Niet heel veel, 20 gram. Het boek zegt 190 gram en dat heb ik aangehouden.
Sorry trouwens moderators, ik heb er niet bij stilgestaan dat een foto van een recept uit een boek niet gepost mag worden.
Niet heel veel, 20 gram. Het boek zegt 190 gram en dat heb ik aangehouden.
Sorry trouwens moderators, ik heb er niet bij stilgestaan dat een foto van een recept uit een boek niet gepost mag worden.
In de voorraadkast stond nog wat paaschocolade die ik graag op wilde maken. Los chocola eten doe ik zelden, dus besloot ik de paaschocolade te verwerken in een recept van Jane’s Patisserie. Cookiebars!
De paaschocolade die ik nog had was vooral melkchocolade (eitjes en figuurtjes) en 1 kleine reep witte chocolade. Ik ben meer van puur, dus ik heb er ook nog een klein handje pure chocolade chunks bij gedaan om de smaak wat op te halen. Alleen maar melkchocolade vind ik te zoet. In totaal gebruikte ik zo’n 300 gram chocolade.
Jane sneed haar chocolade niet, ik heb dat wel gedaan zodat de stukjes min of meer dezelfde grootte hadden.
Na 19 minuten bakken op 170° hetelucht waren ze perfect. De bovenkant is dan droog. De binnenkant is dan nog wel zacht, maar de cookiebars garen nog na, na het bakken.
Deze keer ben ik wat geduldiger geweest en heb ik het baksel geheel laten afkoelen voor ik ging snijden. Daar wordt het net wat mooier van. Mijn voorraadkast is weer wat leger, en ik heb verschillende mensen blij kunnen maken met een lekkere cookiebar.
Het recept van Jane voor de cookiebars is eigenlijk een basisrecept waarmee ze veel varieert. Je kunt er bijvoorbeeld ook Kitkats in doen, Cadbury mini eggs, Kinder Bueno etc. Een fijn recept om wat je nog in de kast hebt liggen, op te maken.
Heb ik meteen een poll want ik merk dat er verschillende meningen zijn over dit onderwerp:
Welk stukje vind jij het lekkerst van een brownie / blondie / cookiebar?
0 stemmers
Ik ben het gekst op stukjes in het midden, waar het baksel vaak iets ingezakt is en waar het het meest chewy is.
Mijn moeder had meegedaan aan zo’n vreselijke facebook wedstrijd (tag degene die volgens jou moet winnen en vertel ons waarom!!) waarbij je een NW bakvorm kon winnen en mij getagd. Maar nu heeft ze dus gewonnen en krijg ik gratis een nieuwe bakvorm
Gister gemaakt en vandaag gegeten en jeetje wat is hij lekker! Ga hem zeker vaker maken
Ik heb hem ook gemaakt, had nog wat lemon curd die op moest. Was heel erg lekker! Ik combineerde lemon curd met frambozenconfituur.
Wat leuk om te horen en ook @Mees !
Welke zuivel gebruikten jullie, ook zure room?
@Chesirecat Ohhh wat gaaf, gefeliciteerd. Weet je al welke vorm of is dat een verrassing?
Zure room idd, met nog een restje roomkaas die ook op moest (overschot van een cheesecake met lemon curd en blauwe bessen). Denk dat ik hem alleen iets te lang gemengd heb, hij mocht net iets minder compact zijn. Mijn collegas vonden hem ook heel lekker.
Zure room inderdaad en was echt perfect. Ik had twee soorten jam gebruikt, aardbei en vijgen. Volgende keer wil ik hem met een iets scherpere jam maken en misschien ook lemon curd om te proberen hoe is volgens originele recept.
Mooie vorm!
Ohhhh wauw, die is prachtig!
Prachtige vorm!
Ik heb weer een les achter de rug, we hadden vorige week Hollandse korst gemaakt en die gingen we verwerken.
Kaasvlinders, krakelingen en Arnhemse meisjes
Weet iemand een snelle, zoete snack te maken met makkelijke ingrediënten die je bijna altijd wel in huis hebt? Ik wilde gebak halen voor vanavond, maar was te laat en toen was de bakker al dicht
Nu heb ik zin in aardbeienslof, tompouce, cheese cake, Bossche bol en eigenlijk alles wel, maar dus niks van dit in huis.
Bloem boter eieren en suiker?
Dan heb je zo een cake. Appeltje er doorheen jummmm
Ja, maar dat moet te lang in de oven, haha.
Ik wil eigenlijk iets dat binnen een half uur klaar is.
Kan altijd voor zo’n mug cake gaan natuurlijk.
Bladerdeeg in huis? Kan alles van fruit bij of iets van custard als je spullen in huis hebt om dat te maken. Of iets Reese’s achtigs, pindakaas en poedersuiker mengen, balletjes van rollen en door de hagelslag rollen?
Ohja, goeie!
Bedenk net dat ik ook lekkere peren heb, denk dat ik snel crumble ga maken.
Yesss, komt het toch nog een beetje goed vanavond.
Of een echt jaren 80 chocoladeballetje.
Boter met cacaopoeder mengen en daar een balletje van maken en rollen door de hagelslag
Een blondie ook altijd lekker!