Baktopic #3

HELP! Ik ben begonnen de bruine boter pecan koekjes te bakken en heb de pecans laten verbranden. Nu kan ik even niet nieuwe pecans maken, want ik heb nog maar 30 gr. (100 nodig). Ik heb wel walnoten en hazelnoten. Welke zouden jullie kiezen, ter aanvulling?

• Hazelnoten
  • Walnoten
  • Een mix

0 stemmers

2 likes

Ok, thanks iedereen, het zijn hazelnoten geworden. Het deeg ligt nu in de koelkast. Vanavond resultaat.

2 likes

Nou, spijs en de passievruchtencurd zijn alvast gemaakt. Morgen de taartdegen maken voor de appeltaart en de pecan pie. En dan wordt het zondag t/m dinsdag knallen. Hopelijk wordt het niet heet de komende dagen

4 likes

Hoe kan je balletjes koekdeeg op een makkelijke manier invriezer? Als je alles in een zakje doet plakt het tegen elkaar, alles appart inwikkelen in folie vind ik ook zonde

2 likes

Eerst de bolletjes los van elkaar op een bord of plaat met bakpapier in de vriezer leggen. En na een uurtje eruit halen, dan kun je ze bevroren in een ziplock bag doen, terug in de vriezer leggen en plakken ze niet meer aan elkaar.

6 likes

Ik draai de balletjes en doe ze op een plaatje in de vriezer. Na 4 uur doe ik ze over in een bakje en plakken ze niet verder aan elkaar. Precies wat @JeMoeder zegt, dus, sorry!

5 likes

Dan ga ik dat proberen, bedankt!

1 like

Roasted strawberry & mint cupcakes, recept van cupcake jemma

Ik baal alleen dat de oven in mijn nieuwe appartement niet zo goed is, dus bakken is heel lastig

14 likes

@Bunnyslippers @Salmiak @Strawberry & @Koda Bedankt voor de inspiratie! In ga denk ik iets doen met fruit of citroen/limoen, vind ik wel lekker fris als tegenhanger van de worteltaart.

4 likes

Eerste taart is klaar

56 likes

Ik zou het met een machine doen, maar dan wel even kijken of die van jou deze capaciteit aankan

3 likes

Ik wil cake bakken maar heb te weinig roomboter, kan ik dit gebruiken als vervanger?

3 likes

Ja maar niet voor koekjes heb ik gemerkt. In cake oid prima

2 likes

Ik ben waarschijnlijk al te laat, maar ik vind cake met zonnebloemolie veel lekkerder dan cake met boter. Door de olie blijft hij veel langer “moist” (sorry weet even niet hoe ik dit anders moet beschrijven) en met roomboter droogt hij sneller uit. Dus volgende keer zou ik dat aanraden!

5 likes

Ik kom er net achter dat ik inplaats van 1/4 theelepel 1/2 theelepel zout in mijn taart heb gedaan :smiling_face_with_tear: hij zit nu in de oven maar is er een kans dat hij nog eetbaar is?

1 like

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. De hoeveelheid keren dat ik uitgeschoten ben met de zout is niet op 2 handen te tellen en het is altijd goed gekomen :slight_smile:

6 likes

Ik heb net een stukje geproefd en hij is inderdaad nog eetbaar :smile: er komt ook nog een crème en fruit bovenop dus komt helemaal goed!

3 likes

Ik heb mijn eerste recept uit het boek 100 cookies van Sarah Kieffer gemaakt. Echt mega grote (Amerikaanse) koeken! Heel lekker, beetje zacht maar niet zo dat ze uit elkaar vallen, en de randjes knapperig. Enige kritiekpunt is dat het recept zegt dat je er 12 kan uit halen (er staat een gewicht per deegballetje bij) maar ik heb er daarmee 10 uit gehaald. Maargoed ze kunnen wel ietsje kleiner een volgende keer. Zin om binnenkort weer een recept uit dit boek te maken!

35 likes

Ohhhh die zien er geweldig uit zeg!

Ik ben voor het eerst in (wat voelt als) een eeuw weer aan het bakken; quiche. Vroeger was ik daar gek op en stond die minimaal maandelijks op het menu, en toen was ik er ineens klaar mee. Laatst heb ik echter tijdens een high tea een lekkere quiche gegeten en nu is het vlammetje weer aangewakkerd. Hopelijk volgen er nog veel quiches dit najaar.
De vulling bestaat uit champignons, paprika, ui en knoflook, en flink wat cheddarkaas die nog op moest. :yum:

15 likes

Oke uiteindelijk heb ik geen worteltaart meer gebakken omdat er niet zoveel mensen kwamen en ben ik alleen gegaan voor een taart met mascarponeroom en fruit. Ondanks dat ik de dubbele hoeveelheid zout had gebruikt was hij toch nog best lekker

34 likes