Je zou mij juist extreem gelukkig maken met een vanille cake met alleen rabarberjam. Hoewel aardbei en rabarber goed samen gaat, vind ik het zoete soms zo zonde van die pure rabarbersmaak.
Haha, het is rabarber gekookt met alleen een beetje suiker en vanille
Boekenkraam heeft De Koekjesbijbel met een hele mooie korting! Er zijn nog 2 licht beschadigde exemplaren, maar mijn ervaring is dat het met die beschadigingen altijd wel meevalt bij de Boekenkraam. Aan de meeste boeken zie je helemaal niks, en dan is dit een aantrekkelijke korting.
Dank je voor deze tip! Heb inderdaad al eerder besteld en wat ik kon vinden bij ‘licht beschadigd’ dat er een stuk schuin op de pagina was gedrukt. Heel klein beetje maar, geen probleem voor mij. Leuk, ik kijk er naar uit!
@DrWrenKingston sorry voor mijn late reactie! Allereerst, mega bedankt dat jullie allebei zo uitgebreid gereageerd hebben! Heel leuk en lief en ik kan hier zeker wat mee
De website van Rutger ken en gebruik ik veel. Vind het echt ideaal!
Het cheesecake boek ziet er ook heel leuk en mooi uit. Ik ben dol op cheesecake dus dat komt goed uit! Ik denk dat dat boek samen met het cake boek op mijn lijstje komen.
Het patisserie boek ziet er prachtig uit maar ik krijg wel plaatsvervangende stress haha. Ik denk dat dat nog iets te hoog gegrepen is. Een quice vorm zonder bodem lijkt mij ideaal! Ik heb nu een met een vaste bodem, dus dat zou inderdaad een mooie aanwinst zijn
Ik heb echt een nieuwe mixer nodig.
- Is de Kitchenaid zijn geld waard?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, welke versie dan?? Ik kan totaal geen overzicht zien tussen de versies.
En dan überhaupt nog een kleur kiezen
Oké poll is mislukt maar je snapt de vraag
De artisan is volgens mij de meest verkochte. Ik heb nu de heavy duty 4,8l, maar vond de artisan persoonlijk fijner. Die ik nu heb staat wat stabieler dan de artisan bij zwaarder deeg, zoals brood. Maar ik klop vaak slagroom en dan moet ik die kom en dan de ballonding eraf halen voor ik kan zien of het goed is. Terwijl je mee de artisan de kop alleen omhoog hoefde te kantelen.
Als ik weer een keer geld over heb koop ik weer een artisan, is prima met wat ik maak.
Ik heb de Artisan, ben er heel blij mee
Ja! Ik vond het voor ik m had echt belachelijk veel geld voor ‘een mixer’ maar nu ik m heb vind ik m zo fijn bij het bakken. En voor een apparaat dat op je aanrecht staat is 'ie ook nog eens mooi.
Ik heb de artisan. Is echt goed geschikt voor de thuisbakker. Een brooddeeg kun je er ook wel mee maken.
Ik ben alvast aan de fondant begonnen voor de taart van mijn nichtje en ben wel blij met het olifantje Ook een fijne afleiding om even niet te hoeven denken aan mijn wortelkanaalbehandeling morgen
Alleen nog geen idee wat voor taart het wordt. Ergens wil ik niet weer hetzelfde recept, maar ben bang dat ie anders misschien mislukt
Heeel cute! Succes morgen, het gaat je vast meevallen
Dank je wel! Ik hoop het maar de pijn is zo erg nu dat ik het maar accepteer dat het moet gebeuren haha
Ik heb dat ook gehad, de pijn en ongemak van 2 x in die stoel met mn mond open waren niks vergeleken met de pijn van tevoren.
Waarom heb je de olifant weer uit elkaar gehaald? Wordt het zonder bakje droog ofzo?
Nee precies! Zit nu onder de verdoving haha dus ben sowieso al blij dat ik geen pijn meer voel. Ohhh ja dat doe ik zodat hij goed hard kan worden! Dan heb je zeg maar niet dat die tandenstoker erdoorheen komt omdat ie nog zacht is enzo haha. Fondant moet iets van drie dagen hard worden heb ik laatst geleerd. Wanneer hij op de taart moet klik ik hem dan lekker makkelijk in elkaar en heeft ie ook niet meer zoveel risico om stuk te gaan
Ooo ik had geen idee dat je dat van te voren moet maken. Misschien ga ik het ook eens proberen, ziet er echt leuk uit allemaal. Smaken de kleuren nog verschillend of dat niet
Top tip dit. Heb hem net gebruikt voor een cake van Rutger (frisse citroen, smaak was wel oké toen ik net een warme proefde). Maar voor de onervaren cake bakkers zoals ik, vul de vorm niet helemaal vol, ik had muffins ipv mooie cakjes haha.
De cakjes lieten wel echt super goed los terwijl ik hem heel snel had ingevet en gebloemd.
Klinkt goed!
Dergelijke vormpjes vul ik meestal 2/3 of 3/4 zodat ze inderdaad niet te bol worden. Maar zelfs dan heb ik alsnog weleens te bolle cakejes. Dan snij ik de onderkant er meestal af zodat ze wel recht kunnen staan.
Ja moet je doen! Het is echt super leuk om te doen
Ik gebruik gewoon die fondant van de Albert Heijn en dan een extra kleur zwart van bol omdat ik zwart helaas niet zelf kan maken, maar heb nu ook gewoon kleurstofjes gekocht en daar kan je ook super makkelijk verschillende kleurtjes mee maken. De kleuren hebben helaas geen speciale smaken en ik zou het ook niet aanraden om op te eten eigenlijk, is alleen maar een homp suiker haha. Zou wel nog graag een keer ook leren om de taart zelf te bedekken met fondant, maar gebruik daarvoor denk ik toch liever marsepein omdat ik fondant op zichzelf toch niet zo lekker vind. Tot nu toe heb ik gewoon iedere keer botercrème gebruikt omdat ik dat lekkerder vind smaken haha.
Af en toe kijk ik op Amazon en Bol naar bakboeken die te reserveren zijn om te zien of er mooie boeken aankomen. En zo te zien is dat het geval. Laura’s Bakery komt in het najaar met een boek dat helemaal over koekjes gaat!
Koekjes vind ik het leukst om te bakken, en ik heb hem meteen gereserveerd. €17,50 vind ik een mooie prijs.
Verder komt er een bakboek van Fatima:
Deze wil ik eerst even doorbladeren om te zien hoeveel nieuws er voor mij bij zit. Maar haar vorige 2 boeken heb ik, en die zijn leuk.