Baktopic #3

Ohja, goeie!

Bedenk net dat ik ook lekkere peren heb, denk dat ik snel crumble ga maken.

Yesss, komt het toch nog een beetje goed vanavond.

4 likes

Of een echt jaren 80 chocoladeballetje.
Boter met cacaopoeder mengen en daar een balletje van maken en rollen door de hagelslag :laughing:

1 like

Een blondie ook altijd lekker!

Chocolade kladdkaka? Super snel en heel lekker

1 like

Ziet er allemaal heel goed en lekker uit wat je maakt! Waar doe je deze cursus en hoe lang duurt het?

Dankjewel! Ik doe de cursus bij het roc en hij duurt 15 weken :smile:

1 like

Super leuk! Dan kunnen wij voorlopig ook nog genieten van je creaties!:smile:

Ik heb ongeveer 100 gram gebruikt.

Je hebt mij ook al aangestoken met deze :grin:
Wil dit maandag meenemen naar mijn werk, het is handiger om het vanavond te maken dan morgen. Lijkt me geen probleem toch? (Weet niet of die van jou het heeft gered tot 2 dagen oud🤣)

2 likes

Haha, wat leuk dat deze cake zo veel gebakken wordt!
Vanavond bakken en maandag eten is geen enkel probleem. Hij is dan ook zeker nog lekker. Ouder dan 2 dagen is de cake hier niet geworden. :rofl:

1 like

Ik heb deze ook gebakken (met nootmuskaat, in de hoop dat het weg zou vallen door de zoete jam en lemoncurd) maar het is geen succes. Hij ziet er hetzelfde uit als op de foto maar de nootmuskaatsmaak vind ik echt niks :nauseated_face:

Ah jeetje, daar was ik dus ook bang voor. Balen dat het niet gelukt is. Zonder nootmuskaat is ie wel echt lekker vind ik.

Ik wil graag een monchoutaart trakteren op mijn werk, maar het is in de ochtend zo druk in de trein dat het niet echt fijn is om met een springvorm in de trein te gaan staan. Ik dacht er zelf aan om thuis de monchoucreme alvast te maken en dan op werk in de magnetron de boter te smelten, de koekjes er doorheen te roeren en de lagen op te maken. Hij kan dan zo’n 4 uur in de koelkast staan. Is zoiets haalbaar of denken jullie dat dit een dom idee is? Ik denk zelf dat het wel kan maar wie weet mis ik iets… ik doe het fruit en de slagroom er dan net op voor serveren

Ja thuis maken is het probleem niet maar als ik ermee in de trein moet + lopen naar werk blijft ie sowieso niet netjes, dus dan moet ik echt wat anders trakteren :frowning: en dat wil ik niet!!! Hahaha

2 likes

Ja ik vind het ook zo goddelijk en monchou verkopen ze ook alleen in Nederland!! Heer lie

1 like

En kun je 'm invriezen? Diepgevroren is het makkelijker te vervoeren, als het niet erg lang duurt. Uurtje zou wel moeten kunnen? En dan afmaken met fruit en slagroom op je werk?

Ik heb geen vriezer dus dat lukt helaas niet, maar wel een goede tip!

2 likes

Ja de structuur is lekker! Ik heb m vanmorgen gebakken en nu is 'ie een beetje kleverig geworden, echt heerlijk

1 like

Een collega heeft een keer monchoutaart meegenomen naar werk, ik dacht dat zij hem ook op werk ging afmaken maar dat ding stortte echt compleet in. Ik zou het jezelf makkelijker maken, met brownie ofzo of iets anders stevigs.

1 like

Misschien mini monchoutaartjes maken in een cupcake vorm? Of in glaasjes.

1 like