Bakringen zijn vooral leuk om mee te stoeien als je veel experimenteert met koekjes, dus dat is dan een minder goeie tip vrees ik.
Qua boeken kan ik vooral die van Rutger aanraden. Masterclass Cakes en Rutger Bakt - de 100 beste recepten. Ik denk dat @DrWrenKingston en @George wel tips hebben over boeken met goede taartrecepten.
Dingen die ik graag nog gebruik met betrekking tot bakken zijn siliconen kwastjes voor het invetten, een paletmes / offset spatula voor het gladstrijken van botercrème en beslag, en een Microplane rasp voor het raspen van citrusvruchten. En misschien is een brownievorm of vierkante vorm van 20 cm nog handig, mocht je die nog niet hebben. In de praktijk gebruik ik die niet alleen voor brownies maar ook voor blondies, cookie bars, cakes en fudge.
Mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag is ook vooral bakgerelateerd.
Ik wil graag ovenvaste handschoenen. Geen gewone ovenwanten want die heb ik, maar voor het fijne werk wil ik graag handschoenen zodat ik mijn vingers afzonderlijk van elkaar kan bewegen en hete vormen etc makkelijker kan verwijderen. Met mijn vrij lompe ovenwanten is dat weleens gekluns.