De zorgen over de smaak van de molasses waren onterecht. 
Wat zijn deze koekjes lekker! De molasses proef ik niet meer. Wel een warme smaak, en een wat complexere smaak dan gewone chocolate chip cookies, maar de bittere smaak van pure molasses is verdwenen.
Zo blij mee.
Dit zijn echt heel bijzondere koekjes. Er zit espresso in, gember (gekonfijt en poeder), cacao, gemalen piment (want ik had geen kruidnagel), en dus die molasses. Het resulteert in een heel volwassen, interessant koekje. Niet iets dat ik zou bakken als kerstkoekje voor school, wel iets dat enorm goed past in een kerstkoekjesdoos om weg te geven.
Volgende keer doe ik er misschien iets meer espressopoeder in, ik had nu anderhalve theelepel. De volgende keer doe ik er 2. De hoeveelheid chocola en gekonfijte gember is wat mij betreft precies goed. En de balletjes ga ik misschien iets groter maken zodat de koekjes nog iets dikker worden, ik ga rond de 33 gram zitten denk ik.
Mijn man heeft er eentje geproefd en zei dat als ik niet zou oppassen, de overige koekjes heel snel zouden verdwijnen. 
Blij dat ze gelukt zijn, en lekker. Dorie never disappoints. 
@Eendagsvlieg Wat jammer dat jouw koekjes niet lekker waren! Zo zonde, zeker als je er speciaal molasses voor hebt gekocht. Ik heb die ook speciaal voor deze koekjes gekocht.
Je cake met Grand Marnier klinkt heerlijk! En wat leuk dat je alle recepten uit dat boek gaat maken.
Ik heb dat nog nooit gedaan maar overweeg dat te gaan doen met Snacking Bakes van Yossi Arefi.
Edit: Hahaha mijn kind kwam net thuis uit school en die zei meteen “Oehhh lekker koekjes!” en heeft er al eentje weggewerkt. “mama mag ik er nog meer?”.
Nu niet, eerst even een boterham eten.
Maar het mag duidelijk zijn dat deze koekjes een succes zijn.