In de voorraadkast stond nog wat paaschocolade die ik graag op wilde maken. Los chocola eten doe ik zelden, dus besloot ik de paaschocolade te verwerken in een recept van Jane’s Patisserie. Cookiebars!
De paaschocolade die ik nog had was vooral melkchocolade (eitjes en figuurtjes) en 1 kleine reep witte chocolade. Ik ben meer van puur, dus ik heb er ook nog een klein handje pure chocolade chunks bij gedaan om de smaak wat op te halen. Alleen maar melkchocolade vind ik te zoet. In totaal gebruikte ik zo’n 300 gram chocolade.
Jane sneed haar chocolade niet, ik heb dat wel gedaan zodat de stukjes min of meer dezelfde grootte hadden.
Na 19 minuten bakken op 170° hetelucht waren ze perfect. De bovenkant is dan droog. De binnenkant is dan nog wel zacht, maar de cookiebars garen nog na, na het bakken.
Deze keer ben ik wat geduldiger geweest en heb ik het baksel geheel laten afkoelen voor ik ging snijden. Daar wordt het net wat mooier van. Mijn voorraadkast is weer wat leger, en ik heb verschillende mensen blij kunnen maken met een lekkere cookiebar.
Het recept van Jane voor de cookiebars is eigenlijk een basisrecept waarmee ze veel varieert. Je kunt er bijvoorbeeld ook Kitkats in doen, Cadbury mini eggs, Kinder Bueno etc. Een fijn recept om wat je nog in de kast hebt liggen, op te maken.
Heb ik meteen een poll want ik merk dat er verschillende meningen zijn over dit onderwerp:
Welk stukje vind jij het lekkerst van een brownie / blondie / cookiebar?
- Stukje aan de rand, lekker knapperig
- Stukje in het midden, lekker chewy!
- Ik heb geen voorkeur en vind alles lekker
- Anders, namelijk
0 stemmers
Ik ben het gekst op stukjes in het midden, waar het baksel vaak iets ingezakt is en waar het het meest chewy is.