Over laura’s bakery gesproken, ik zag bij de boeken oordeel dat zij een ringband receptenboek heeft uitgebracht. Je kan dan zelf 150 recepten daar in opschrijven. Volgens mij was die 8 euro. Misschien nog een leuke tip voor iemand
Goeie tip! Ik heb over haar receptenboek getwijfeld maar de ringen hielden mij tegen. Als je het boek dan in een kast wil zetten of leggen, lijken die ringen me onhandig. Ik vind de layout van haar boek wel heel erg leuk en vrolijk.
Mijn recepten schrijf ik op in saaie maar stevige notitieboeken van Leitz.
Ja echt jammer van die ringen anders had ik hem meegenomen. Het schrijft ook zo irritant. Het is wel een heel vrolijk boek idd!
Mijn zoontje wordt vandaag 2 dus ik heb een giant cupcake en een caketrein gemaakt. Qua decoratie zijn het zeker niet mijn beste cakes maar hij is er in ieder geval blij mee.
Dit is toch de droom van iedere 2-jarige wat een feestje!
Super cute! Echt leuk gedaan die treintjes!
Nou, ik heb zelf zowaar net voor het eerst foefjes weten te maken dmv piping! Stelt nog geen reet voor natuurlijk, maar toch is het wel vooruitgang Haha want ik kon er echt geen klote van. Ik ga zo dadelijk maar pas die taart uit de koelkast halen wanneer ik naar mijn nichtje ga, want het is best wel riskant met die botercrème om het in die hitte te laten staan. Ik krijg gelijk flashbacks naar die rare zweterige paastaart van mij hahaha. Ben wel benieuwd hoe het er straks uit ziet als alles bij elkaar staat, maar het is zeker niet een karwei zonder slag of stoot geweest dit keer . Ik heb een chocolade taart gemaakt maar hij was helemaal verhard en raar aan de bovenkant dus moest de bovenkant eraf snijden en kon daardoor helaas maar twee lagen doen, omdat ik het ook scheef gesneden had
Nou ja whatever het is wat het is haha
Wat super leuk!
Hahaha m’n dirty mind slaat echt aan op “foefjes” en “piping”. En dat in het baktopic.
Hahaha omg zo fout
Nou dit is hem dan geworden! Was best blij met het resultaat, gelukkig vond iedereen hem smaken en had meer dan de helft over bijna, dus die heb ik hier aan de verpleging uitgedeeld
Leuke taart! Ik zie nog wel een kinderhoofd misschien even weghalen?
Thanks ! Ohh ja ik zie het, Ik heb de foto even veranderd haha
Mascarpone kan je gebruiken in plaats van boter, 1 op 1.
Als een cakerecept om 250 gram boter vraagt, kan je die dus door 250 gram mascarpone vervangen. Heb je nog 129 gram, dan kan je dat volledig gebruiken en aanvullen met 121 gram roomboter.
Dit geldt ook voor ricotta en roomkaas, en hoe vetter de kaas is, hoe beter.
Wow dat wist ik ook niet. Echt een fijne tip
Graag gedaan. Het is wel belangrijk om te onthouden dat boter niet altijd vervangen kan worden door mascarpone.
In bijvoorbeeld appeltaartdeeg zou ik boter niet vervangen door mascarpone, want boter is ook belangrijk voor de textuur.
Maar cakes, cupcakes en muffins zijn over het algemeen redelijk makkelijk met het vervangen van ingrediënten. Dan verandert de textuur ook iets, maar blijft het wel cake zeg maar. Ik heb al behoorlijk wat restjes roomkaas verwerkt in cakebeslag en dat werkte altijd goed.
Dat klinkt wel logisch! Ik zou het idd in cake verwerken. Ik heb toevallig net mascarpone gekocht
Werkt dit hetzelfde met slagroom?
Heb ik nog nooit zelf geprobeerd, maar ik denk dat dat in een simpel cakerecept wel kan. Als je slagroom te ver doorklopt wordt het ook boter.
Er zijn wel cakerecepten waarin slagroom wordt gebruikt en geen roomboter, maar hoe het precies qua verhouding zit durf ik niet te zeggen.
Het is niet echt bakken, maar:
Ik wil binnenkort graag vegan chocolademousse maken (met aquafaba). Alleen wil ik die ergens mee heen nemen waardoor die ongeveer 2 uur buiten de koelkast moet zijn. Denken jullie dat dat goed gaat?
Aquafaba is minder stabiel dan eiwit en kan sneller inzakken. 2 uur buiten de koelkast in de zomer lijkt mij een groot risico, ik zou dat niet aandurven. Ik heb helaas geen idee wat voor vegan alternatief er is.