maar bakken:

Wat zijn goede, goedkope pannen voor een inductieplaat? :slight_smile:

Ik ga geen spannende dingen koken.

Wij hebben de pannen van BKeasy. Echt fijne pannen en ze zijn regelmatig in de aanbieding bij de Appie.

2 likes

Ik heb gisteren brownies gemaakt met kinderchocolade en kinder bueno’s en ze zijn zoooo lekker. Ga de helft maar weggeven denk ik, want anders eet ik alleen maar door haha.

Straks nog tiramisu maken, niet echt bakken maar wel lekker.

1 like

Ik vind inderdaad net als @Zompig pannen van BK echt fijn. Je hebt verschillende series, en soms in de sale-periode aanbiedingen van een set met 5 pannen. Ik heb de conical serie, hele degelijke goede pannen!

1 like