Baktopic #2

Bedankt voor de waarschuwing en tip! @Reflect en @Croky :blush:

2 likes

Weet niet of dit de juiste topic is… maar ik zou graag een foodprocessor willen (met functie blender) welke raden jullie aan qua merk/model?

Ik ben heel blij met mijn kleine kitchenaid foodprocessor. Neemt niet vele ruimte in en doet precies wat ik wil. Maak er met name pesto, salsa en pindakaas mee. Of ik chop koekjes of nootjes voor baksels. Maar weet niet of je er nog andere dingen specifiek mee zou willen doen? Want je hebt fodprocessor in alle soorten en maten

3 likes

Ik vroeg mij al lang af of ik iets van KitchenAid kon kopen om noten en koekjes mee te malen dus ben blij met je post :grinning_face_with_smiling_eyes:. Maalt hij het ook mooi fijn?

1 like

Ja vind ik wel! Je kunt m op twee standen instellen en dan zelf ‘pulsen’ hoe veel of lang je wil malen. Of je er bijvoorbeeld goed amandelmeel mee kunt maken weet ik niet eerlijk gezegd, maar mijn pecannoten waren binnen no time verpulverd terwijl ik dat niet wilde haha (iets te onvoorzichtig gedrukt), dus denk dat hij t kan!

Edit: het is deze trouwens
Wel echt t kleintje dus

2 likes

Dat klinkt goed! Dankjewel, ik ga hem ook bestellen als ik hem in het rood kan vinden. Dan past hij mooi bij mijn KitchenAid keukenmachine :grin:.

Mijn moeder heeft die in 1 maat groter en is er heel blij mee. Ze maakt er pesto mee en hummus en hakt noten. Foodprocessor 1,7 L | KitchenAid

Ik heb zelf van Magimix de Mini Le Plus, die is nog weer wat duurder en heel fijn, mooie afmeting, niet te groot, maar ik kan er alles mee doen. Rasp er groentes mee, maak falafel en hummus en hak noten.

3 likes

:heart: het forum voor dit soort goede tips! Ga ze allebei ook even bekijken, dankjewel!

2 likes

Ik ben hier ook heel tevreden over. Zit ook een blender-ring bij, die ik gebruik voor smoothies en soms voor soep. Je kan er ook makkelijk een snel deegje in kneden. Wel compacte hoeveelheden, dus dat zal niet voor iedereen ideaal zijn. Alleen pindakaas maken heb ik nog nooit geprobeerd - weet niet helemaal zeker of ‘ie dat aan zou kunnen.

3 likes

Ik gebruik die blenderring dus ook voor het hakken van noten. Door het snelle ronddraaien schieten de noten omhoog, En met die ring worden ze heel gelijkmatig gehakt. Het is een hele complete machine, met ook een citruspers, raspen en een klein bakje voor pesto enzo. En heel krachtig. Pindakaas kan zeker, @Florence

1 like

Nee, er is 1 overkoepelend bedrijf (Bindinc) dat dit verhaal maakt. Het wordt vervolgens in verschillende omroepbladen doorgeplaatst. Doorgaans heeft men slechts 1 tv-gids namelijk. Overige inhoud is niet helemaal 1-op-1 hetzelfde trouwens.

3 likes

Wat interessant! Rutger heeft dus niet met èn de Avro-journalist èn de KRO-journalist gepraat begrijp ik?

Haha, ja he? Idd, dat heeft hij niet gedaan.

1 like

great british bake off start vandaag weer! helaas op channel 4 dus moeilijk te kijken voor de niet-britten :frowning:

4 likes

Roze koeken met pistache!

Naar t recept van Rutger en dan beetje eigen inzicht haha. Wel lekker, maar feitelijk niet anders dan een pistache cakeje met roze frambozen glazuur natuurlijk. Wel leuk en makkelijk om te maken, zien er leuk uit vind ik!

55 likes

Mag ik komen proeven? :slight_smile:

Ik heb laatst de kwarkcake met citroen gemaakt van uitpaulineskeuken. De oma van mijn vriend kwam langs en mag niet zoveel suiker. Was lekker! Moest wel even wennen aan dat je bij ‘normale’ cake nooit wil dat het nog ‘nat’ is van binnen. Maar dat is bij deze niet echt mogelijk door de kwark. Dus eerst ‘dacht ik shit hij is nog niet gaar, hoe kan dat nou?’ Maar toen viel het kwartje gelukkig.
Heeft iemand hier wel eens meer gebakken met kwark? Tips voor lekkere recepten?

1 like

Mehhhh, ik wilde m’n favo havermout rozijn koekjes opnieuw maken. Ze lopen niet uit en blijven bolletjes in de oven… ik druk ze nu maar plat, maar het lijkt echt totaaaaal niet op de eerste keer dat ik ze heb gemaakt. Denk dat ik met de verhoudingen iets verkeerd heb gedaan.

Help

Na de helft van de baktijd zijn ze dus nog zo… iemand enige wat ik verkeerd heb kunnen doen? Ze zouden helemaal plat moeten uitlopen.

:sob:

Of koud in de oven gedaan?

Ja, boter. Genoeg ook haha!

@hanson heb ze een nachtje in de koelkast gehad, ruim een uur van te voren eruit gehaald. Precies hetzelfde als de vorige keer.

1 like

Mss omdat je de vorige keer de helft heb gemaakt nu per ongeluk teveel bloem gebruikt? Of mss de oven niet goed genoeg voorverwarmd? Heb je een andere bakplaat gebruikt? Of meer bruine suiker? Op een koudere plek in de koelkast gezet/ in een schaal die meer kou vast houdt?

Vaak zit het ergens in deze dingen.