Baktopic #3

Nordic Ware USA staat momenteel op The Inspired Home Show in Chicago en presenteert wat nieuwe producten:

Heel bijzonder dit, blijkbaar zijn dit bakvormen van aluminium met een siliconen laag? Zelf gebruik ik geen siliconen bakvormen maar ik wil wel een keer in de winkel kijken hoe dit in elkaar zit. De kleuren zijn wel mooi.

Te schattig deze bakvorm, minikransjes!

Hier zijn de gekleurde bakvormen ook te zien. Vooral het blauwe vind ik mooi.
De kleur van mijn eigen bakvormen maakt me overigens niet uit, dus ik zal niet speciaal voor de kleur een bakvorm kopen.

Koekstempels in herfstthema! :heart_eyes: Deze heb ik al, rond de feestdagen was het een Williams Sonoma exclusive en heb ik ze geïmporteerd. Nog niet gebruikt maar ze zijn prachtig.

En hoewel ik vrijwel nooit pompoen gebruik in mijn cakes vind ik deze vormpjes ook wel heel leuk.

Alvast voor Kerst! Heel gaaf deze.

En nog wat tips voor als je wil controleren of een vorm echt Nordic Ware is.

17 likes

Die koekstempels :heart_eyes:

1 like

Prachtig zijn die hè? Ik stond er van te kijken toen ze ineens zonder aankondiging opdoken bij Williams Sonoma eind vorig jaar, en heb ze toen meteen besteld. Ik vind het heel leuk dat ze niet rond zijn maar vierkant, en die afgeronde hoeken vind ik ook enorm mooi.

Vroeg of laat komen alle Williams Sonoma Exclusives naar Europa, dus de kans is groot dat ze hier voor het einde van 2024 ook opduiken in de winkels. :smiley:

18 likes

Oh wat een schatjes!

1 like

Hoe lukt het jou om nog te bestellen bij WS? Ik kan niet eens meer op hun website vanwege nieuwe Europese regelgeving.

2 likes

De website is inderdaad helaas niet benaderbaar met een Europees IP-adres maar daar kan je met een VPN-service omheen werken. Ik gebruik SquareX, een plugin in Chrome die een ‘disposable browser’ voor je genereert en dan kan je kiezen vanuit welk land je een IP-adres gebruikt. SquareX is gratis, legaal en veilig.

Verzenden naar Europa doet WS ook niet, maar 1 à 2 keer in het jaar bestel ik o.a. Amerikaanse tijdschriften en bakspulletjes en laat ik mijn bestelling afhandelen en verzamelen door een Amerikaanse doorstuurservice (USA2You). Hun service is niet supergoedkoop, maar wel zeer persoonlijk, snel en adequaat. Ik heb er nu een keer of 7 besteld, en ben elke keer weer blij met de afhandeling.

Als je bij meerdere webshops iets wil bestellen verzamelen zij alles in 1 doos en heb je 1 keer de verzendkosten. Door het jaar heen hou ik een lijstje bij met de spulletjes die ik wil, en dan doe ik in 1 keer een grote bestelling bij ze.

13 likes

Bedankt! Dit klinkt wel handig.

1 like

Is het zeker, ben echt heel blij dat ze bestaan.

Mijn laatste bestelling had o.a. deze bakvormen:

Nordic Ware Decorative Heart, Marissa Lounina Starburst, Nordic Ware Pirouette Loaf en Nordic Ware Kaleidoscope.

En deze boekjes en tijdschriften:

Boekjes van Cooking With Karli en tijdschriften van Hoffmann Media Store. Die laatste verzenden wel naar NL, maar voor veel geld en dat duurt meestal een week of 6 voor ze er dan zijn. Dus tegenwoordig bestel ik die mee met mijn USA2You bestelling.

16 likes

Over koekstempels gesproken: Laura’s Bakery heeft momenteel ook een paar leuke bij Kruidvat.

Ze zijn lichter dan de koekstempels van Nordic Ware, maar ze hebben een leuke prijs (3,99 per stempel, inclusief een uitsteekvorm met een gekartelde en gladde kant).
Alle producten uit de huidige lijn van Laura zijn hier te zien:

5 likes

Heel leuk idd! Vooral de vorm spreekt mij ook aan, niet zo standaard. Ik zet ze op mijn lijstje :smile:

1 like

Ik wilde wat bakken maar had geen ei meer in huis, dus heb drie bakboeken doorgespit op zoek naar een recept zonder ei én waarvan ik de andere ingrediënten in huis had. Het zijn de haverkoeken van Laura’s Bakery geworden! Met mijn eigen twist pure chocolade en kokos op de bovenkant. Zijn heeeeeeel lekker, beter dan haverkoeken uit de winkel vind ik! :heart:

40 likes

Paaskoekjes!

98 likes

En, hoe waren ze? Wil ook binnenkort wafels bakken met m’n kleuter

Zeer belangrijke taak wel!

Ik wilde vorige week bij AH dat wafelijzer hebben maar kon het echt neeergens vinden. Was wel een fijn prijsje.

3 likes

Iemand een goed recept voor soezen? Heb ze wel eens eerder gemaakt maar dan was een groot deel ingezakt.
Ik doe mee aan een bakwedstrijd op het werk van mijn vriend en we moeten dus soezen maken :grin: oh het is trouwens iets onder collega’s gewoon hoor, niet heel Holland bakt ofzo, wedstrijd klinkt zo groots

Een engels recept, maaar deze was degene die ik had gebruikt
Goed gelukt, ik had de helft zo en de helft in de chocolade gedoopt

4 likes

Deze gaat bij mij altijd goed!

5 likes

Ik heb goeie ervaring met het recept van Rutger Bakt. Water ipv melk maakt ze wat knapperiger, wat ik lekkerder vind. Maar de beste tip die ik je kan geven: spuit ze niet op maar gebruik een ijslepel (er van uitgaande dat het grote soezen mogen worden), 1 bol per soes, dan wordt de vorm echt perfect!

3 likes

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n frequente bakker maar geinfluenced door dit topic heb ik toch deze bakvorm gekocht:

Nu zijn er natuurlijk ontelbare recepten voor cakes en tulbanden, maar door mijn beperkte ervaring lijkt het me lastig om die qua oventijd en om te rekenen naar kleinere vormpjes. (En ‘op gevoel’ ben ik niet zo goed in, ik ga goed op duidelijke instructies :sweat_smile:)

Iemand een lekker recept wat qua hoeveelheden /baktijd etc geschikt is voor een dusdanige vorm. Dan kan ik later wel zelf gaan experimenteren.

(Smaak maakt niet zo uit, als het maar geen supercomplex recept is :slight_smile: )

6 likes

Je kan misschien beginnen met het recept dat op de wikkel staat. Dan weet je iig zeker dat de hoeveelheden en baktijd kloppen. En dan vanuit daar verder experimenteren.

3 likes