Baktopic #3

Haha ja ik dacht dus ook al van hmmmmm verse cranberrys, ik weet niet…… maar ok goed om te weten! Thanks!

4 likes

@FrauHelga jij gebruikte het wafelrecept van Nettie toch? Weet jij toevallig hoe lang je die wafels kunt bewaren?

1 like

Klopt! Ze blijven in de koelkast zeker 2 dagen goed, en in de vriezer zeker wel een week of 6. Ouder zijn ze bij mij niet geworden. :smiley:
Ik piep ze dan op in de oven.

Vanmiddag heb ik nog 2 koekjesdegen gemaakt; beide van Dorie Greenspan. World Peace Cookies en Espresso Sablés. Morgen bakken. :partying_face:

2 likes

Ik wil met kerst toetjes maken in deze vorm.

Zat te denken aan dit recept:

Maar dan zonder de koekjesbodem. Die wil ik er denk ik los naast leggen. Denken jullie dat dat kan lukken? Vraag me af of de vulling wel zal lossen.

3 likes

Geen idee, heb dit nooit geprobeerd. Maar ik ben enorm benieuwd naar je bevindingen! Zulke leuke vormpjes ook. :heart_eyes:

Ik denk dat het lossen wel gaat lukken, maar denk dat je weinig van de vorm gaat zien. Een beetje zoals jellypudding (dat maakte mijn oma vroeger?), dat werden ook heel grove aftekeningen en zag je eigenlijk niet goed meer van wat het vormpje had moeten zijn

maar is het proberen waard denk ik

@FrauHelga @the.rebel.club ik ga het morgen gewoon eens testen! Ik had op fb gezien dat iemand er griesmeelpudding in had gemaakt en dat was super leuk en duidelijk. Maar dat vind ik smerig dus ga dit eens testen en anders kijken naar een lekkere pudding.

2 likes

Ik heb fudge gemaakt voor in mn kerstkoektrommels en deze is echt héél lekker. Alsof je een blokje chocoladeganache eet (ipv die mierzoete caramel rommel). Goede volle chocoladesmaak en heel makkelijk te maken. Ik heb het gemaakt met extra pure chocolade (70%). Je moet m goed fijnhakken zodat het snel smelt, en het roeren kost je flink wat spierkracht.

Morgen verder met chocolade crinkle cookies

8 likes

Ik denk dat de textuur van cheesecake niet heel goed werkt in een vorm als deze, misschien kun je panna cotta proberen?

2 likes

Ik zou hem wel invriezen voordat je hem probeert te lossen. Ik denk dat je dan meer kans hebt dat hij er mooi uit komt

1 like

Ook een goede optie!

@George dat was ik inderdaad van plan. Will report back.

1 like

Oh wat leuk! Heel benieuwd naar het resultaat.

1 like

Ik wil denk ik voor kerst een leuke taart maken. Hebben jullie nog aanraders om een taart een beetje kerstig te maken qua smaak?

Echt een oudje van allerhande, maar dit was altijd mijn favoriete kerstige taartrecept. Wil nog steeds proberen een vegan variant te maken

Frisse cranberrycheesecake https://www.ah.nl/r/517082

5 likes

Hazelnoot maple syrup😋

3 likes

Weet je al wat voor soort taart je wil gaan maken? Ik heb toevallig deze week kerst macarons gemaakt. Gevuld met ganache met kaneel, steranijs en vanille en een gelei van rode wijn met bosvruchten.
Mocht je iets van een stapeltaart willen maken is die gelei denk ik wel lekker om erin te smeren! En je kunt ook een banketbakkersroom maken waarbij je een deel van het vocht vervangt door vruchtenpuree. Bijvoorbeeld mandarijn of sinaasppel, dat past altijd wel in een winters thema.

4 likes

Samen met de peuter een testversie gemaakt van één van de kerst desserts. De rum en rozijnentulband van Rutger.

26 likes

Deze is heel lekker idd! Ik heb hem ook al vaak gemaakt.

Allemaal koekjes van Dorie. Helemaal links double ginger molasses cookies, in het midden espresso chocolate sablé’s en rechts world peace cookies.

Heb ze vast netjes in een koektrommel gedaan, mijn man neemt ze morgen mee naar zijn werk. Bij Kaufland vond ik koektrommels; ronde en vierkante in deze print, en dan 3 per set. Dus voorlopig kan ik weer even vooruit met mijn koektrommels. :smiley:

55 likes

Ik ga voor kerst een taart maken, alleen heb ik geen inspiratie. Een taart zonder noten of appel/banaan en het moet 2.5 uur in de auto worden vervoerd. Heeft iemand leuke tips?