Dorie is zó leuk.
Ik kwam haar ooit op het spoor doordat Amerikaanse bakblogs (en vervolgens ook Nederlandse) massaal haar recepten gingen bakken vanaf 2008. Elke dinsdag werd er dan een recept gebakken uit Baking From My Home To Yours en dat was zo leuk om te lezen elke keer, en leerzaam ook. Dat project heette Tuesdays With Dorie.
Ze is helaas niet superactief op internet maar als er filmpjes opduiken is het echt genieten, vind ik. Ze komt zo gezellig en normaal over.
Ze heeft rond 2010 enkele jaren samen met haar zoon een koekjesboetiek gehad in New York, en is om de koekjes allemaal in plastic kokers te laten passen, de koekjes in bakringen gaan bakken. Toen de boetiek sloot in 2013 heeft ze al haar recepten en tips in haar boek Dorie’s Cookies gebundeld, één van mijn favoriete boeken ooit.
Dit zijn ook geweldige recepten:
Maar ze maakt dus ook enorm lekkere cakes, zoals Swedish Visiting Cake en Kaneel Chocoladecake. En goeie cakerecepten heb je nooit genoeg, dus het nieuwe boek van Dorie is wat mij betreft zeer welkom. Hopelijk komen er tegen die tijd ook meer filmpjes van haar op Youtube. Ik vind haar zo leuk om naar te kijken.
Wat gaaf dat je de soezen van Tim gaat bakken! Die combinatie van smaken klinkt heel interessant en fris.