Je zou ze zelfs nog kunnen “bloemen” met suiker. Werkt ook! Zolang de vormpjes maar goed ingevet en gebloemd zijn komen de moelleux wel los. Wat trouwens ook heel lekker is, een blokje witte toblerone als vulling in de moelleux!
Pandan kleurstof (van de toko) is echt heel sterk spul! Een druppel extra en het is donkergroen
Haha oke! Nooit geweten. Maar het is dus essence en kleurstof in een?
Nou ik denk dat dat ermee bedoeld wordt, omdat je echt niet veel nodig hebt. Als ik Google zie ik wel dezelfde potjes voorbij komen.
Ja precies! En hebben de blondies dan ook die typische pandansmaak?
Ik gebruik zelf deze altijd voor pandan: Red Bell Pandan Pasta 25ml | Amazing Oriental. Echt lekker en inderdaad super groen.
Ik ga morgen een vijgencake maken met sinaasappel. Kom er alleen u wel achter dat ik de sinaasappel vergeten ben te kopen, beetje jammer. Nog nooit gebakken met vijgen, dus heel benieuwd.
Ga je die uit taart ende koeck maken? Of een ander recept?
Nee, een zelfbedacht recept. Daarom nog spannender
Edit: Hoe is dat boek trouwens? Heb al vaak getwijfeld om em te kopen.
Nog leuker toch!
Boek is mooi en handig. Ik heb hem pas kort en nu 1 recept gemaakt en een basisrecept voor een vulling gebruikt, die waren beide goed!
Ik vind het vooral fijn om basisideeën voor vullingen eruit te pikken bijvoorbeeld, dat je iig weet dat het een dikke vulling wordt en dan zelf variëren met smaak. Recept voor ganache ook al gebruikt om op een andere taart te doen. Ik wil heel graag de cheesecake nog maken want die ziet er heerlijk uit! Niet met cashews zoals veel alternatieven.
Enige waar ik tegen aanloop is dat ze dan specifiek opklopbare soja slagroom van bijv alpro in een recept heeft staan, ik koop liever bij de biowinkel en daar hebben ze geen alternatief voor. Die van alpro heeft palmvet en dat heb ik liever niet. Daarom laat ik sommige recepten nu nog liggen. Maar ik vind het een heel prettig naslagwerk!
Ja inderdaad er is maar heel weinig van nodig! De pandansmaak is zeker goed aanwezig. Beetje net zoals de pandancake uit zo’n pak, maar dan veel compacter. Ik doe deze blondies nu vaak als dessert met een shotje pandanlikeur erbij.
Hebben jullie een fool proof Belgische wafels recept? Ik moet er binnenkort een paar honderd maken (nu al spijt van) maar ik wil liever niet wachten tot iets gaat rijzen. Eieren splitsen kan natuurlijk wel. Maar zoek echt een makkelijke lekkere, voor zoete wafels. Ik heb al een paar geprobeerd maar telkens niet helemaal tevreden mee.
Thanks! Ga ze zeker ern keer maken
Ik wil nog even terugkomen op dit bericht, want ik ben vandaag eindelijk bij Nour Shop geweest in Amsterdam. Ze hadden echt super veel keuze! Ik kwam eigenlijk voor de koekjesknijpers, maar heb nog wat andere dingen meegenomen.
Reviews volgen nog (ooit, aangezien mijn vakantie net voorbij is, slechte timing)
Wat leuk om jouw ervaringen te lezen over Nour Shop! En wat een mooie vormpjes heb je gekocht zeg. Vooral je maamoulvorm, prachtig!
Heb je toevallig ook nog koekstempels gezien van metaal?
Ik heb ze niet gezien, maar heb er ook niet echt op gelet. Ik kwam namelijk voor die koekjesknijpers en die stonden bij de ingang. Ik moet zeggen dat ik ook niet de hele winkel door ben geweest, want het was krapjes met overal spullen en ik had een grote tas met boodschappen bij me. Niet heel slim van me
Dussss ik ging een cheesecake bakken. Aangezien je 't beslag maar zo kort mixt vond ik 't te veel gedoe om m’n kitchenaid te pakken, dus snel met de handmixer gedaan. Nou slechte keuze
Ik kwam met m’n haar vast te zitten in de gardes. Snel reactievermogen gelukkig dus grootste deel van m’n haar zit er nog aan (wel paar plukken uit getrokken…). Wou zo snel mogelijk m’n haar wassen, dus snel de eieren erdoor gespateld en in de oven gezet.
75 minuten gebakken, even snel gekeken of hij klaar was, is hij gewoon bruin. Heb 'm in alle haast blijkbaar op 175 afgebakken ipv 135
Oh nee wat een pech en echt een nachtmerrie met die handmixer hoor. Deed het niet ontzettend zeer met je haar?
Je hebt een cheesecake variant die aangebrand is, Baskische cheesecake volgens mij. Dus misschien is deze ook nog wel gewoon lekker?
Ja deed wel ff flink pijn haha m’n hoofd voelt nu ook nog een beetje gekkig
Cheesecake staat nu op 't aanrecht af te koelen en gaat zo de koelkast in. Ben benieuwd misschien valt 't idd wel mee qua smaak en kan ik de looks met een chocoladeganache fixen
Ahh, het klinkt echt rot hoor, hoop dat je er snel geen last meer van hebt!
Je kunt ook nog altijd de verbrande bovenkant er een beetje afschrapen en dan inderdaad fixen met chocoladeganache of een laagje met iets anders lekkers. Als er geen rooksmaak aan de rest van de cheesecake zit, moet dat prima werken denk ik. Succes!
Ik heb ook een keer een te donkere bovenkant gehad op een cheesecake, en dat was verrassend lekker! Zoals die Baskische taart inderdaad.
Wat ik verkeerd had gedaan weet ik nog steeds niet, maar het was lekker in ieder geval.