Wow hij ziet er veeeel beter uit dan een 6,5/10! Gaaf
Voor mijn verjaardag had ik bonnen gekregen voor Bol en ik heb er inmiddels een aantal verzilverd. Diverse boeken die later dit jaar uitkomen heb ik gereserveerd:
Rutger - De Bakatlas (Deze had ik laatst al gereserveerd)
Jesse Szewczyk - Cookies
Rose Levy Beranbaum - The Cookie Bible
Sarah Kieffer - Baking For The Holidays
Het belooft een mooi najaar te worden met zoveel (koekjes!!!)bakboeken in het verschiet!
Sarah Kieffer heeft een bonus eBook met 12 exclusieve recepten, voor mensen die het boek reserveren. Ik heb het boek gereserveerd, maar zag dat er nergens een bestelbewijs geüpload hoeft te worden dus in principe kan iedereen die zijn mailadres achterlaat, het eBook downloaden. Het is een PDF en de recepten zien er lekker uit. Wellicht dat iemand hier nog iets er aan heeft.
Ben heel benieuwd naar hoe je dat Cookies boek vindt! Heb 1 recept gemaakt en die vond ik geslaagd dus even kijken of ik m ook wil aanschaffen. Hier nog niet gevonden in de winkel.
En eigenlijk ook die van Rosie etc. Altijd goed om reviews te lezen van forumbakkers.
Ik vind zijn recepten (die hij via Kitchn deelt) vrijwel altijd goed dus ik heb hoge verwachtingen! Nog wel even geduld helaas, het boek komt eind oktober uit. Ik verheug me er echt op.
Iemand nog een aanrader voor Madeleine’s?
Heb al eens met frambozen/lemon curd gemaakt en 1 met thee en beurre noisette.
Dus liefst weer wat anders.
Gezien mijn neef uit Schotland komt en ik van hem een potje mixed Spice heb gehad vorig jaar, ben ik voor spiced Orange Madeleine’s gegaan.
Hier aten we toen we op tour waren een cake van en dat is nog steeds het beste taartje/cake wat ik ooit ergens anders op heb . Ben benieuwd, morgen lekker vers maken.
Ik heb vroeger heel vaak madeleines gemaakt. Met Nutella, honing en sinaasappel, lavendel, chocolade chips, marmer, lemon curd, speculaaskruiden, Earl Grey, en aardbeien.
Het liefst eet ik ze naturel met een vleugje citroen maar experimenteren vind ik wel heel leuk.
Dorie Greenspan heeft diverse heerlijke recepten voor madeleines.
De actie voor het gratis ebook eindigt morgen!
Heel Holland Bakt Weer teruggekeken, dus uiteraard iets gebakken met appel vandaag . De Apple Crumb Muffins van Bakerbynature! Mijn muffins zijn een beetje licht gebleven, maar ik had nog beslag over en de mini tulband is goed gelukt. Weer niet de mooiste foto 's maar de smaak is een aanrader!
Misschien te laat, maar ottolenghi heeft een madelaine recept met saffraan, sinaasappel en honing. Staat in Sweet (of even googelen). Ik vond hem lekker!
Edit: misschien is het ook leuk om een madelaine te maken die geïnspireerd is op de Zweedse broodjes, dus kaneelbroodje, kardemummabullar of lussekatter (met saffraan).
Ik maak een heel feest diner uit ottolenghi simpel en heb ik dat recept gemist
Pfff, het was midden in de nacht dat ik dat postte, duidelijk nog niet wakker. Ik bedoelde dat het in Sweet staat.
Haha zat idd boek door te bladeren en stond er niet in
Het klinkt wel lekker! Ga hem onthouden voor de volgende x, mijn deeg voor straks staat al in de koelkast
Wat past het beste bij een monchoutaart met gemberkoekjesbodem? Ik doe sowieso citroen door de monchou maar ik wil er nog iets bij. Normaal zou ik kersen doen maar ik wil wel eens iets anders.
Gember en sinaasappel is lekker samen.
Dank je, zoiets zat ik ook aan te denken. Het is voor na een chineese rijsttafel bij de koffie dus het moet een beetje fris blijven.
Klinkt goed! Dan wil je het idd niet te zwaar maken.
Buikjes

Ik vond de sinaasappel nog niet perfect erdoor komen. Was denk nog lekkerder geweest met sinaasappel curd erin gespoten nog.
De eters vonden het een succes iig. Heerlijk met thee erbij en nog warm

Hebben jullie leuke ideeën/recepten voor een high tea met als thema herfst? Ik wil niet de standaard dingen maken. Vega en vegan recepten zijn ook heel welkom
Ik heb vorig jaar hele lekkere cakejes gemaakt die in dat thema zouden passen, en ook apple butter blondies. Die laatste heeft als voordeel dat je er geen bijzondere bakvorm voor nodig hebt.