Baktopic #3

Thanks! Dat is wel ideaal zeg, alleen even afbakken op de dag dat ik ze nodig heb.

2 likes

Oeh ja heel graag! Klinkt heerlijk! En ook dank @the.rebel.club en @Madelief! Perzische liefdestaart klinkt ook heel goed!

2 likes

Uiteindelijk is het goedgekomen met de appeltaart, het blijkt dat je prima zonder kaneel appeltaart kan eten haha. Ik ben nogal een stress kip met bakken :joy:

6 likes

Ik vond Perzische liefdestaart eerlijk gezegd een beetje saai. Wel lekker op zich maar niks speciaals.

Miss ligt het aan het recept… had destijds die van culy gebruikt

8 likes

Ik zal ‘m morgen naar je sturen, weet het recept zo niet uit m’n hoofd. :nerd_face:

1 like

Dat is jammer. Het ziet er wel heel smakelijk uit namelijk!

1 like

Ik heb vandaag jam gemaakt van rabarber, sinaasappel, kaneel, vanille en steranijs. Probeersel, maar de smaak is goed! Hopelijk wordt het nog iets vaster met afkoelen, het is nu wel erg vloeibaar. Kan ik daar nog iets aan veranderen nu? Het zit al in de potjes.

5 likes

Jammer! Vind hem er zo mooi en lekker uitzien… zat ook te kijken naar die van Culy idd. Zag er ook 1 van Vegatopia, en die is nog met een rozenwatersiroop, misschien is die smaakvoller?

1 like

Ah, zo. Nou ik hou zelf ook niet zo van chocolade, zo los, en al helemaal niet van pure chocolade (als ik het al los eet, liever melk of nog liever wit). Maar voor bakken gebruik ik altijd pure chocolade, want dan is het gemengd met deeg waar suiker in zit, en dan geeft het een fijne balans. Juist melkchocolade maakt dit koekje minder lekker. Vertrouw maar op het recept, ik weet zeker dat die persoon het enorm lekker vindt!

3 likes

Klinkt lekker! Meestal wordt jam wel dikker door het afkoelen. En anders zou je alles opnieuw kunnen opwarmen in een pannetje met extra geleisuiker of pectine.

1 like

Ik heb die karnemelk custard gemaakt, voor bij een rabarber crumble cake. Was echt superlekker en makkelijk te maken!!

1 like

Komt uit het boek van de Veldkeuken, ook hier te vinden Rabarber-kruimeltaart | Mientje's Baksels

Ik heb de sinaasappel vervangen door citroen en het amandelschaafsel door een dubbele portie havermout (had beiden niet in huis). Erg lekker!

3 likes

Hallo hoe mooi zijn deze koeken geworden :star_struck:

Het zijn pan-banged pindakaas chocolade koeken, dus soort van Snickers! Het deeg was echt al te heerlijk dus ben erg benieuwd hoe ze gebakken zijn. Grote batch in de vriezer gedaan :heavy_check_mark:

Edit; oké ze zijn goddelijk
Recept is uit het boek 1000 cookies

68 likes

Wat zijn deze mooi geworden zeg! :heart_eyes:

4 likes

Wow dit ziet eruit als een koek waar een koffietentje 5 euro voor vraagt. Heel mooi!

4 likes

Haha Ja dat zei ik net ook tegen mijn man. Ben helemaal verbaasd dat ik dit zelf gemaakt heb :rofl: zo bij de Starbucks in de etalage

5 likes

Ik ga een recept nodig hebben!:drooling_face:

1 like

Nou hij is af! Best wel een werk geweest maar ben best wel trots hoe het eruit zag :blush: haha. Alleen die randversiering moet ik echt leren want die was shit haha

56 likes

Pan-Banging CHEWY Peanut Butter Cookies | Butternut Bakery ik heb deze gevonden die de auteur van dat boek noemen als ‘inspired by a recopy from’

Ga ze zo meteen maken! Ben benieuwd

Edit: in dit recept zit geen chocola trouwens

Edit2: resultaat

Ik had niet helemaal de juiste ingrediënten en mijn oven is altijd net wat te enthousiast, maar ze zien er goed uit! Dit zijn ook de eerste cookies die bij mij écht uitlopen. Normaal moet ik altijd het deeg platdrukken (bijv. ook bij de brown butter pecan cookies). Dit deeg was dan ook wel een stuk vloeibaarder, bijna tegen cakebeslag aan

12 likes

Ottolenghi heeft een heel lekker recept hiervoor