Baktopic #3

Oh klinkt echt lekker, was nog op zoek naar een recept voor deze week. Denk dat het deze gaat worden.

Voor de mensen met kobo plus nog een tip: daar staan bijna alle boeken van Yvette van Boven beschikbaar in. Kookboeken lees ik op mijn iPad, gaat best prima :slight_smile: (ook goed om sommige boeken dus alvast eens door te kijken en niet meteen te hoeven kopen)

2 likes

Bij de Turkse/Marokkaanse supermarkt:

Dit is dé filodeeg die mijn moeder gebruikt om zelf baklava te maken, maar je moet dan net een supermarkt in de buurt hebben die dit verkoopt…

5 likes

Hebben jullie een beetje stevige zure room gebruikt of meer vloeibare? Vind daar soms best verschil in zitten, die van Melkan is net magere yoghurt en die van de AH is een stuk steviger.

1 like

Ik heb de stevige van ah gebruikt :smiling_face:

1 like

Mijn zure room was ook stevig.

1 like

Feyenoord kampioen, daar hoort taart bij volgens zoontje (6). Enige feyenoord supporter in het gezin, speciaal voor hem gebakken. Zijn broer (8) wou niet want hij is voor ajax, maar kon het toch niet laten staan. :face_with_hand_over_mouth: Vulling is aardbei met witte chocolade botercrème.

53 likes

Wat goed gelukt! Is het marsepein of fondant? Echt knap gedaan :smile:

1 like

Mooi geworden! Ik vind dat je wel bonuspunten als moeder verdiend als je dan zoiets maakt :grin:, dus bij deze +10 punten voor jou haha

5 likes

Wow hoe heb je die fondant zo mooi gekregen? Echt super goed gedaan!

4 likes

De @frauhelga cake!

Met bosvruchten- en rozenjam! En er staat er nog eentje in de oven met bosvruchtenjam en citrus curd

22 likes

Ik heb fondant gebruikt. Voor de letters uitsteekvormpjes gebruik, en hoe ik de fondant dit keer zo mooi gekregen heb, is ook voor mij ook een raadsel omdat het nooit zo mooi wordt bij mij :laughing:

3 likes

Ik wilde vanavond een cake bakken waar melk in moet maar dat heb ik niet in huis. Wel soya drink. Zou ik dat 1 op 1 kunnen vervangen?

Dat zou ik wel aandurven. In Duitse tulbandrecepten wordt ook vaak melk gebruikt en die kan je zelfs vervangen door eierlikeur (dunne advocaat). Ik hou dan dezelfde verhoudingen aan.

3 likes

Ik bak altijd met haver- of sojamelk en dat gaat prima voor cakes en dergelijke! Gewoon 1-op-1 verhoudingen aanhouden idd.

1 like

@FrauHelga @Alocasia thanks voor jullie antwoorden! Dan gebruik ik gewoon de soya.

2 likes

Het resultaat:

41 likes

Prachtig! De vorm is ook zo gedefinieerd echt mooi

2 likes

Dankjewel! En ja deze vorm is echt top. Al maak je de allersimpelste cake die er bestaat. Door de vorm ziet het er gelijk fantastisch uit.

1 like

Mijn vorm had ik niet goed ingevet, nu is die niet helemaal goed gestort. Echt stom, zat al met de oventijd te zoeken want vind mijn cakes steeds te donker.

Mislukte cake :sob: (ja ik heb de gebroken stukjes erop gelegd haha)

21 likes

Ahhh het is geen mislukte cake! Een mislukte cake is als de smaak niet goed is, maar volgens mij is hij hartstikke lekker. Bij een Nordic Ware vorm helpt het goed om hem in te boteren met een kwastje en een heel dun laagje bloem (even aftikken om het overtollige eruit te krijgen) en vervolgens 15 min in de koelkast weer te laten opstijven. Veel mensen zijn ook enthousiast over pam-spray (is combinatie van bakspray met bloem) maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt. Wat voor een cake is het?

3 likes