Wat denken jullie dat dit voor crème is? Ik heb het al gevraagd aan degene die het heeft gemaakt, maar ik heb nog geen reactie gekregen. Ik zou zoiets wel voor mijn verjaardag willen maken binnenkort.
Volgens mij maakt zij vaak een soort vanilleganache, ik denk dat het recept wel ergens op haar instagram staat.
Wellicht een ganache montée van witte chocolade
Edit; weet het wel zeker, want heb even op haar instagram gekeken en zie dat ze bij veel berichten van haar ganache montée gebruikt
We zien graag het eindresultaat tegemoet haha
Sowieso! Ze heeft het inmiddels ook gepost en het is een crème diplomat (= gegelatineerde banketbakkersroom met stijfgeklopte slagroom, oftewel Zwitserse room met gelatine). Wat een namen bakkers ook kunnen bedenken voor een net iets anders recept.
Hebben jullie nog tips voor het vervoeren van taarten? Ik moet er woensdag 3 in de auto meenemen en ik blijf het spannend vinden. Normaal maak ik ze af op locatie, maar dat komt me nu niet zo handig uit.
In een taartdoos of gewoon in de bakvorm. Dan die in een grote doos zetten en de bakvorm vast zetten door handdoeken/theedoeken er tussen te proppen, dan kan het niet schuiven. De doos als het even kan ook ergens klem zetten in de auto en dan heel voorzichtig rijden.
Hangt ook af van de vorm van de taart, maar ik gebruik meestal een taartvervoerdoos, of een inklapbaar kratje en anti-slipmatjes onder de taart.
Ik maak m’n taart vaak vast aan de doos, taartkarto. of een plastic taartdoos met een klein beetje glucosestroop (doorzichtig spul). Dan kan het niet schuiven. Zo doen bakkers het ook.
Goed je taart ook vast zetten in de doos met bijv een smeer botercrème eronder zodat hij daarin ook niet kan bewegen.
Veranker ze achterin vast met bijv handdoeken je dozen.
Voorzichtig hobbels en bochten.
Airco standje ijs
Evt papiertje op je auto met: ik rij als een slak want ik vervoer gebak.
Wilt nog wel eens helpen voor als je je voor je medemens rot voelt haha.
Het blijft eng
Ik heb vandaag sinds lange tijd weer eens gebakken, solbullar met saffraanbanketbakkers room . Had per ongeluk wel de oven iets te laag staan, maar voor de rest waren ze erg lekker!
Recepten
Voor het deeg: Solbullar | Brinken bakar
Voor de vulling: Den godaste vaniljkrämen med saffran | Brinken bakar
Mijn versie is uiteindelijk iets anders geworden, maar dit was mijn verjaardagstaartje. Tartelette bodem met amandelcrème, blauwe bessen-aardbeienjam, amandelschaafsel en crème diplomate.
Is werken met fondant moeilijk? Of heeft het wat oefening nodig? Ik hou er niet van, maar ik wil graag voor mijn kind zijn verjaardag een brandweerauto taart maken.
Ik heb een hele zak vol groene appelen uit de tuin gekregen! Ik heb nog niet geproefd maar blijkbaar zijn ze niet super zuur maar ook niet heel zoet of zo. Weet iemand nog wat leuke receptjes die niet teveel werk vereisen? Ik heb momenteel geen goede handmixer dus liever iets zonder veel opkloppen en dergelijke.
Deze is echt heel makkelijk en lekker!
Ik eet vandaag: Knapperige appelplaattaart #AlbertHeijn Knapperige appelplaattaart recept - Allerhande | Albert Heijn
crumble, all day every day hmmmmm
Ik wil graag iets lekkers met pompoen maken, wat is jullie favoriete recept hiervoor?
Ik eet vandaag: Pompoencake Storing - Albert Heijn
Alleen zonder de glazuur en ik doe de pecannoten in het beslag