Ik zag pas een reel van ingevroren banaan besmeerd met pindakaas en dan gedipt in pure chocolade. Zou dat iets zijn? Als je t dan ontdooit dan is de banaan zacht en is t een soort bananensnicker oid? Relatief weinig kcal denk ik. En anders dadelballetjes of bananenbrood?
Invriezen gaat denk weinig toevoegen als je het toch nog gaat ontdooien, zou t meteen in glaasjes doen.
Ja maar heb nu geen gelegenheid om het op te eten als dessert dan haha, was een taart om mee te nemen
Ja zou ik doen! Weggooien is zonde.
Je zou er inderdaad een soort trifle-achtig iets mee kunnen maken. Klinkt lekker zomers en fris met aardbeien!
Vind alleen wel altijd dat koek bij dit soort dingen heel zompig wordt na invriezen, moet je van houden.
ik luisterde gisteren naar podcast welcome to the AA van Alex Agnew ( Belgische podcast) en hun gast was Regula Ysewijn.
Ik kende haar enkel als jurylid in Bake off Vlaanderen. Maar blijkbaar is zij heel gekend in Groot Britannie als jurylid ook en als schrijfster van verschillende bakboeken. En ze neemt ook grotendeels de geschiedenis van de voeding en het bakken mee in haar boeken. Echt mega interessant. En ze is ook een interessant persoon. Ik wou haar even tippen.
Leek me ook wel iets voor @FrauHelga
Jaaa Regula! Ik heb 2 van haar boeken. Haar meest recente boek vind ik echt prachtig! Ik ga kijken of ik de podcast kan terugluisteren.
@Druppels Dat kan, is een beetje een gok. Sommige koek blijft wel knapperig. Maar liever iets zompige koek dan weggooien, dat vind ik zo zonde.
Misschien zou je er nog wat extra gelantine doorheen kunnen roeren? Of is dit een domme reactie haha
Tegenwoordig ben ik zelf geen hele fanatieke bakker meer. Maar ik zag bij de bijenkorf 2 nordic ware bakvormen in de aanbieding. Ik weet dat hier veel mensen fan zijn dus dacht ik tip ze even.
Als ik ze zie vind ik het echt jammer dat ik niet meer veel bak. Zo zonde om ze te laten verstoffen.
De beehive voor 50%.
https://www.debijenkorf.nl/nordic-ware-beehive-bakvorm-42-x-19-cm-6591090009-659109000900000
En een heritage voor 30%.
https://www.debijenkorf.nl/nordic-ware-heritage-bakvorm-29-cm-6591090085-659109008500000
Lol die beehive hebben ze wel heel duur geprijsd. Dan kan ik er ook 50% van maken. Maargoed alsnog fijne korting!
Oh ik haat winkels altijd zo wat dat betreft . Wist niet dat de Bijenkorf dat ook al deed. Met andere winkels ben ik me er altijd wel bewuster van.
Bij de Bijenkorf zijn alle Nordic Ware vormen super duur! Als ze niet zijn afgeprijsd zijn ze rond de 60/70 euro, echt bizar!
Ik wil graag weer eens een cheesecake bakken, maar we hebben in dit huis alleen een combimagnetron/oven. Zou dat goedkomen?
Dat hangt helemaal van je combimagnetron af. Ik had er eentje waar ik prima in kon bakken, maar ik hoor ook wel verhalen over combimagnetrons die niet zo lekker werken. Dus ik zou het gewoon proberen! Je hebt kans dat hij er wat langer in moet omdat de oven iets minder vermogen heeft, maar het is zeker een poging waard.
Bijenkorf is daar juist berucht om. Alle keukenapparaten en pannen ed, zonnebrillen etc etc hebben vaak allemaal een (veel) hogere beginprijs dan andere winkels. Dus ook met korting de moeite om eerst even rond te kijken.
Dankje. Ik wil wat bakken voor mijn verjaardag dit weekend, dus ik twijfel of dat het moment is voor gewoon proberen had het beter een keer eerder geprobeerd.
Ik wil meer gaan bakken, ik vroeg mij af wat een goede handmixer is waar jullie tevreden over zijn.
Een grote mixer kan ik absoluut (nog) niet betalen en hoeft ook niet. Maar ik zie zo veel handmixers dat ik niet goed weet naar welke belangrijke eisen ik moet kijken .
Als iemand tips heeft zou het fijn zijn!
Ik heb zelf deze
Bekijk Braun MultiMix 3 - HM 3135 WH - Handmixer - Wit op: Braun MultiMix 3 - HM 3135 WH - Handmixer - Wit | bol.com
Omdat ik die andere opties ook wilde gebruiken. Dat hakmolentje gebruik ik voor noten, wortels of guacamole bijv.
De mixer zelf is ook gewoon goed.
Leuk!
Ik heb jaren gebakken met een simpele Tomado-handmixer van destijds 15 euro. Het hoeft dus niet duur te zijn gelukkig.
Wat mij betreft zijn er 2 belangrijke vragen: Wat wil je gaan bakken? Cake, koekjes, brood? Voor brood is het fijn als je handmixer ook goede kneedhaken heeft en niet oververhit als er wat steviger brood in zit.
En wil je een mixer die je steeds in de hand houdt, of zou je het fijn vinden als hij op de beslagkom zit zodat je je handen vrij hebt?
Handmixers heeft Lidl voor weinig geld, zoals deze.
En wil je een standmixer, dan is dit een mooie:
Ik zat met dezelfde vraag en had in dit topic toen ook wat tips gekregen. Misschien kun je ze met de zoekfunctie nog terugvinden
Overigens heb ik nog steeds geen mixer want ik had er een online besteld en die bleek na weken wachten niet leverbaar.
Ik heb in ieder geval gekeken naar het aantal watt. Accessoires hoeft van mij niet zo’, die heb ik al via de staafmixer.