Spuitmondjes koop ik het liefste in de winkel, het formaat van het spuitmondje maakt namelijk een heel groot verschil! Ik vind grote spuitmondjes veel fijner werken, die druk je niet zo makkelijk uit de spuitzak namelijk 
Hierbij even een foto voor het verschil. Die plastic gele komen van de Sligro, die zijn helemaal prima! Die kleine metalen zou ik je niet aanraden, die grotere metalen zijn van Patisse, maar Wilton heeft ook fijne. Vaak kun je ze bij een kookwinkel ook per stuk kopen, dat is helemaal fijn. Ik heb mijn spuitmondjes in een doosje voor garenklosjes zitten haha. Heel handig!
Spuitzakken haal ik ook bij de Sligro. Ik gebruik liever een grote spuitzak dan een hele kleine, ik heb nu 59 bij 28 centimeter in huis (XL) en meestal heb ik ook nog een maat M. Opspuiten gaat veel fijner als je de spuitzak strak dicht hebt geknoopt, dan zit er altijd voldoende druk op je spuitzak. Het overige stuk plastic knip ik dan af, zodat je een mooie strakke spuitzak hebt.
Je hebt ook verschillende stevigheidssoorten in spuitzakken. De rode hebben meestal een tweede laag waardoor hij extra stevig is. Dat is handig bij het opspuiten van een wat steviger deeg zoals wrijfdeeg (spritsen), maar dat werkt niet zo lekker als je iets van een crème wilt opspuiten. Groene spuitzakken zijn voor zachtere producten.