Jaaa! Hij was er superblij mee gelukkig!
Oeh Thanks!
Deeg staat hier even te koelen, want ik twijfelde of ik er balletjes van kon rollen bij kamertemperatuur. Ben benieuwd! Wil ze ook gaan invriezen, ga er maar 2 afbakken. Het deeg heb ik vast geproefd: veel belovend
Mijne zijn goed gelukt! Erg lekker, misschien iets aan de zoete kant, maar met een kop thee ernaast goed te doen
Hier zijn ze perfect gelukt! Vind ze zeker niet te zoet. Uiteindelijk 18 minuten gebakken en 5x gepanbangd tussendoor en aan het einde. Lekker knapperig van buiten en chewy van binnen. Haalde 9 koekjes van 85 gram uit dit recept, de rest ligt nu in de vriezer.
Haha leuk dat iedereen aan de pindakaas koeken is geslagen! Ziet er goed uit heb het recept hierboven even bekeken en heeft behoudens de chocolade dezelfde ingrediënten, alleen net iets andere verhoudingen. Maar zal wel ongeveer op hetzelfde uitkomen denk ik!
@JeMoeder miun recept zei ook niet koelen dus heb een soort van hoopjes gemaakt, dat ging ook prima! Wel iets lastiger met invriezen ghehe
Ik heb Baskische burnt cheesecake gemaakt voor de verjaardag van m’n vriend. Net al een heel klein stukje geproefd en hij is ook echt lekker! Hij hoort op kamertemperatuur en dan is hij in het midden echt flink zacht, maar volgens het recept wordt hij in de koelkast een stuk steviger dus ik heb nu 1 puntje in de koelkast staan om te kijken hoe ik hem het lekkerst vind.
Oooh ziet er goed uit! Ik heb laatst ook geprobeerd zo’n taart te maken masr die was helaas mislukt
Ah wat jammer! Wat was er mislukt aan? Ik vond het ook wel spannend qua baktijd trouwens, toen hij aan de bovenkant mooi was was hij echt nog wel heel wobbly in het midden
De structuur/textuur was niet goed, bijna alsof het geschift was. Een combinatie van zanderig en vocht. De smaak was wel goed, maar de textuur maakt het zo naar dat we hem toch hebben weggegooid
Ah wat zonde! Ik weet vrij weinig van bakken dus geen idee hoe dat kan maar mocht je het nog een keer willen proberen, ik heb dit recept gebruikt en hij is qua textuur heel mooi zacht
Thanks! Ik heb 'm opgeslagen. Het is in ieder geval een ander recept dan ik heb gebruikt, dus dat geeft hoop.
Ik heb veel ervaring met koekjesstempels, maar heb alleen stempels die kant en klaar zijn. Er zijn wel stempels waar je zelf steeds een tekstje mee kan maken. Die heb ik weleens van mijn schoonzus geleend maar ik vond het niet zo’n succes eerlijk gezegd. De letters bleven niet goed zitten, zaten niet mooi recht, en waren klein. Die Ali-stempels zou ik vermijden.
Een stempel op maat laten maken kan o.a. bij Meer van Moos, ik heb hier stempels van die heel prettig zijn in gebruik.
Bijkomend voordeel vind ik dat haar stempels duurzaam zijn en voedselveilig (in tegenstelling tot die van Ali).
De koekjes zijn uitstekend in te vriezen! Dus lekker klaarmaken op voorhand en dan zorgen dat het een paar uur uit de vriezer is voor je bezoek komt.
Superleuk kraamidee trouwens!
De naam van mijn dochter is helaas net 1 letter te lang voor een gewone naamstempel maar ik wil nog wel een maatwerkstempel laten maken voor haar.
Edit: ik bedoel inclusief afbakken.
Het recept van Meer van Moos werkt goed:
Maar Laura’s Bakery heeft ook een aantal goeie:
Het beste resultaat krijg je als je het deeg goed koelt voor het stempelen / uitsteken, en bij voorkeur ook er na, voor ze in de oven gaan.
Voor de Limburgers in dit topic: ik was vanmiddag even in Heerlen en kwam het Limburgs Bakwinkeltje tegen. Ik ben helaas geen miljonair want anders had ik de winkel leeg gekocht. Voor nu heb ik het bij deze drie bakmixen gehouden maar ik ga 100% nog eens terug. Ik zie op hun website dat ze ook bezorgen dus de rest van Nederland kan ook hun slag slaan.
Ja dit! En als ik nog iets mag toevoegen: om de vorm van de koekjes niet te verpesten doe ik een uitsteekvorn die ongeveer even groot is als het koekje OM het koekje heen na het bakken en dan stempel ik. Zo lopen de koeken niet uit en blijven ze mooi rond.
Allebei! Voor het bakken gewoon goed stempelen en na het bakken nog even licht aandrukken met de stempel, dan is het heel goed scherp vind ik
Voor mensen die nog bijzondere bakvormen zoeken; De Bakwinkel heeft de Birkmann Contoura-lijn momenteel met een interessante korting.
Zij zitten normaal al onder de adviesprijs (39,95 ipv 49,95) maar nu gaat er nog een tientje van af. Birkmann ken ik als een goed, Duits, degelijk merk dus die zijn de prijs zeker waard.
Sommige vormen zijn eigen design van Birkmann (o.a. Novella).
Love en Flora zijn oorspronkelijk door Amerikaanse merken uitgebracht en zijn nu gerecycled. En er zitten nog wat Nordic Ware-lookalikes tussen.
Deze cake heb ik weer gemaakt!
Ik had een restje crème fraîche over na het koken, ongeveer 100 gram, en toen moest ik meteen aan de jamcake denken. Omdat er 200 gram in het recept moet, heb ik de rest aangevuld met volle yoghurt. Ging uitstekend en de cake is weer heel mals, smeuïg en vol van smaak. Echt lekker.
Als vulling heb ik half lemoncurd, half frambozenjam gedaan. En ik heb citroenrasp door het beslag gedaan waardoor het extra fris werd.
Het is helaas nog steeds geen fotogenieke cake. Maar hij is enorm lekker.