Ben niet ontevreden! Volgende keer de glazuur iets warmer laten worden, zodat de poedersuiker beter oplost.
Etagère: bovenste is bananenbrood er onder mini appelflappen
Rechts daarvan zijn vega saucijzenbroodjes
Voorste bord zijn rechts courgette muffins en links vega gehaktbrood
Rechts van de sauczijenbroodjes staan Turkse koekjes (heel korrelig/zandkoekje achtig waren die, hoort dat zo?)
Voorste bord is arretjescake
En de hagelslagtaart
Links een schaal met citroenkoekjes (die waren echt goddelijk)
Daarnaast op het witte schaaltje kokosbollen en hagelslagbonbons
Op de broodplank bieten-fetastrudel
Helemaal rechts is nog een fles ijskoffie extract, rozenlimonade (kan) en grapefruitsiroop (weckpot). De flessen ijsthee stonden koud.
De soep, salades en het toetje ben ik vergeten op de foto te zetten. We hebben in twee gangen gegeten uiteindelijk. De pannenkoeken waren absoluut niet nodig. Die hebben we dus ook niet meer gebakken.
De hagelslagtaart was goed gelukt @Chesirecat
Wow wat een feest!
Ziet er lekker uit!
Die Turkse koekjes hebben indd de bite van zandkoekjes
Heb je een recept van je ijskoffiextract?
Wat tof zeg! Ook heerlijk veel hartig!
Mijn man was gister ook jarig dus ik was ook blij met het niet warme weer, al smolt mijn deeg als nog super snel maar was redelijk te behandelen.
Hij wilde een cheesecake, diegene van de bruiloft maar die heb ik dus al vaak gemaakt en wilde echt even iets nieuws doen haha. Kwam op een recept van Duitse kwarktaart die mag geen cheesecake genoemd worden omdat er geen roomkaas in zit maar kwark.
Onderin zit frambozen jam. Aan de zijkant bovenop de korst zitten Bastogne koeken, wel echt een lekkere toevoeging erbij qua smaak. De cheesecake is vrij zacht van smaak, officieel moest er nog citroensap bij maar daar houden wij niet van in onze cheesecake’s het krijgt dan altijd zo’n rare smaak als het gebakken is, dus dat weg gelaten.
Zou hem niet perse nog eens maken maar vond het wel leuk een keer een andere twist te doen.
(Recept in de taart Bijbel)
Heeerlijk Wat knap dat je alles gemaakt hebt. Zijn de hagelslag bonbons de braziliaanse brigadeiros? Heb je tips om ze te vormen? Bij mij bleven ze smelten …
En mag ik het citroenkoekjes recept?
@Jeezlouiz ah oke ik dacht dat er misschien iets niet goed gegaan was. Ik vond ze ook wel vrij droog, maar las later dat het vaak gegeten word in combinatie met thee? Het was ook vrij zout, maar misschien had ik geen fijne zout moeten gebruiken.
Het recept voor de koffie likeur staat hier. Ik doe maar wat qua verhoudingen. Het is trouwens een recept van Tove Nilsson en komt uit Lionade, fris & snacks. Aanrader dat boek!
@chasingrainbows Ik heb even gezocht op de brazilianse brigaeiros en zag dat dit gemaakt wordt met gecondenseerde melk. Dat zit hier niet door heen! Dit is een recept uit het nieuwe kookboek van H.H.F Henderson. Het is alleen met boter. Die kokosbollen zijn wel met gecondenseerde melk gemaakt en dat was idd een stuk lastiger te draaien tot bolletjes. Maar dat is een recept van Meera Soda dus er zit geen boter doorheen.
Misschien dat opstijven in de koelkast helpt en dan balletjes draaien? Het recept wat ik gebruik maak je met een vork dus je raakt het pas aan als je de balletjes draait. Dat helpt ook tegen smelt gevaar, maar ik weet niet of dat kan met het recept wat jij maakt. De hagelslag sowieso in een dieper bord leggen, dat rolt het mooist en het rondst.
Het koekjesrecept is uit de koekjesbijbel van Rutger. Op zijn website staat ook een maar die is niet hetzelfde. Ik pb je het recept even.
Edit: als iemand nog een recept wil dan mag je wel een pb sturen. Dat kan door op die drie stipjes te klikken en dan het vlaggetje. Bijna alle recepten komen namelijk uit kookboeken.
https://www.instagram.com/p/Chg_8Xngceh/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Misschien leuk voor een van de koekenbakkers hier? Fulltime baan in schipluiden
Heb je een recept van die bieten feta strudel?
Wat toevallig, ik denk hier al dagen aan en wilde ze vanavond ook gaan maken!
Vraagje over dit deeg: je moet het volgens het recept op gegeven moment 3 uur in de koelkast laten rusten. Weet 1 van jullie meesterbakkers of je dit ook kan verlengen tot een nacht? Ik denk als ik na het eten begin, ik geen tijd meer heb om ze nog af te bakken incl. wachttijd. Maar maakt dat uit voor de consistentie vh deeg?
Ik ga trouwens sowieso een deel invriezen.
Ja, kan zeker!
Sterker nog; ik laat bijna altijd mijn koekjesdeeg een nacht in de koelkast rusten.
Is alleen maar beter voor de smaak/structuur
Helemaal toppp, dankje!
Ik ging trouwens terugzoeken in dit topic naar alle tips van toendertijd tijdens de bakchallenge en ik kreeg echt nostalgie naar hoe gezellig dat was, iedereen aan de bruine boter pecankoekjes hopelijk komt deze traditie weer terug als de herfst weer aanbreekt!
Jaaa dit lijkt mij ook heel leuk! En die bruine boter pecan koekjes liggen sindsdien standaard als bolletjes deeg in mijn vriezer om vers af te bakken voor bezoek. Echt een hit.
Ohhh jaaa ik kijk nu ook al uit naar de eindeloze voorraad verse afbakkoekjes straks! En echt wat ís het met dit deeg joh?! Gewoon ongebakken al zoo verslavend
Zijn ook echt de perfecte het is bijna herfst koekjes… heb ze van de week voor het eerst gebakken en ben er fan van. Enkel de chocolade vond ik te veel gesmolten die zou ik met iets meer smaak erin willen!
Ik wil volgende week voor mijn verjaardag 2 taarten of ander gebak bakken maar ik zoek nog inspiratie voor taart nummer 2. Hebben jullie nog aanraders?
De eerste taart word een worteltaart en ik zoek nog iets wat niet al te veel tijd kost, dus niet iets met 5 verschillende onderdelen ofzo. Vroeger maakte ik vaak cheesecake maar die lukken niet meer zo goed nu ik een nieuwe oven heb
Devils food cake van Nigella Lawson?
Kladdkaka is super makkelijk en bij mij nog nooit mislukt.