Dan is het gewoon een slecht recept vrees ik!
Ohhh dat klinkt geweldig, ik ben inderdaad gek op blauw wit! Dat was ik altijd al, maar het werd versterkt toen ik de liefde vond in Delft en daar ook trouwde. In mijn huis zijn ook best wat verwijzingen naar Delft om die reden.
Afgelopen weekend had Nordic Nest sale en toen heb ik nog wat extra dingen van dit servies gekocht. Ik vind Mon Amie echt fantastisch.
Vandaag heb ik ook weer eens iets gebakken. Een citroen-maanzaadcake, een recept uit het boek van Laura’s Bakery. Ben erg blij met hoe hij is geworden en de smaak is ook superlekker!
Ik ga maandag royal icing er over heen doen. Ik ga het recept wel aanpassen en proberen te verbeteren aangezien mijn koekjes niet plat zijn maar juist wat gerezen. Volgende keer ga ik geen bakpoeder erbij gebruiken.
De suikerkoekjes van Laura’s Bakery blijven heel mooi van vorm, die zijn heel goed om te gebruiken met royal icing.
Ik vind deze foto juist echt heeeerlijk, wou dat ik er 1 van m’n scherm kon eten.
Ik zou jou met mn leven vertrouwen want deze zien er echt heel fatsoenlijk uit. Alleen ze lijken ondersteboven. Wat vind jij @SuperCoolePinda?
Ja klopt, je moet ze flippen als ze uit de oven komen, vandaar! Heb ze weer netjes omgedraaid. En ik heb mijn Zeeuwse vader heel blij gemaakt
Ah hahaha goed om te horen smakelijk en doe hem de groetjes
Dank je wel!
Ik heb het cheesecakeboek geleend bij de bieb van Sabine Koning maar kan niet kiezen welke ik ga maken haha. Iemand een aanrader?
Vandaag de royal icing erop gedaan.
Dit was allemaal de eerste keer, koekjes maken en de royal icing. Ik vind het helemaal leuk!
De outlining met de stijve consistentie moet ik echt leren. Ik had er ook een koekje mee gevuld en dat ging echt niet haha!
Mijn nieuwe vorm is leuk! (Ja, had iets meer beslag kunnen maken)
Citroen-maanzaad cake, best tevreden!
Wat een leuke vorm, eet smakelijk
Had mezelf er net van overtuigd dat ik genoeg bakvormen heb toen ik een fantastische deal tegenkwam op Vinted. Maargoed deze zijn wel geweldig om met mijn zoontje te gebruiken dus daarmee kan ik het verantwoorden.
Superleuk! Ik heb laatst de vlinder gekocht toen De Bakwinkel die met korting had. Mijn dochter is er helemaal gek op en zodra het vakantie is gaan we er mee aan de slag.
Je andere vormen vind ik ook erg leuk, vooral die onderste! Hier staan de minivlinders nog op de verlanglijst van mijn dochter, maar ik wacht even tot die voordeliger is.
Leuk!! De backyard bugs stond al langer op mijn lijstje dus was heel blij toen ik die tegenkwam. De minivlinders is inderdaad ook een hele leuke vorm. Blij dat die al deels in deze vorm zitten.
Ik ben geen expert, maar mijn man bakt zuurdesembrood en hij voedt alleen als hij deeg gemaakt heeft en dus een deel heeft gebruikt. En dan pakt hij de volgende week weer starter en voedt hem als hij nieuw deeg maakt. Als het 2 of 3 weken duurt voedt hij hem wel eens tussendoor. Je starter zou toch genoeg voeding moeten hebben in het brooddeeg?
Oke in de volgende ronde heb ik geen zelfrijzend bakmeel gebruikt maar volledig tarwebloem.
Nu heb ik het probleem dat mijn koekjes zijn gaan ‘over-spreaden’.
Zucht, beide recepten waren voor zandkoekjes. Dus ik ga volgende week het recept proberen die jij door gaf @George voor de suikerkoekjes :).
Hopen dat het met dat recept het niet gaat spreaden of te veel gaat rijzen!