Baktopic #3

Lekker! Welk recept heb je gebruikt voor de lemon curd cake?

1 like

Er is sale bij de bakwinkel, oa een aantal Nordic Ware vormen en Birkmann vormen
https://www.debakwinkel.nl/webshop/outlet?fbclid=PAAaZxCVKTkd8MwTGpCEHpMnXqnKler1YYfxxFeV6sYFCLSGwZNNf9aFI6ERg&p=1

3 likes

Deze voor de lemon curd:

Deze voor de cake, heb alleen geen extra citroen toegevoegd en amandelmeel vervangen voor bloem:

1 like

Dank voor deze fijne tip! Laatst hadden ze al aangekondigd dat er een sale aan zou komen, maar ik had geen idee wanneer. En ik had nog niet op Instagram gekeken, dus ik ben heel blij met je tip.

Mijn dochter had laatst al gesmeekt om de hartjes cakelette-vorm en de vlinder, dus die heb ik besteld! :heart:

3 likes

Oe lekker, thanks!

2 likes

Ik was van plan een kwark taart te maken, maar geen kwark gekocht :see_no_evil: Ik dacht, kan je (magere) yoghurt met melkpoeder mengen en dat laten staan dat het dan wat dikker wordt? Geen idee, maar misschien weet iemand het.

Ik zou in plaats van mengen met melkpoeder een vergiet met theedoek pakken en dan je yoghurt laten uitlekken… dan krijg je hangop, een soort dikke yoghurt. Denk dat je dat wel kan gebruiken ipv kwark!

4 likes

@MyKitchen en als je het wilt versnellen dan kun je papieren koffiefilters scheuren zodat je een stuk hebt. Die nat maken en dan ipv een theedoek gebruiken.

Quick en dirty bananenbrood, geïnspireerd op het recept van miljuschka maar dan zonder noten en chocola en kwark ipv melk

6 likes

Te laat waarschijnlijk, maar mijn moeder maakte altijd yoghurttaart door er wat gelatine door te doen en op te laten stijven.

1 like

Ik ga monchou crème maken voor mijn taart maar ik ben van plan er kleurtjes doorheen te gooien en ook van die foefjes te maken, alleen nu vraag ik me af of dat eigenlijk wel hetzelfde werkt of dat ik dan beter toch gewone botercrème kan gebruiken? :sweat_smile:

Dat moet denk ik wel lukken! Je moet er alleen om denken dat je crème en de kleurstof (ongeveer) dezelfde temperatuur hebben. Anders heb je kans dat hij in de schift gaat.

1 like

Dank je wel! Ikheb zojuist alles in huis gehaald dus ga er denk ik zo maar alvast aan beginnen :grin:.

1 like

Mijn god de hoeveelheid uren dat ik er tot nu toe al heb in gestoken is echt embarrassing :joy: Hij is niet perfect want het is een drie lagen taart met verschillende kleurtjes maar die lagen zaten niet helemaal lekker, dus ik wou nog een stukje van de middelste af snijden, maar ik dacht het mezelf makkelijker te maken door dat te doen nadat ik de onderste en middelste laag had verbonden met frosting. Dat werkte natuurlijk voor geen meter dus het is toch een beetje een Frankenstein taart :joy: maar door de monchou frosting zie je er gelukkig niks van. Ook had mijn vriend zijn beste vriend met mij meegedacht en we hebben serieus een cakespinner
gefabriceerd met een pannendeksel en een bord. Het werkte serieus super goed! Hahaha. Ook heb ik regenboog piping geprobeerd te doen, maar dat begon goed maar werd toch wat fletser op het eind. Ik ben wel een beetje bang dat al die dingen die ik heb gemaakt er misschien niet goed op passen, maar ja dat ondervind ik straks vast :joy:

56 likes

Chocolade kersencake gemaakt voor Vaderdag. Was een groot succes :grin:

58 likes

Lekker zeg! Ziet er heerlijk uit, snap dat het een succes was.

1 like

Ik had het eindresultaat al in het wjekw geplaatst haha maar dit is hem ook nog vanbinnen! Ondanks dat het voor mijn gevoel een Frankenstein taart was viel het wel mee! Dit was ook de eerste keer dat ik een regenboog taart had gemaakt en ik vond hem wel beter smaken dat de taarten die ik voorheen had gemaakt haha :joy:

47 likes

Wat is 'ie geweldig geworden! Hoe reageerde je nichtje?

1 like

Voor Vaderdag een hazelnootschuimtaart gemaakt. Veel werk, maar heel lekker! En door de taartdoos zijn de slagroomtoefjes een beetje ingestort😅

58 likes

Dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts: Jaaa ze was er echt superblij mee! Echt de reactie waar ik op had gehoopt!

7 likes