Baktopic #3

Het leven is niet perfect! Perfectie bestaat niet :heart_eyes: nog steeds een mooie cake.

Ik ben al de halve dag bezig met een grote bak baklava en halloooo wat een klus (moest namelijk ook 300 gram pistachenoten met de hand pellen :sweat_smile:) maar vond het laagjes bouwen en insmeren met boter wel super zen. Zit nu in de oven, ben errrrg benieuwd. Foto’s volgen!

9 likes

De kinderen wilden cupcakes. Maar geen zin om ze nu nog te gaan versieren, dus ze moesten het doen met sprinkles erin 🫠

Dit recept

17 likes

Voor t bakken

Na t bakken

Testrondje! Hij moet nog de hele avond en nacht soaken dus is nog niet op z’n best maar kon me niet inhouden :stuck_out_tongue:

84 likes

Verrassend genoeg een beetje weinig zoet??? Wel lekker en notig, maar ik twijfel of ik nog extra suikersiroop erover wil/moet doen of dat ‘ie over de uren met soaken nog zoeter gaat worden? Misschien dat hier iemand met wat meer ervaring iets van weet

Mmmja de regel is eigenlijk dat je koude siroop op warme baklava moet gieten dus het is per definitie eigenlijk te laat :disguised_face: maar we eten het morgen met pecan-karamel ijs dus denk dat het qua zoetheid wel goed gaat komen uiteindelijk. Gaan het meemaken!

1 like

Dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts:

Wauw ziet er goed uit! Heb gelijk trek in baklava nu ik dit zie haha

1 like

Gisteren begonnen aan de verjaardags taart fondant voor mijn neefje zijn verjaardag tot half 1 s’nachts ofzo haha. Ben toch wel blij met hoe het eruit ziet :blush: Mijn handen zijn helemaal groen van de groene kleurstof haha :joy:

47 likes

Ik wil zondag de bruine boter pecankoekjes voor het eerst bakken, is het echt noodzakelijk om baking soda toe te voegen? Of zou enkel bakpoeder voldoende zijn? En doet iedereen er steeds chocolade bij of kan ik dit ook weglaten?

Baking soda zorgt ervoor dat de koekjes iets verder uitlopen en dat de koekjes wat bruiner bakken. Als je het niet hebt, dan zou ik een gram meer bakpoeder toevoegen, om wel iets van het rijseffect te behouden.
En wat bedoel je met de chocolade? De stukjes chocolade in de koekjes zijn wel essentieel. Anders maak je hele andere koekjes. Waarom zou je die willen weglaten?

Tyfus ik haat bakken en nu heb ik de hele avond in de keuken gestaan om een appeltaart voor mijn vriends verjaardag te bakken, ben ik de fucking kaneel vergeten!!! De taart is al helemaal gebakken… Is dat ding nog te redden? Of kan ik opnieuw beginnen?

2 likes

Ach hij wordt sowieso lekker; appel, suiker, roomboter. What is not to like? Anders serveer je er kaneelijs bij :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Weet iemand een lekker recept voor een Midden-oosters dessert? Liever niet iets van baklava of wat er op lijkt.

3 likes

Turkish delight?

2 likes

Bedankt voor je reactie ! Ik hoop vandaag baking soda te vinden en anders probeer ik het met jouw tip. De chocolade eruit laten dacht ik te doen omdat de persoon voor wie ik het maak liever melkchocolade eet maar dat lijkt me dan ook weer te zoet worden. Dus ik dacht dat het dan misschien beter was om het er helemaal uit te laten. Maar ik ga het gewoon zo proberen, waarschijnlijk vind ze ze alsnog heerlijk :grinning:

Of slagroom met kaneel erdoor, @Lady_Mary?

6 likes

Dit vind ik echt een goede tip eigenlijk!

2 likes

Wat lief dat je dat voor hem doet! Hoe smaakte hij?

1 like

Chocoladetaart met cardamom, als je wil kan ik je een recept pm’en.

Kan beide, maar als je ze vooraf uitsteekt en dan nog in koude toestand in de oven doet, houden ze beter hun vorm.

4 likes