Heb ik nog nooit zelf geprobeerd, maar ik denk dat dat in een simpel cakerecept wel kan. Als je slagroom te ver doorklopt wordt het ook boter.
Er zijn wel cakerecepten waarin slagroom wordt gebruikt en geen roomboter, maar hoe het precies qua verhouding zit durf ik niet te zeggen.
Het is niet echt bakken, maar:
Ik wil binnenkort graag vegan chocolademousse maken (met aquafaba). Alleen wil ik die ergens mee heen nemen waardoor die ongeveer 2 uur buiten de koelkast moet zijn. Denken jullie dat dat goed gaat?
Aquafaba is minder stabiel dan eiwit en kan sneller inzakken. 2 uur buiten de koelkast in de zomer lijkt mij een groot risico, ik zou dat niet aandurven. Ik heb helaas geen idee wat voor vegan alternatief er is.
Dit is precies het soort info waar ik naar op zoek was, dankje! Ik ga een ander idee bedenken, chocolademousse lijkt me iets te risicovol dan
Als mensen willen meedenken: iets zoets, liefst vegan, maar in elk geval zonder ei. Bij voorkeur iets dat ik in kleine porties kan maken zonder oven en dus 2 uur buiten de koelkast kan meenemen.
Is vegan fudge misschien nog een optie? Dat is handig qua vervoeren, goed deelbaar in kleine porties en je hebt er geen oven voor nodig. En het kan buiten de koelkast.
Klinkt goed!
@FrauHelga dankjewel voor de tulband tip! M’n eerste tulband uit de birkmann vorm is gelukt. Het is is de limoen yoghurt tulband van dit recept: Yoghurt limoen tulband met glazuur • Eefsfood Ik kende deze site niet maar ik moest een beetje puzzelen met de ingrediënten die ik nog in huis had dus vandaar dit recept. Maar het is een lekkere cake geworden.
Wauw, wat mooi gebakken!
Eef Kookt Zo heeft leuke recepten, ik heb deze tulband nog nooit gebakken maar diverse andere recepten van haar wel. Deze tulband klinkt erg lekker en zomers!
Je zou ook chocolademousse op basis van silken tofu kunnen maken!
@FrauHelga ik vind jou toch zo tof! Je tips zijn echt zo fijn. Echt een hoogleraar bakkunde! Hahaha
Haha, wat lief, dank je wel! I wish.
Graag gedaan hoor! Ik ben echt elke keer weer onder de indruk van wat jij allemaal weet! Haha
Ik heb nog 1 taart te doen voor mijn nichtje en ga er denk ik een regenboog red velvet taart van maken met witte monchou crème, want ze is geobsedeerd met eenhoorns. Ik heb echt super ambitieuze ideeën dus ben gisteren echt tot half twee s nachts bezig geweest met alle fondant tot nu toe, want ik ben nog lang niet klaar
Ben er wel heel blij mee tot nu toe!
O wow, je ziet echt heel goed dat oefening baart kunst, die eenhoorn is zooo schattig.
Ah, ik vind je fondant “boetseer stijl” echt zo leuk
@Bunnyslippers @Jellyshoes @pastelzwart Ahhh dank je wel allemaal! Is echt fijn om te horen dat jullie vinden dat ik vooruit ga! Haha
Klinkt ook goed! Voor nu moet ik het even doen met de ingrediënten die ik al in huis heb, maar wil dit wel een keer uitproberen. Waar koop je silken tofu?
Sabine van OhMyFoodness zette vandaag in haar stories dat haar boeken Cheesecake, Guilty Pleasures en Reishonger niet meer bijgedrukt zullen worden, en dat haar webshop dicht gaat. Ze bood de resterende boeken aan voor 12,50.
De eerste 2 boeken zijn uitverkocht inmiddels in haar webshop. Bol heeft haar boeken nog wel, maar misschien goed om te weten voor de mensen die haar boeken nog willen, dat ze niet bijgedrukt gaan worden.
Guilty Pleasures is bij Bol momenteel nog geen 8 euro dus dat is een nog fijnere prijs. Cheesecake kan ik van harte aanraden en Guilty Pleasures ook.
Vandaag een fudgy brownie gebakken en gisteravond een lemon curd cake. Ik ben niet zo’n fan van lemon curd, maar ik dacht: ik geef het nog een kans. De cake is lekker, maar ik ben nog steeds geen fan van lemon curd
Cheesecake boek is echt mijn meest gebruikte bakboek! Al zal het nieuwe Koekjes boek van Laura ook een goeie kanshebber worden.