Baktopic #3

@Barbamama de handmixer van de Lidl zou ik niet doen, heb ik een paar jaar geleden ook gekocht en ik vind het echt een onding. Na 5 jaar geeft hij nog steeds zo’n vieze fabriekslucht af bij gebruik, en qua snelheid leeft hij z’n eigen leven… Ik gebruik hem alleen als het echt niet anders kan, vraag me ook steeds weer af waarom ik nog steeds geen andere gekocht heb.

Daarvoor jarenlang een van Philips gehad, was nog van mn moeder geweest, die heeft heet na 20 jaar intensief gebruik opgegeven maar die zou ik zo weer kopen!

2 likes

Ik heb dit recept ook gemaakt en exact hetzelfde probleem. Geen idee hoe ik ze zo ‘perky’ kan houden

1 like

Ik dacht dus eerst dat het kwam door de hitte in mijn keuken, maar dat was niet zo. Ik ben wel vergeten de boter te smelten, dus misschien is dat de reden. Anders heb ik geen idee

1 like

Lijkt me niet. Ik heb ze zelfs nog zo’n 20 minuten in de vriezer gehad voordat ik ze in de oven deed en ze kwamen er alsnog hetzelfde uit

1 like

Dan is het gewoon een slecht recept vrees ik!

1 like

Ohhh dat klinkt geweldig, ik ben inderdaad gek op blauw wit! Dat was ik altijd al, maar het werd versterkt toen ik de liefde vond in Delft en daar ook trouwde. In mijn huis zijn ook best wat verwijzingen naar Delft om die reden. :blue_heart:

Afgelopen weekend had Nordic Nest sale en toen heb ik nog wat extra dingen van dit servies gekocht. Ik vind Mon Amie echt fantastisch.

3 likes

Vandaag heb ik ook weer eens iets gebakken. Een citroen-maanzaadcake, een recept uit het boek van Laura’s Bakery. Ben erg blij met hoe hij is geworden en de smaak is ook superlekker!

16 likes

Ik ga maandag royal icing er over heen doen. Ik ga het recept wel aanpassen en proberen te verbeteren aangezien mijn koekjes niet plat zijn maar juist wat gerezen. Volgende keer ga ik geen bakpoeder erbij gebruiken.

6 likes

De suikerkoekjes van Laura’s Bakery blijven heel mooi van vorm, die zijn heel goed om te gebruiken met royal icing.

3 likes

Niet de beste foto maar ik maakte vandaag de bolussen van Rutger!

56 likes

Ik vind deze foto juist echt heeeerlijk, wou dat ik er 1 van m’n scherm kon eten.

8 likes

Ik zou jou met mn leven vertrouwen want deze zien er echt heel fatsoenlijk uit. Alleen ze lijken ondersteboven. Wat vind jij @SuperCoolePinda?

2 likes

Ja klopt, je moet ze flippen als ze uit de oven komen, vandaar! Heb ze weer netjes omgedraaid. En ik heb mijn Zeeuwse vader heel blij gemaakt :grin:

4 likes

Ah hahaha goed om te horen :star_struck::smiling_face_with_three_hearts: smakelijk en doe hem de groetjes

2 likes

Dank je wel!

1 like

Ik heb het cheesecakeboek geleend bij de bieb van Sabine Koning maar kan niet kiezen welke ik ga maken haha. Iemand een aanrader?

Vandaag de royal icing erop gedaan.
Dit was allemaal de eerste keer, koekjes maken en de royal icing. Ik vind het helemaal leuk!
De outlining met de stijve consistentie moet ik echt leren. Ik had er ook een koekje mee gevuld en dat ging echt niet haha!

47 likes

Mijn nieuwe vorm is leuk! (Ja, had iets meer beslag kunnen maken)
Citroen-maanzaad cake, best tevreden!

60 likes

Wat een leuke vorm, eet smakelijk :blush:

1 like

Had mezelf er net van overtuigd dat ik genoeg bakvormen heb toen ik een fantastische deal tegenkwam op Vinted. Maargoed deze zijn wel geweldig om met mijn zoontje te gebruiken dus daarmee kan ik het verantwoorden.

49 likes