Baktopic #2

Heel spontaan miso koekjes met stukjes chocola gemaakt! Had het nog nooit gedaan, maar ze zijn erg lekker. Er had alleen wat meer chocola in gemogen.

8 likes

Je kan er altijd nog een extra chocolade drizzle over doen

Ohhh goede tip! Dankjewel!

2 likes

Zien er echt heerlijk uit! Ik ga ze dit weekend met mijn dochtertje maken. Zij zal het recept wel willen volgen en er 8 van maken🤣 zijn ze lekker chewy?

Bij sommige kitchenaids zit de flexbeater er al standaard bij. Die van mij had ook een extra (wel iets kleinere zonder handvat) mengkom en schenkschild.

Zat nu zelf ook even mengkommen te bekijken maar wat zijn die krengen duur. Zou wel graag een glazen of keramische willen maar ben te bang dat ik 'm laat vallen hahahha

1 like

Haha nou had ik het van de week nog over de glazen mengkom, heb ik hem net voor mijn verjaardag gekregen :smiling_face_with_three_hearts:

45 likes

Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Dankjewel! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Was volgens mij de enige die de Brownie koekjes van Dilara nog niet had gemaakt, maar bij dezen. Net een warm koekje op, lekker, maar ik proef toch wel echt licht de Baking soda. Nog niet heel storend, maar hoop niet dat het zo sterker is.

9 likes

Ik had laatst een enorme baking soda-smaak in kant en klaar koekjesdeeg van Jumbo.
Jij had al eens gepost dat er een recept was waarbij je baking soda proefde, en toen ik direct na bakken die koekjes van Jumbo proefde, begreep ik meteen wat je bedoelde. Het rook ook heel erg naar ammoniak, niet aangenaam.

Na een uur ongeveer was dat weg bij die Jumbo-koekjes, hopelijk trekt het bij de brownie koekjes ook weg.

Je koekjes zien er wel enorm lekker uit!

1 like

Niet haha, heel mijn handen zaten onder. Dus heb het even in de koelkast gezet, en daarna met zo een ijsbolletjes tang bolletjes gemaakt.

1 like

Had ik ook bij deze koeken! En ging helaas niet weg. Heb hier wel eens eerder gepost dat ik baking soda sowieso snel proef. Andere mensen lijken dat vaak dan niet te hebben dus misschien ligt het wel aan mij?

1 like

Ik maak ook geen mooie balletjes, maar als je steeds zorgt dat je handen goed nat zijn blijft het deeg veel minder plakken.

2 likes

Rutger staat deze week in de Avrobode! Ik lees al jaren geen tv-gids meer maar speciaal voor het interview heb ik de Avrobode gekocht. :rofl:

4 likes

Hmm, kan het me bijna niet voorstellen. Heb het met verschillende merken (nu heb ik uit het zakje baksoda gebruikt van Dr Oetker trouwens). Mijn moeder proeft het bijv ook heel erg, maar mijn vader en vriend (bijna) niet. Mijn reuk en smaak is ook best sterk, en dat is mss bij dit soort gevallen wel een nadeel.

Het werd er bij mij iig niet beter op en vond ze sowieso dag 2 minder lekker. Toen ze nog warm waren en de chocola beetje gesmolten was vond ik ze lekkerder.

werkt het voor jou misschien om ipv baking soda gewoon meer bakpoeder te gebruiken? Of deels vervangen? Toen baking soda nog geen ding was in Nederland gebruikte ik vaak (uit mijn hoofd) 2,5x zoveel bakpoeder als dat er aan baking soda in het recept stond.

2 likes

Hahaha hij staat blijkbaar in meer tv-gidsen deze week!

2 likes

Hahaha precies dezelfde foto ook. Ben benieuwd of de interviews wel anders zijn.

1 like

Libelle heeft weer een leuke Bakspecial! Ik bestelde hem hier. Verzending was gratis. :blush: Er staan verschillende lekkere Scandinavische broodjes in, en Turkse lekkernijen. Naar die laatste ben ik vooral heel benieuwd.

5 likes

Kan nooit misgaan, de witte chocolade kokosbollen van Rutger. :grinning_face_with_smiling_eyes:

19 likes