Baktopic #3

Ik heb ‘m ook gekocht en vandaag dit recept van Rutger gemaakt maar dan met peer ipv appel:

Eerste keer amandelspijs en eerste keer een tulband, met hulp van m’n kinders. Hij smaakte heerlijk en kwam er ook best goed uit vond ik.

20 likes

:eggplant::sweat_smile:

24 likes

Mijn collega zit er goed doorheen en zei gisteren dat ze een beetje doodging op werk. Hoop dat ze morgen dit taartje kan waarderen

102 likes

Ik heb voor het eerst zo’n soort taart gemaakt en de afwerking en decoratie kan echt veeeel beter maar goed de spongecake zelf was echt goed gelukt, heel luchtig.

21 likes

Jij bent de beste collega, de taart ziet er heerlijk uit! Lief dat je die gemaakt hebt.

5 likes

Inderdaad! Waar werk je haha dan ga ik daar even solliciteren :yum:

4 likes

+1, ik zocht al een nieuwe baan. :grin:

2 likes

Project “maak de voorraadkast leeg” is nog in volle gang hier, dus vandaag maakte ik een Glühweincake met een bakmix van Pineut. Ik had eigenlijk een andere vorm willen gebruiken maar tijdens het maken van het beslag viel het me op dat het erg weinig was, dus heb ik een kleinere vorm gekozen van 1,4 liter.

De cake ruikt erg lekker kruidig maar ik heb het nog niet geproefd.

De vorm is trouwens deze van IKEA. Helaas niet in Nederland te krijgen maar o.a. in Duitsland, Engeland, Scandinavië en Amerika wel (productnummer 00485672). Er zijn ook nog minivormpjes van maar die heb ik niet.

24 likes

Cookieweek is een week waar de NYT op hun Youtube kanaal in de weken voor Kerst allerlei koekjesrecepten delen. Heel verrassende smaken en mooi uitziende koekjes. Altijd een feestje om te kijken en soms om na te maken.
En je raadt het al, het is weer Cookieweek. Hier is de playlist, waar ook de vorige jaren in staan:

16 likes

Mijn kind wilde een Spiderman taart voor zijn verjaardag. Mega veel moeite gedaan om rode botercrème te maken en de vulling is verder cake en chocolade ganache.

En nog een worteltaart, maar had niet meer genoeg roomkaas.

En nog een lavendel citroen cake maar daar heb ik geen foto van

47 likes

Ik baal zó. De afgelopen drie keren zijn mijn nw vormen niet goed gelost. Snap er niks van, doe niks anders dan eerst en ze gaan uiteraard niet in de vaatwasser. Nu ook… :sob:

Ik doe er wat gesmolten boter in vooraf, dan bloem. Uitkloppen en in de koelkast. Zit geen beweging in…

Ik raad echt deze spray aan. Sinds ik die gebruik is het nooit meer voorgekomen dat de cake niet uit de vorm kwam.

5 likes

Ik heb bij mijn cursus twee kerstcakes gebakken, een beetje kitsch, maar wel heel leuk om te doen!

De rode is amandelcake met abrikozenjam en de ander is amandelcake met ganache.

103 likes

Super leuk juist!

7 likes

Wauw wat een plaatjes. Die drip is perfect gelukt zeg, lijkt wel nep.

1 like

Dankjewel! Het was mijn eerste keer drip, maar het viel me mee! We gebruikten fondant en dat werkte heel fijn

3 likes

Toch die maar bestellen. Waar haal jij hem?

1 like

Ik heb een tijdje geleden groot ingeslagen bij zo’n fitnesswebshop. Bij usfoodz is hij nu echt heel goedkoop maar daar moet je wel gelijk voor 30 euro bestellen.

2 likes

We vieren morgen verlaat Sinterklaas en 1 van de gasten is jarig geweest dus vond deze vorm wel geschikt.

Links is een speculaascake en rechts koffie chocolade.

36 likes

Wat ziet die er mooi uit zeg, heel leuk gedaan!

3 likes